Svar: 256
Tråde: 11
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 1
Pante Skrev:Hvor tit køber folk herinde et nyt ur ?
Det giver ligeså mange svar, som vi er medlemmer på forummet...
Ejer kun 3 mekaniske ure i 1000-4000kr klassen...
For mit eget vedkommende læser jeg om ure - på forums, og jeg abonnerer på WatchTime(.com) - men jeg kommer ikke til at købe en grail/keeper/drømmeur før der dumper en stak kontanter i skødet på mig [læs: studerende]  .
- Morten
mortenb85 [vokal-i-cirkel] gmail.com
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Pante Skrev:IWC har jeg også kigget på men det ligger nu ud i fremtiden at købe et af deres ure , jeg kan rigtig gode lide deres mere enkelte modeller. Det er jo et typisk jakkesæt ur Hvis man kan sige det på den måde.
Jammen det kan man ikke sige! Det viser blot at du kun kender ret få IWC modeller.
IWC har bestem flotte jakkesæture men også rå dykkere og tool ure!
vh Baun
•
Svar: 55
Tråde: 9
Givet Likes: 0
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
JK Skrev:Pante Skrev:.
IWC har jeg også kigget på men det ligger nu ud i fremtiden at købe et af deres ure , jeg kan rigtig gode lide deres mere enkelte modeller. Det er jo et typisk jakkesæt ur Hvis man kan sige det på den måde.
Velkommen til! Nu er der jo mange meninger om, hvad et "jakkesæt ur" er. Jeg viser lige tre IWC modeller, som efter min opfattelse IKKE er det: Aquatimer 2000, AT Deep Two og Double Chrono. TOP GUN.
Jens-Kristian
Flotte - det er den gamle aquatimer også - ren og fin i designet, ret stor og rå samtidigt
Større end sub eller seadweller hos Rolex, lidt mindre end Panerai - Trådstarter skal givet ud i nogle butikker og ha urene på armen, jeg tror størrelsen vil blive et stort tema
vh
•
Svar: 461
Tråde: 62
Pante Skrev:Jeg vil da sige at det virker lidt svært at sætte sig ind i pt , hvordan de forskellige mærker / ure er osv. Men det kommer nok med tiden når man læser om det hver dag 
Hvor tit køber folk herinde et nyt ur ? Det afhænger af prisen ja men kunne da være meget sjovt at vide 
Jeg er stoppet lidt op med at købe flere ure, fordi jeg har fundet MIT ur, Rolex Seadweller 16600. Jeg skifter ikke ur ret tit, og altid er det Seadwelleren, der genfinder sin plads på min armen. Det hænger også sammen med, at jeg har en meget god og frydefuld følelse af, at Seadwelleren og jeg har været sammen i snart fire år. Jo længere tid, jo flere år på armen, des mere bliver jeg knyttet til mit kære dykkerur fra Rolex.
Sådan var det vist også blandt godtfolk tidligere, altså i 1950'erne og måske også i 1960'erne. Dengang købte man et ur og gik med det, indtil det ikke kunne mere. At have en større ursamling lå ligesom ikke til den generelle indkøbskultur dengang - det var før forbrugermentaliteten "brug-og-smid-væk for alvor indfandt sig. I dag er det mere almindeligt at eje flere ure (og biler, tv-apparater, pc'er osv), og går noget i stykker, så smider man det væk og køber nyt.
Det er den gamle mentalitet med at kun have ét styk af noget, der faktisk tiltaler mig, når vi snakker ure. Jeg kunne godt drømme om mange dyre ure, men jeg vil få mest glæde ved kun at bære et og samme ur - MIT ur - som følger mig i tykt og tyndt. Uret får på den måde en langt større affektionsværdi for mig end nok så mange dyre ure vil kunne opnå.
