Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
at kalde seiko innovative vedr- auto-quartz er vist lettere overdrevet. Andre har haft det i mange år bla. i Fortis eco-spacematic serien (havde sådan en fætter for ca. 8 år siden.)
er ikke expert men er der den store forskel ift. det de kaldte kinetic?
[url]"http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_quartz" onclick="window.open(this.href);return false;">http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_quartz[/url]
Mikael
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Mikael Lange Skrev:at kalde seiko innovative vedr- auto-quartz er vist lettere overdrevet. Andre har haft det i mange år bla. i Fortis eco-spacematic serien (havde sådan en fætter for ca. 8 år siden.
Er det nu også så overdrevet? Der står f.eks. i det link du skrev:
Citat:Japanese company Seiko pioneered the technique which it unveiled at the Baselworld 1986 under the trial name AGM.[1]
Så hvis de var de første den gang i 80'erne, var de pænt innovative med teknologien. Men somsagt så er det auto quartz. Altså et quartz ur, og ikke en springdrive... Springdrive er jo vildt innovativ i forhold til regulerings metoden. (Quartz xtal/stepper motor i et quartz ur og quartz xtal/ magnethæmmet hjul i spring drive.)
•
jacob jensen
Unregistered
Brusen Skrev:Spring drive er en hybrid......meget interessant teknologi, uden tvivl. Og det er bestemt ikke dårlig smag at gå med et sådan ur, men det kommer aldrig op på siden af et schweisisk automatisk værk
René.
Heller ikke hvis man sammenligner det med et almindeligt ETA værk
•
Svar: 128
Tråde: 6
Baun Skrev:Gad vide hvad vi ville mene hvis det var blevet lanceret af fx. JLC?
Så vidt jeg ved, har JLC deres meca-quartz som er et quartz-værk med mekaniske dele der driver kronograf-modulet. Fra et mekanisk synspunkt er dette mindre interessant end Spring Drive i mine øjne.
Mikael Lange Skrev:at kalde seiko innovative vedr- auto-quartz er vist lettere overdrevet. Andre har haft det i mange år bla. i Fortis eco-spacematic serien (havde sådan en fætter for ca. 8 år siden.)
er ikke expert men er der den store forskel ift. det de kaldte kinetic?
Det er jeg ikke helt enig i. Mig bekendt er Spring Drive det første ur der er drevet af en ’main spring’ og som har præcision som et quartz-ur.
Den store forskel på Kinetic og Spring Drive er at Kinetic har elektrisk lagring af energi, hvor Spring Drive har mekanisk lagring. Det er en væsentlig forskel i mine øjne, og noget jeg synes der gør Spring Drive væsentlig mere interessant end Kinetic.
•
Svar: 166
Tråde: 35
jacob jensen Skrev:Brusen Skrev:Spring drive er en hybrid......meget interessant teknologi, uden tvivl. Og det er bestemt ikke dårlig smag at gå med et sådan ur, men det kommer aldrig op på siden af et schweisisk automatisk værk
René.
I mine øjne, nej.
René.
•
jacob jensen
Unregistered
OK
personlig mener jeg godt ud fra hvad jeg har læst om SEIKO Spring Drive værkerne at de min. kan stå mål med et helt almindeligt standart ETA værk.
Ellers mener jeg heller ikke et mærke som er notorisk kendt for høj value ville tage
så meget for urene med SD,de kan jo også lave billige ure
Det har som nævnt taget dem 35 år at udvilkle SD så helt lige til kan det ikke være,
og jeg kan ikke forstille mig at det er fordi de ikke laver noget i afdelingen for udvilkling
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
jacob jensen Skrev:Brusen Skrev:Spring drive er en hybrid......meget interessant teknologi, uden tvivl. Og det er bestemt ikke dårlig smag at gå med et sådan ur, men det kommer aldrig op på siden af et schweisisk automatisk værk
René.
Det synes jeg helt klart de gør. Spring drive værkerne, dem jeg har set har et meget højere niveau i finish end standard eta værker. Jeg tror at problemet er at folk tænker på dem som quartz værker, som, lige meget hvor meget de er forfinet og finisheret, aldrig vil blive sammenligneligt med WIS'ere...
Det er er en ny spændede system som er virkelig gennemtænkt, om man kan lide det eller ej, det er op til folk selv, men som sagt så er de langt pænere udført end et standard ETA værk.
•