CK2913
Så kom den endelig i hus..!
Min første i "the holy trinity", startende med CK2913 (nu mangler der så "kun" CK2914 + 2915...)
Til dem der ikke ved det, er the holy trinity tre sports ure som Omega lancerede i 1957:

CK2913 Omega Seamaster 300
CK2914 Omega Railmaster
CK2915 Omega Speedmaster

Den er købt i udlandet, efter ca 1 mdr diskussion med sælger...godt den kom hjem

Det er tale om CK2913-6 med serie nummer 16332xxx fra ca 1958. Den flotteste og mest originale jeg har set..

De første, dvs CK2913-1, -2 og visse -3 havde tallene på drejekransen omvendt, dvs startende med "10" ved kl 10 (der hvor der er "50" på -3 og fremefter)

Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Jeg var blot nødt til at skifte til en større rem pga mit håndled.
Beklager fotoet, men spejlrefleksen er ikke lige på mig i dag, så det blev mobilen.. Her med the "hairy" wrist shot
Her med en Maratac "Bond" Mil-Series NATO rem..

İmage
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Fantastisk smuk, tillykke med den.
Svar
tillykke med den fine diver !
jeg mener jeg har den originale lænke liggendne Icon_e_biggrin
hilsen Ib
Svar
ib1340 Skrev:tillykke med den fine diver !
jeg mener jeg har den originale lænke liggendne Icon_e_biggrin
hilsen Ib

mmhh, er den til salg....?????
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Tillykke med den fornemme klassiker. - Et rigtig spændende projekt, med et vist anstrøg af dristighed.
... det dristige ligger i at navnlig Railmasteren (synes jeg) er umådelig vanskelig at finde med en kosmetisk acceptabel skive/visere.
Men sådan en vanskelighed er vel blot en yderligere ansporing til "den ægte sporhund" ? Icon_e_wink

Glæder mig til at følge projektet. Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Man kan godt få en 19mm lænke der passer til 300. Den ligner 1171 lænken men smallere ved låsen.
Svar
Icon_e_surprised Det må jeg sige - det er kræs.

Den treenighed ville jeg også godt eje.

Det ser samtidig ud til at det er et usædvanligt smukt eksemplar du har fundet, så det må man jo sige er en fantastisk start. Stort tillykke med det.

Nu bliver det jo så meget, meget spændende at se hvordan jagten på de 2 andre forløber. de er derude så det er bare om at have pengene med i byen, så går det nok.

vh Baun
Svar
Geodoc Skrev:Tillykke med den fornemme klassiker. - Et rigtig spændende projekt, med et vist anstrøg af dristighed.
... det dristige ligger i at navnlig Railmasteren (synes jeg) er umådelig vanskelig at finde med en kosmetisk acceptabel skive/visere.
Men sådan en vanskelighed er vel blot en yderligere ansporing til "den ægte sporhund" ? Icon_e_wink

Glæder mig til at følge projektet. Med venlig hilsen - Geodoc

Baun Skrev::o Det må jeg sige - det er kræs.

Den treenighed ville jeg også godt eje.

Det ser samtidig ud til at det er et usædvanligt smukt eksemplar du har fundet, så det må man jo sige er en fantastisk start. Stort tillykke med det.

Nu bliver det jo så meget, meget spændende at se hvordan jagten på de 2 andre forløber. de er derude så det er bare om at have pengene med i byen, så går det nok.

vh Baun

Det er faktisk alle i treenigheden der er kritisk med enten skive/visere/lunette/.. Tja, det er ure der er over 50 år gamle..

Det bliver nok også et projekt der kommer til at tage et par år at realisere Icon_smil
Men det er også jagten der gør det spændende........ Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
W. C. Fields
Svar
Hej

Stort tillykke med nyerhvervelsen, den ser rigtig fin ud. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar
Hej Hans,

Ja tillykke med den herfra også - den er nice Icon_e_biggrin

Som jeg også skrev i Bauns indlæg så har jeg samme Quest som dig mht. Omegas 3-enighed!!!

Og hvem ved om der ikke snart kommer nogle billeder herinde af den første!!!! Icon_e_wink Icon_e_wink

Mvh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)