At kikke på min kære klokke og vide, at den nu har siddet på min arm i snart fire år er vidunderligt; det gør uret til MIT ur, og jo flere år med det på armen, des pragtfuldere. Jeg glæder mig til, at vi skal holde tiårsjubilæum. Eller lidt nørdet måske: 1 milliard tik-jubilæum. Det indtræffer efter ca. 3,96 år - så det er snart (uret tikker 8 gange i sekundet).
Det er en helt særlig ejerfornemmelse, jeg har til min Seadweller, og den kan jeg kun opnå ved at bære kun dette ur.
Måske er jeg tosset? Jeg skal ikke kunne sige det; måske andre har det på samme måde som mig mht. MIT ur?
Venligst
Stefan
•
Stefan Garvig Skrev:Pante Skrev:Jeg vil da sige at det virker lidt svært at sætte sig ind i pt , hvordan de forskellige mærker / ure er osv. Men det kommer nok med tiden når man læser om det hver dag 
Hvor tit køber folk herinde et nyt ur ? Det afhænger af prisen ja men kunne da være meget sjovt at vide 
Jeg er stoppet lidt op med at købe flere ure, fordi jeg har fundet MIT ur, Rolex Seadweller 16600. Jeg skifter ikke ur ret tit, og altid er det Seadwelleren, der genfinder sin plads på min armen. Det hænger også sammen med, at jeg har en meget god og frydefuld følelse af, at Seadwelleren og jeg har været sammen i snart fire år. Jo længere tid, jo flere år på armen, des mere bliver jeg knyttet til mit kære dykkerur fra Rolex.
Sådan var det vist også blandt godtfolk tidligere, altså i 1950'erne og måske også i 1960'erne. Dengang købte man et ur og gik med det, indtil det ikke kunne mere. At have en større ursamling lå ligesom ikke til den generelle indkøbskultur dengang - det var før forbrugermentaliteten "brug-og-smid-væk for alvor indfandt sig. I dag er det mere almindeligt at eje flere ure (og biler, tv-apparater, pc'er osv), og går noget i stykker, så smider man det væk og køber nyt.
Det er den gamle mentalitet med at kun have ét styk af noget, der faktisk tiltaler mig, når vi snakker ure. Jeg kunne godt drømme om mange dyre ure, men jeg vil få mest glæde ved kun at bære et og samme ur - MIT ur - som følger mig i tykt og tyndt. Uret får på den måde en langt større affektionsværdi for mig end nok så mange dyre ure vil kunne opnå.
At kikke på min kære klokke og vide, at den nu har siddet på min arm i snart fire år er vidunderligt; det gør uret til MIT ur, og jo flere år med det på armen, des pragtfuldere. Jeg glæder mig til, at vi skal holde tiårsjubilæum. Eller lidt nørdet måske: 1 milliard tik-jubilæum. Det indtræffer efter ca. 3,96 år - så det er snart (uret tikker 8 gange i sekundet).
Det er en helt særlig ejerfornemmelse, jeg har til min Seadweller, og den kan jeg kun opnå ved at bære kun dette ur.
Måske er jeg tosset? Jeg skal ikke kunne sige det; måske andre har det på samme måde som mig mht. MIT ur?
Venligst
Stefan
Jeg forstår dig godt , personligt har jeg det ikke sådan. Jeg kunne godt finde på at samle på disse ure, og have en stor samling. Der vil dog altid være favoritter blandt
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Stefan Garvig Skrev:Pante Skrev:Jeg vil da sige at det virker lidt svært at sætte sig ind i pt , hvordan de forskellige mærker / ure er osv. Men det kommer nok med tiden når man læser om det hver dag 
Venligst
Stefan
Jeg har det bestemt ikke sådan. Kun at have et ur er jo ligesom kun at have et sæt tøj eller et par sko.
