NU MED MESH LÆNKE -Omega Seamaster 300 - Nyt Vintage ur!
Sociologen Skrev:Her er et til den hurtige Icon_e_biggrin

[url]"http://www.chrono24.com/en/search/index.htm?showid=1543090&dosearch=1&searchexplain=1&MODEL=Omega%20Seamaster%20300%20auto&SORTORDER=1&numresults=4" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.com/en/search/index ... mresults=4[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

og de rige....

vh Baun
Svar
Baun, Hannover og Jacob - Takker for lykønsningerne! Icon_e_biggrin

Uret har ikke været af armen siden jeg fik det - den kunne godt gå hen og blive en alvorlig armtids "stjæler"...!

Jeg har fået fat i en mesh lænke til det, og det gør den bestemt ikke mindre lækker at have på og se på hele tiden - kæresten har det hårdt for tiden!!!! Icon_mrgreen Icon_mrgreen

Jeg skal nok poste nogle billeder af den med lænken inden sålænge!! Icon_e_wink

Hannover: Alt er originalt på den - og ja det er perlen der mangler + selve holderen til den!! Tjaa... Til gengæld kan det slet ikke ses at der har siddet noget der, så ved man det ikke så lægger man ikke mærke til det....
Som jeg også skrev i første indlæg så smerter det dog mit hjerte lidt, men resten af uret har vundet en plads allerede!!
Det bliver ikke noget problem at lade Rolex'erne blive i boksen et stykke tid Icon_e_wink

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Tillykke med din 165.014'er. Jeg har også en lille forkærlighed for de tidlige 300'ere og her er et par stykker som lige vil sige hej Icon_smil

Først min ditto 165.014'er....denne er en af de helt sene før skiftet til 165.024 og er med "sword" hands, hvilket er helt korrekt på de sene.
İmage

Dernæst et par 14755'er, den første med korrekt renoveret lynette og den sidste uden og med manglende lume i hænderne - men dog med korrekt lænke OG boks:-)
İmage

İmage

Selvom det er lidt træls at lynetten mangler perle og især holderen på din, så nyd uret - det ER smukt og stærkt undervurderet. Hvis du vil af med det på et tidspunkt eller bytte lidt, så råb op:-)

/Kim
Svar
kox Skrev:Tillykke med din 165.014'er. Jeg har også en lille forkærlighed for de tidlige 300'ere og her er et par stykker som lige vil sige hej Icon_smil

Selvom det er lidt træls at lynetten mangler perle og især holderen på din, så nyd uret - det ER smukt og stærkt undervurderet. Hvis du vil af med det på et tidspunkt eller bytte lidt, så råb op:-)

/Kim

Hej Kim,

Jeg takker!

Rigtig fede ure du har dig der også, skal jeg være ærlig, så kiggede jeg faktisk en del på din 14755'er som jo er til salg Icon_e_wink

Den er faktisk også ret lækker uden lynetten synes jeg?? Icon_e_wink

Vi er fuldstændig enig om, at uret er stærkt undervurderet, som tidligere skrevet, har jeg ikke haft det af armen siden jeg fik den hjem! Icon_e_biggrin
Og det jo ellers ikke fordi jeg ikke har andre at gå med! Icon_cool

Nu har jeg jo ret stædig i mine ur jagter så jeg har sat mig for at jeg SKAL lande en af de første CK 2913'ere - det kan godt være det tager år, men hjem kommer den!!
Er du stødt på nogen på din vej indtil videre??

Pt. skal jeg ikke af med 165.014'eren, men man kan jo aldrig vide og jeg skal nok sige til hvis det bliver aktuelt!! Icon_cool

Mvh. Jon
Svar
gmt-geek Skrev:Nu har jeg jo ret stædig i mine ur jagter så jeg har sat mig for at jeg SKAL lande en af de første CK 2913'ere - det kan godt være det tager år, men hjem kommer den!!
Er du stødt på nogen på din vej indtil videre??

