Forundret?
En urauktion på E-Bay.de har undret mig. - Det er en tidligere udløbet auktion, der nu er genlistet på de oprindelige vilkår.
Der er tale om denne auktion.

I danske kr. er startprisen 22K, hvilket er en forholdsvis høj dagspris, altså under forudsætning af at varen er i orden og komplet. Det er her min forundring sætter ind.

Watchauktion24 udtaler: "Watchauktion24 garantiert ausdrücklich die Echtheit des hier angebotenen OMEGA MARINE CHRONOMETER in Edelstahl!"
... altså en udtrykkelig garanti på urets ægthed!

Watchauktion24 udtaler videre: "Die Seriennummer ist aus Rücksicht auf den zukünftigen Besitzer teilweise verdeckt, um Missbrauch durch Dritte zu vermeiden."
... altså at urets serienummer er delvis sløret, på foranledning af den nuværende ejer, med henblik på at undgå 3'die parts misbrug.
Så langt - så godt.

Forundringen går på, at billederne af uret tydeligt angiver de første cifre i serienummeret som: 34.9xx.xxx - mens alt "papir værk":
# Observatorie kronometer certifikat
# Omegas certifikat, og
# Originalt garantibevis
udtrykkeligt angiver serienummer: 37.507.xxx

Er jeg den eneste, der forundres, eller ser jeg syner???

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Hej Torben

Du skal pusse din briller Icon_e_biggrin Nej det ser lidt sjovt ud. En lille historie fra de varme lande....

Jeg købte en ældre Speedmaster til min far for nogle år siden, og jeg ved med garanti at sælger havde købt det fra nyt af og med alle papir. Der var flere af de nummer der var skrevet på certifikatet der ikke gav mening, altså et ref nummer der ikke findes etc. Jeg mener serie nummeret passet, men resten ved jeg ikke hvor og hvad de havde skrevt der på Icon_e_confused

Når til sagens kærnerm, der står "mov nr." er det ikke et nummer der står på værket?? Jeg tager sikkert fejl, men fik da lov at fortælle en lille historie Icon_e_biggrin
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Forkortet, hvad Micki Jensen Skrev:F/....
Når til sagens kærnerm, der står "mov nr." er det ikke et nummer der står på værket?? Jeg tager sikkert fejl, men fik da lov at fortælle en lille historie Icon_e_biggrin
På et nutidigt Omega, skal det graverede nummer på bagsiden af hornet ved kl. 7, stemme overens med værk nummeret.
Det skal det ifølge mine kilder også på Megaquartz2400'eren. - Men korrekt! af og til ses nogle "opfindsomme" referencer på originalpapirerne, sikkert når det er gået for stærkt. Icon_e_confused

Svar
Du har ret, Torben. Måske burde du spørge sælgeren - han er übervenligt Good Guy (har købt 6 - 7 ure fra ham) og service har været helt i top.
Kan ikke rigtigt tro på at han med vilje sovser med umatch papirer og ur, men der kan være 117 forklaringer...
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Yes - kender også sælger som OK. Om det på megaquarts skal være samme nummer eller ej ved jeg ikke, men det forekommer vel sandsynlig - uden jeg dog er sikker.

Hvis det skal det, så er vi tilbage hvor en forhandler på alle papirer har skrevet forkert, og det er set før. Er det første forkert udfyldt, så bliver resten det.
En ting som kunne være med til at vise det er, de resterende numre. En ting er at skrive 37 hvor der skulle stå 34 men kikser man også resten og de skal være ens, såååååå?

Du kan med andre ord jo høre ham om hvorfor, og hvis de skal være ens, om alle andre tal er de samme pånær 4 som er vekslet til 7

Mulighed 2: Omega har lavet fejl i nummerering inde og ude? Ikke sandsynlig men mulig

Sidste mulighed som du jo har gættet: De to er originale nok hver for sig, (for det er vi vel enige om?) men ikke sammenhørende Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tio Malo Skrev:Du har ret, Torben. Måske burde du spørge sælgeren - han er übervenligt Good Guy (har købt 6 - 7 ure fra ham) og service har været helt i top.
Kan ikke rigtigt tro på at han med vilje sovser med umatch papirer og ur, men der kan være 117 forklaringer...
John
Netop John & John. - Sælgeren er et auktionshus, om hvem jeg hverken rygtemæssigt eller reelt har opfattet noget negativt.
Så meget desto såre, undrer det mig, om der skulle være "tanglet med" et ur og dets papirer.
Et godt renommé kommer jo ikke af sig selv, og burde ikke være noget, der sættes så åbenlyst på spil.

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)