Det blev en Seamaster i stedet...
Det er bare en ny almindelig krone, det sker ofte at vi bare får den type. Grundet at den anden ikke fås mere, udgået påstås det? Icon_question Icon_question Icon_question
De spørger jo ikke om der er nogle der savner de gamle typer af kroner, de ændrer dem bare til det der nu er nemest at producere, igen pris, pris, pris Icon_evil
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Det er lidt interesant med den krone.

Min Seamaster 30 som jeg mener er NOS har den almindelige krone som også er vist på Omegas hjemmeside samt i "A journey through time" side 289 på flere Seamaster 30'ere både med stor og lille sekundviser.

Mærke og model: Omega Seamaster 30 - NOS

Årgang: 1963
Kasse: Rund, stål, unik stand med søhesten graveret i bagpladen!
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: hvid/beige med gyldne visere, timemarkeringer
Rem: Original Omega lænke
Caliber: 286 manuelt,
Caliber nr.: 20175067
Ref. Nr.: 135.003-62SC

İmage
İmage
İmage
İmage

Her er iøvrigt et sjovt link hvis man vil kigge Omega kroner:

[url]"http://www.ofrei.com/page_147.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ofrei.com/page_147.html[/url]

vh Baun
Svar
Ja, Baun du har måske ret, men som jeg skrev. Så er det ikke altid Bestfit er eninge med vores ure her i europa. Det er et armerikansk reservedelskatalog jeg har, og det skulle ikke undre mig om det har været anderledes i amerika kontra europa, men jeg ved det ikke. Blot passer kassenr. med den krone der sidder på uret, med numrene i kataloget. Du kan jo selv se det til efteråret....
Vi skal forøvrigt lige snakke lidt om det kære Rolex i weekenden. Det er mere end et leje der er itu, men jeg har muligvis fundet en løsning på problemet. Icon_e_biggrin
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Lars Skrev:Ja, Baun du har måske ret, men som jeg skrev. Så er det ikke altid Bestfit er eninge med vores ure her i europa. Det er et armerikansk reservedelskatalog jeg har, og det skulle ikke undre mig om det har været anderledes i amerika kontra europa, men jeg ved det ikke. Blot passer kassenr. med den krone der sidder på uret, med numrene i kataloget. Du kan jo selv se det til efteråret....
Vi skal forøvrigt lige snakke lidt om det kære Rolex i weekenden. Det er mere end et leje der er itu, men jeg har muligvis fundet en løsning på problemet. Icon_e_biggrin

lyder godt, jeg har også lige fundet en anonce på en Seamaster 30 fra dengang, men jeg ved ikke om I kan se kronen godt nok (prøv at gå op i 400% så hjælper det):

İmage

vh baun
Svar
Hej Baun

Du har 100% ret et optræksur er normalt altid født med en krone, hvor der er stråler hele vejen rundt, men intet er jo som bekendt umuligt, men en 30 millimeter med en automatic krone tror jeg nu ikke på. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej Baun

Du har 100% ret et optræksur er normalt altid født med en krone, hvor der er stråler hele vejen rundt, men intet er jo som bekendt umuligt, men en 30 millimeter med en automatic krone tror jeg nu ikke på. Icon_e_confused

MVH Peter

Okay, men konklusionen er vel så at den er født med stråler og den erstatningskrone det er muligt at købe i dag er den der sidder på.

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
TDN Skrev:
peter Skrev:Hej Baun

MVH Peter

Okay, men konklusionen er vel så at den er født med stråler og den erstatningskrone det er muligt at købe i dag er den der sidder på.

Mvh.
Thomas

Nej.... du kan sagtens få en erstatningskrone magen til den der sidder på min, men selvom den krone der nu sidder på din måske ikke er magen til den der sad fra ny er det jo stadig en pæn og gedigen original Omega krone, som jeg, som sagt, nok ville lade sidde til den er slidt.

Jeg ved ikke om kronen kan have været sådan originalt i US. - men ligesom Peter, mener jeg at kroner som ikke har takkerne/strålerne hele vejen rundt indikerer (ikke garenterer) at uret er automatisk og derfor ikke har behov for en krone der er egnet til at trække uret op med. Det var egentlig dette der fik mig til at skrive at den kunne skiftes ved lejlighed.

Jeg ville selv bruge denne krone på et automatisk Omega fra 60'erne.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Nej.... du kan sagtens få en erstatningskrone magen til den der sidder på min, men selvom den krone der nu sidder på din måske ikke er magen til den der sad fra ny er det jo stadig en pæn og gedigen original Omega krone, som jeg, som sagt, nok ville lade sidde til den er slidt.

Jeg ved ikke om kronen kan have været sådan originalt i US. - men ligesom Peter, mener jeg at kroner som ikke har takkerne/strålerne hele vejen rundt indikerer (ikke garenterer) at uret er automatisk og derfor ikke har behov for en krone der er egnet til at trække uret op med. Det var egentlig dette der fik mig til at skrive at den kunne skiftes ved lejlighed.

Jeg ville selv bruge denne krone på et automatisk Omega fra 60'erne.

vh Baun
Jeg har talt med sælgeren og han siger at denne krone overhovedet ikke vil kunne sidde på et automatic da der forskel på diameteren på pinden/akslen der går ind i uret, så det vil være fysisk umuligt at bruge denne krone i et automatic. Denne krone er den man får hvis man bestiller til dette ur jf. sælger.

Om så der findes en krone der ligner min udvendigt, der passer på et automatic, er da meget muligt men så er den anderledes på det indvendige side.

Mvh
Thomas
Svar
Hej

Man kan lave meget om med en gevind forlænger, og der med mener jeg at man kan tilpasse en krone fra et andet ur til den model du har kig på, men såmænd bare min erfaring som urmager, men som tidligere skrevet er næsten alt muligt. Icon_e_surprised

MVH Peter
İmage
Svar
peter Skrev:Hej

Man kan lave meget om med en gevind forlænger, og der med mener jeg at man kan tilpasse en krone fra et andet ur til den model du har kig på, men såmænd bare min erfaring som urmager, men som tidligere skrevet er næsten alt muligt. Icon_e_surprised

MVH Peter

Man kan sikkert fuske på alle mulige måder, men det giver ingen mening at bestille en forkert ny krone for derefter at tilpasse den til uret, istedet for at købe en erstatningskrone der passer...

Men Peter du må jo kunne svare på om jeg kan købe en krone der ser rigtig ud og passer, som svarer til den originale krone.

Mvh
Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)