Det kender jeg kun alt for godt:-) Har alle de gamle 300'er varianter på nær 2913'eren. Er stødt på en del igennem tiden, men de er jo oftest i en sørgelig tilstand eller er med forkerte dele...og dem der ikke er, er ved at være ret dyre. Har dog p.t. en på hånden som jeg overvejer. Det er også derfor jeg har lidt til salg for tiden:-) Nu må vi se om den kommer hjem.

/Kim
Svar
Hej Alle,

Som lovet for et stykke tid siden er der her nu nogle billeder af dyret med Mesh lænke Icon_e_biggrin

Endnu en gang taget med mobilos.... tjaa Icon_e_smile

Den vakse vil nok tænke over lænkens bredde på 20mm og urets hornbredde på kun 19mm....
Heldigvis kan leddene i enden på Mesh lænken uden videre presses lidt sammen så lænken kører gnidningsfrit på stifterne uden at ramme uret.... Icon_e_wink

Mvh. Jon
Svar
Det er praktisk med en lænke til en dykker. Uret kan blot skylles efter brug, man kan svede osv.

Jeg har selv overvejet det til min Vintage Seamaster 300......Men jeg gør det nok ikke.

Det er som om patinaen fortjener et blødere - eller i hvert fald mindre nyt/skindende materiale. En lækker mørkebrun læderrem ville nok være det flotteste, hvor den varme tone i depatinerede index og visere rammes - og hvor skivens sorte/patinerede områder vil virhe mørke/sorte i sammenligning med remmen.

Jeg må også bare konstatere at jeg napper den der har nato-rem, når jeg skal på jagt - det er simpelthen det mest komfortable. Ærgeligt at det kan skade bagsiden. Måske skulle man satse på remme i samme materiale men til remstifter. Det kan man vist godt få.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Det er som om patinaen fortjener et blødere - eller i hvert fald mindre nyt/skindende materiale. En lækker mørkebrun læderrem ville nok være det flotteste, hvor den varme tone i depatinerede index og visere rammes - og hvor skivens sorte/patinerede områder vil virhe mørke/sorte i sammenligning med remmen.

vh Baun

Hej Per,

Jeg vil godt give dig ret, og jeg kommer også til at skifte ml. lænken og netop den mørkebrune patinerede læderrem der følger uret - den som er på de indledende fotos! Icon_e_wink

Men du kan jo selv vurdere på tirsdag og evt prøve lænken på din egen Seamaster 300 Icon_e_wink !!

Mvh. Jon
Svar
Jeg synes også læder er flottere, men jeg er principielt heller ikke specielt lænke begejstret. Jeg kan dog godt lide mesh - og på ex Ploprof er den fin, hele uret er så tungt.

Dit ur klarer fint en mørkebrun eller sort læder, så det ville nok være det der sad på den det meste af tiden hos mig, men JEP den er også flot med mesh.

Per B - jeg husker ikke hvem der forslog det, men et lille stykke malertape eller alm tape, sat på bagsiden i 1 mm større bredde end natostroppen - fjerne risiko for mærker fra stroppen, og laver ikke selv blivende mærker. Malertapen ses slet ikke under natoen, fåes i 20 mm og er superlet af og på

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg synes også læder er flottere, men jeg er principielt heller ikke specielt lænke begejstret. Jeg kan dog godt lide mesh - og på ex Ploprof er den fin, hele uret er så tungt.

Dit ur klarer fint en mørkebrun eller sort læder, så det ville nok være det der sad på den det meste af tiden hos mig, men JEP den er også flot med mesh.

Per B - jeg husker ikke hvem der forslog det, men et lille stykke malertape eller alm tape, sat på bagsiden i 1 mm større bredde end natostroppen - fjerne risiko for mærker fra stroppen, og laver ikke selv blivende mærker. Malertapen ses slet ikke under natoen, fåes i 20 mm og er superlet af og på

vh

+++++ det må jeg prøve - keep it simple!

Ja vi ses tirsdag i næste uge - hvis andre ser dette og er vild med Vintage Omega sportsure - kunne vi måske godt være et par stykker mere. Mødested formentlig i Tåstrup, men ikke helt besluttet endnu.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)