Apropos gamle dage. Jeg kan huske at jeg læste en bog der foregik i Hong Kong for et par hundrede år siden "Noble House" hed den vist. Der var en omtale af en ung fremgangsrig mand der fik en ny stilling, hvilket betød, at han nu kunne tillade sig at have 2 sæt tøj!
vh baun
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Pante Skrev:Hvor tit køber folk herinde et nyt ur ? Det afhænger af prisen ja men kunne da være meget sjovt at vide 
Sjovt du stiller netop det spørgsmål. Da jeg begyndte i denne verden for omkring en 6-7 år siden (hvor jeg valgte et Rolex), og siden købte et par stykker til. Indtil for nylig har jeg ikke købt noget nyt, og jeg havde bestemt ikke regnet med at skulle handle. Men så pludselig, skete der alligevel det, som jeg tror flere andre har oplevet: Man bliver interesseret i et nyt ur før pengene står på kontoen, men der er jo penge i et af de eksisterende! Så et eksisterende plus et mindre beløb blev til noget nyt. Og det sker nok også igen på et andet tidspunkt.
Så hvis du har 80.000 at gøre godt med - så kan du ganske udmærket vælge at sige, at det er det beløb du nogenlunde vil have stående i ure. Det vil så helt sikkert udvikle sig, og du vil over tid formentlig komme til at eje en del forskellige. Netop den erkendelse var i hvert fald ny for mig.
/Bjørn.
•
Svar: 93
Modtaget Likes: 118 i 33 svar
Givet Likes: 40
Velkommen til og god fornoejelse med jagten, for det er ogsaa en del af det at kigge paa ur.
Nu naevner du selv IWC og deres Portuguese model. Jeg har selv en Portugueser Chrono og jeg kan godt afsloere at jeg bruger det til meget andet end jakkesaet. Jeg sysntes at det passer super godt sammen med jeans og en polo, men det er jo smag og behag. Jeg valgte modellen fordi den (i mine ojne) er total tidslos og klassisk. Det er helt klart et mere anonymt ur i forhold til Rolex men kendere ved hvad det er. Jeg var selv langt over et aar om at bestemme mig (og spare sammen) og det var foerst i butikken jeg endeligt besluttede mig da forhandleren ogsaa lige ville vise nogle andre maerker (JLC & Rolex)!!! Jeg holdt dog fast i droemmen. Det gjorde det bestem ikke nemmere men sjovt og spaendende er det og det er det, det hele handler om.
Der har engang vaeret en rigtigt god artikkel her paa forumet omkring hvor urvaerkerne stammer fra samt en beskrivelse og vurdering af de enkelte vaerker. Maaske en af de andre medlemmer ligger inde med et link til denne.
Godt jagt
PS: sidder i en lufthavn med et tastatur uden AE OE AA!!
•
Brisle Skrev:Velkommen til og god fornoejelse med jagten, for det er ogsaa en del af det at kigge paa ur.
Nu naevner du selv IWC og deres Portuguese model. Jeg har selv en Portugueser Chrono og jeg kan godt afsloere at jeg bruger det til meget andet end jakkesaet. Jeg sysntes at det passer super godt sammen med jeans og en polo, men det er jo smag og behag. Jeg valgte modellen fordi den (i mine ojne) er total tidslos og klassisk. Det er helt klart et mere anonymt ur i forhold til Rolex men kendere ved hvad det er. Jeg var selv langt over et aar om at bestemme mig (og spare sammen) og det var foerst i butikken jeg endeligt besluttede mig da forhandleren ogsaa lige ville vise nogle andre maerker (JLC & Rolex)!!! Jeg holdt dog fast i droemmen. Det gjorde det bestem ikke nemmere men sjovt og spaendende er det og det er det, det hele handler om.
Der har engang vaeret en rigtigt god artikkel her paa forumet omkring hvor urvaerkerne stammer fra samt en beskrivelse og vurdering af de enkelte vaerker. Maaske en af de andre medlemmer ligger inde med et link til denne.
Godt jagt
PS: sidder i en lufthavn med et tastatur uden AE OE AA!!
Mange tak
Men ja Portuguese modellen er virkelig flot , jeg tror dog at mit første køb blir et Rolex som jeg ser som en "sikkert" start
•
|