Redial?
Citat:Men ved re-dial gør man vel, og der er det vel også, at urmagere og andre som kan finde ud af at komme til bagsiden af skiverne, ved f.eks de mange Omegaer der har markeringerne håndnittet på skiven, kan se om den har været re-dialet - selv for længe siden, for så bliver markeringer jo ofte bare limet på igen - og nittehullet står tilbage.
Alt lader sig at gøre, selvfølgeligt, men jeg har nu set at markeringerne fjærnes kun i det sammenhæng når man vil pynte den originale skive med f. eks. diamanter - og i så fald "genbruger" man nittehullerne.
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:
Citat:Men ved re-dial gør man vel, og der er det vel også, at urmagere og andre som kan finde ud af at komme til bagsiden af skiverne, ved f.eks de mange Omegaer der har markeringerne håndnittet på skiven, kan se om den har været re-dialet - selv for længe siden, for så bliver markeringer jo ofte bare limet på igen - og nittehullet står tilbage.
Alt lader sig at gøre, selvfølgeligt, men jeg har nu set at markeringerne fjærnes kun i det sammenhæng når man vil pynte den originale skive med f. eks. diamanter - og i så fald "genbruger" man nittehullerne.
Hilsen John
Det synes jeg ikke svarer til hvad jeg kan læse masser af steder på nettet. Ved en egentlig redial (oftest tryk (silketryk)) skal markeringerne af ellers går det vel ikke at trykke på skiven?
Se ex den meget flotte link der lige blev tilført omega link siden (fra JoePete oprindeligt tror jeg - der er tilmed billeder af bagsider der viser de fjernene nitter ved re-dial (constellations skiver var hoved indholdet)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Citat: Ved en egentlig redial (oftest tryk (silketryk)) skal markeringerne af ellers går det vel ikke at trykke på skiven?
Du har ret, med det notat at silketryk brugte man in old days. De sidste - mindst - 15 år laver de redialling ved at scanne skiven ind eller bruge deres computer layout arkiver, selve maling og tekst påføres med en slags printer. Den har en eller flere computerstyrede dysser og markeringerne kan være påmonterede imens.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:
Citat: Ved en egentlig redial (oftest tryk (silketryk)) skal markeringerne af ellers går det vel ikke at trykke på skiven?
Du har ret, med det notat at silketryk brugte man in old days. De sidste - mindst - 15 år laver de redialling ved at scanne skiven ind eller bruge deres computer layout arkiver, selve maling og tekst påføres med en slags printer. Den har en eller flere computerstyrede dysser og markeringerne kan være påmonterede imens.
John
Findes sikkert, men tvivler på det er standarden. En del laves ret primitivt men flot i ex Indien, de har ikke det udstyr generelt tror jeg, andre laves proff, og der tror jeg absolut indicier kommer af, specielt hvis skivens bundfarve skal "friskes", så jeg tror ofte, selv idag, kommer indicier af en constellation, når det skal gøre ordentligt. Ellers skulle jeg da tro man i urmagerlup rimeligt let kunne se område op til indicier logo og stjerne, hvis hele bunden skal "males" Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ved en renovering fjernes markeringer, da man renser alt den gamle maling af, og sliber evt. mønstre op igen. Hvis markeringerne fjernes nænsom, så går "fødderne" på markeringerne ikke i stykker. Dette er praktisk, for at lime en markering på uden fødder, er meget svær at få til at sidde pænt. Man nitter ikke markeringerne bagefter, men det er meget svært at se bagefter.
De fleste firmaer der renoverer skiver, laver en håndridset "autograf" bagpå, evt med dato. Dette er hvis der skulle være evt. klager eller lignende, så kan de altid se at det er en skive de har lavet.
Hvis man ikke kan se nogen symboler, tekst, initialer bagpå skiven, så er chancen for at det er den originale udgave god.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Ved en renovering fjernes markeringer, da man renser alt den gamle maling af, og sliber evt. mønstre op igen. Hvis markeringerne fjernes nænsom, så går "fødderne" på markeringerne ikke i stykker. Dette er praktisk, for at lime en markering på uden fødder, er meget svær at få til at sidde pænt. Man nitter ikke markeringerne bagefter, men det er meget svært at se bagefter.
De fleste firmaer der renoverer skiver, laver en håndridset "autograf" bagpå, evt med dato. Dette er hvis der skulle være evt. klager eller lignende, så kan de altid se at det er en skive de har lavet.
Hvis man ikke kan se nogen symboler, tekst, initialer bagpå skiven, så er chancen for at det er den originale udgave god.

Super info - tak for det!

vh baun
Svar
Hej

Jeg tror nu heller ikke at man kan totalrenovere en urskive uden af at afmontere timemarkeringerne. Icon_e_wink

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)