Svar: 5
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej. Jeg har arvet et ur af min morfar et Omega seamaster de ville automatic med dato. jeg har søgt lidt på nettet men der findes jo et hav af årgange og modeller. Det kan være i kan fortælle lidt om hva årgang og model det er og hva det ligger på af pris. Det skal ikke sælges men det er lidt sjovt at vide hva det er værd.
på forhånd mange tak
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Der er mange ja men lad os prøve at begrænse lidt.
Automatik med dato - så er der 2 muligheder Caliber 562 eller 565 (563 hvis den har været på det amerikanske marked)
Alder - Seamaster De Ville er 63 - 67 - hvis det er 63-65 - er værket sikkert 562 - hvis det er 65-67 er det cal 565 ...
og du kan finde ud af om det er 562 eller 565 ved at trække kronen lidt ud. Hvis du trækker kronen ud i den stilling hvor man stiller viserne først - og så forsigtigt prøver at trække lidt mere - lykkes det at trække den en tak ud og den skifter datoen, er den med Quick Set dato - og dermed caliber 565. Kan den ikke trækkes længere ud er det en cal 562, hvor datoen skiftes ved at køre tilbage til kl 8/20 og frem til 2 - tilbage igen osv. Den gamle slags Quick set af dato.
Iøvrigt er uret med unishell kasse hvilket vil sige at den åbnes forfra - via glasset.
Det er nok en af disse 2 modeller:
14910 - før 65/66
166.0020 - efter 65/66
Iøvrigt ser uret ud til at kunne blive som nyt efter en tur hos urmageren og et greb i lommen på 1000 - 1500 kr. (mindre hvis det ikke trænger til service) Herligt Vintage Omega!
vh Baun
•
Hold da op det var noget data der vil noget

den er med quick set dato så det må være 565. quick set dato driller lidt når jeg prøver at stille det. Hvilken urmager er gode til sådan et ur
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Du har jo fået svar fra Danmarks absolutte Mr Omega - Alias P Baun - også jeg er imponeret.
Nåå urmagere, i København, Krognos på Frederiksberg alle (JP ure) eller Mølbak, i Jylland midt - absolut Halse i Horsens.
Jeg er enig i det kan blive som nyt
vh
•
Super. hva står sådan et i når de er tilsalg
•
cult83 Skrev:Super. hva står sådan et i når de er tilsalg 
De sættes til salg på Vintage ure til lige under 4K (så skal de være ok)- og klan købes i samme stand som dit på auktioner til omkring 2K - og så skal man regne med en lille risiko (for at det er sammensat af forskellige ure eller har en udskiftet skive) og lidt kroner til istandsættelse.
Denne er købt og sat istand på den måde:
Mærke og model: Omega Seamaster De Ville
Årgang: 1963
Kasse: Rund Unishell, Guld på stål i pæn stand og med den meget smukke bagside
Højde: 10 mm
Diameter: 34,4 mm uden krone
Skive: Lys skive i meget flot stand. Tilsvarende visere og index i guld
Rem: Brun læderrem
Caliber: 562 Automatic med dato,
Caliber nr.: 20735204
Ref. Nr.: CD 166.020
vh Baun
•
Min morfar var så glad for uret og var mega stolt af at det aldrig havde fejlet noget, så går ud fra det er helt orginalt. Men det kan en god ur mager vel bekræft

vil i vært fald få det sat i stand af en der kan sit kram for det er lige uret for mig, dejligt enkelt
har også et citizen jeg fik for 10-12år siden der kan en masse men det jo slet ikke noget i forhold til det her omega
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Det skal absolut sættes i stand og du har et fint vintage dress ur med familie historie som er ukøbelig
vh
•
Det skal helt sikkert sættes i stand. Hva rem må man smide på det? Jeg Vil jo helst gerne have det beholder sin "status"
•
cult83 Skrev:Det skal helt sikkert sættes i stand. Hva rem må man smide på det? Jeg Vil jo helst gerne have det beholder sin "status"
Hø hø.... rem!
Jan man kan jo vælge det umiddelbare - og der synes jeg at en reptilrem i mørkebrun læder gør sig flot på et så elegant ur! Køb en til 2-300 kr hos urmageren. Hvis du har det gamle Vintage spænde skal det selvfølgelig på.
Men til Seamaster De Ville lavede Omega faktisk særlige spænder og remme:
De to til højre er specielle De Ville spænder - som kræver en speciel rem. De 2 andre er de almindelige Vintage spænder fra 50 og 60'erne
Her ser du de specielle spænde på rem bagfra
Og så lige et billede af de 4 spænder sammen
vh Baun
•