Min holdning om lauritz.com....
I have bought hundreds of cars at auction.Watch auctions are the same.Dealers bidding their own watches up little deals with the auctioneers etc etc.I can give just one bit of advice.Set a maximum amount you will bid for a watch before you start to bid and never i repeat never bid above that amount.And i would like to say to jacob it is so nice to hear from people who have such a good moral about selling a car.You deserve a prize i always thought you were a nice guy now i know that is true. Icon_e_smile willy
Svar
Du gør intet galt Micki. Din første formulering gav blot intet hint om hvorvidt et ur du "ikke kunne stå inde for" var falsk, eller som du nu selv understreger, blot er så i dårlig stand at du ikke ønsker at stille garanti.
Svar
Jeg ved godt at du ikke sælger fake ure Micki,og det med at sætte et ur på auktion som du ikke selv kan holde pengene hjemme på eller giver 6 mdr garanti og 18 mdr reklamations ret
ser jeg intet forkert i,det er bare ikke i min verden et ur du ikke kan stå inde for.

Hvis man til auktionen beskriver ærligt hvad man ved om uret så har man i mine øjne ryggen dækket og virker seriøs,dog syntes jeg stadigvæk at det er forkert at
du fremhæver som et + at de ikke spørger ind til urene man smider på deres side (er det ikke lige det vi prøver at få dem til når vi siger til dem hvis der er fake ure på auktionen Icon_question )

Vores forretning har levet af at sælge og laver biler i over 40 år og vi ligger et sted man kun kommer forbi hvis man er kørt forkert så vi sætte en dyd i at folk har lyst til at komme igen,
det lagt sammen med at vi er seriøse med vores job gør at vi ikke sælger det vi kalder suttede bolscher,jeg har også altid anset dig som et rart menneske willy (blandt så mange andre herinde Icon_e_biggrin )
Svar
Nu er det jo det med auktioner, at der køber man som beset.
Sådan har det altid været og sådan vil det altid være, den kloge snyder den mindre kloge. Så kan man blive sur, ond i sulet eller hvad ved jeg og hvordan vi ellers kan beskrive det, men hvis udbyder synes at man har beskrevet det til salg satte emne, så ærligt som muligt. Så kan man vel ikke forlange mere.
Hvis Micki kommer til at købe noget der ikke er så godt at han kan stå inde for det, ja så er det vel netop på auktioner det er det rette sted at sætte det til salg, det er jo tilladt at gå til eftersyn af tingene.
Dermed ikke være sagt at det er OK at sætte kopier til salg på auktioner, det er jo i bund og grund ulovligt at sælge, uanset måden man gør det på, så mener jeg den ged er barberet.
At Lauritz nu engang har de folk til at vurdere som de har, skal vi vel bare være glade for, så kan vi jo nogle gange gøre en god handel, lige som det også kan lade sig gøre andre steder i de "fine" auktionshuse, det er jo udbud og efterspørgsel der bestemmer prisen, til syvende og sidst
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Hej

Det er da kun rigtigt af Micki at sælge noget på auktion, hvis man ikke kan stå 100% inde for funktionaliteten, men med kopier er det selvfølgelig noget andet, men jeg er da selv køber på Lauritz, og jeg kan sommetider, købe noget man i ejendomlsmæglersprog kalder for håndværkertilbud, men det er tit og ofte forbundet med en større reparation, som der ikke er givtigt for en ikke urmager, men måske for mig som urmager.

MVH Peter
İmage
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg ved godt at du ikke sælger fake ure Micki,og det med at sætte et ur på auktion som du ikke selv kan holde pengene hjemme på eller giver 6 mdr garanti og 18 mdr reklamations ret
ser jeg intet forkert i,det er bare ikke i min verden et ur du ikke kan stå inde for.

Hvis man til auktionen beskriver ærligt hvad man ved om uret så har man i mine øjne ryggen dækket og virker seriøs,dog syntes jeg stadigvæk at det er forkert at
du fremhæver som et + at de ikke spørger ind til urene man smider på deres side (er det ikke lige det vi prøver at få dem til når vi siger til dem hvis der er fake ure på auktionen Icon_question )

Vores forretning har levet af at sælge og laver biler i over 40 år og vi ligger et sted man kun kommer forbi hvis man er kørt forkert så vi sætte en dyd i at folk har lyst til at komme igen,
det lagt sammen med at vi er seriøse med vores job gør at vi ikke sælger det vi kalder suttede bolscher,jeg har også altid anset dig som et rart menneske willy (blandt så mange andre herinde Icon_e_biggrin )

Jeg syndes netop ikke det er et + de bare sætter uret på til det jeg siger, de burde jo selv komme en vuderning..

Jeg skal vist snart tag det dansk kursus så jeg kan blive forstået Icon_smil

Og med fake, kan jeg ikke understregen nok at det kunne jeg aldtig finde på at sælge igen. Får jeg noget ind ved et uheld, så prøver jeg naturligvis at få det leveret tilbage, kan det ikke lad sig gøre, så må det blive for egen regning.
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg ved godt at du ikke sælger fake ure Micki,og det med at sætte et ur på auktion som du ikke selv kan holde pengene hjemme på eller giver 6 mdr garanti og 18 mdr reklamations ret

Jacob, du glemte at svare på om du aldrig ville sende en bil på auktion som du ikke ville lade kone og børn fragtes i?

vh baun
Svar
Baun Skrev:Jacob, du glemte at svare på om du aldrig ville sende en bil på auktion som du ikke ville lade kone og børn fragtes i?

vh baun

Du skal da selvfølgelig have svar på dit spørgsmål. Men jeg vil personligt mene at der er stor forskel på de to eksempler.

At sende et ur på auktion velvidende at der er en risiko for at det vil gå i stykker og koster køber udgifter til et service er liiidt anderledes end at sende en bil på auktion velvidende at den kan gå i stykker og, i allerværste fald, koste menneskeliv.

Det er sat på kanten - men en bil ér et langt større riskoelement end et ur. Når JJ ikke vil "sætte sin kone og børn ind i en bil" så går jeg ud fra at det ikke blot et en defekt bilradio vi snakker om, men en reel fare ved at benytte den som transportmiddel.
Svar
Syntes faktisk jeg svarede på det i det med at dække ryggen men ok

Jo baun det ville jeg gerne men jeg ville så også fortælle det jeg ved om bilen i henhold
til det de beder mig svare på,da jeg jo ikke vil møde en evt. køber selv.
(og jeg syntes kun det er et + jo mere ser skal svares på)

Det kan gøres uden de store problemer bla. på en side som autocom der har vi købt flere
biler uden problemer,men der bliver der også spurgt lidt ind til bilen der sælges Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)