Svar: 10
Tråde: 2
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Vil lige vise det ur min far i 1969 fik af min mor til sin 35 års fødselsdag, og som jeg nu har fået.
Et Omega Automatic fra '69 som sagt, købt i Roskilde for 1.000,- opsparet via husholdningsbudgettet så han ikke skulle opdage noget. Der er intet billede af bagkassen men den er helt plan uden inskriptioner.
Desværre har min far for et par år siden ville passe lidt ekstra på det, hvorfor han købte sig et stålur og gemte det her af vejen i kælderen. Her var der desværre ikke helt tørt og da kronen åbenbart har været utæt, er der trængt fugt ind og skiven er inden for de sidste par år blevet lidt korroderet. Ærgerligt når man ved det var perfekt indtil for et par år siden. Kronen faldt så oven i købet af da min far ville stille datoen på det.
Det er nu indleveret hos Krognos - skiven kan der ikke gøres noget ved men glas og kasse bliver pudset op. Der er desuden den originale rem med.
Er der nogen der kender mere til modellen vil jeg meget gerne høre hvad I kan bidrage med?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Jeg har længe været "gæst" her på siden med interesse for de gamle klokker, men glæder mig nu over at kunne springe ud som bruger.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er jo et meget typisk "sidst i 60'erne ur" - formentlig med et cal 565 værk.
Lidt overraskende at det ikke er er Seamaster, De Ville eller et Geneve.
Måske kunne du få Jørgen til at notere refnr som står på inderstden af bagkassen, så kan du se i Omegas database om de regner det ind under en af serierne.
Og så caliber nr og værkets produktionsnummer kan være interessante. Produktionsnummeret siger noget om hvornår værket er lavet,
Men ellers, som du selv siger fint ur, men synd at skiven er skadet.
Spændt på at se "efter" billeder.
vh Baun
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Det kan være lidt svært at finde den rigtige model før uret er blevet åbnet. Du kan evt. bede om at få caliber nr., reference nr. og værk nr. når nu urmageren har det åbnet, så kan du finde ud af meget mere.
Omega har en vintageside hvor man kan oprette sig og søge om oplysninger.
[url]"http://62.73.172.167/cu_vintage/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://62.73.172.167/cu_vintage/main.php[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis man ikke kender ref.nr. kan man søge f.eks på automatic og date og så kigge på dem der produceret datomæssigt omkring 1969. Jeg fandt f.eks denne som kunne ligne
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Jeg undres dog over det skulle være fra 1969, den type visere er typisk en del yngre, uden jeg kan være sikker på der ikke er undtagelser, det ville også passe bedre med at det ikke har et navn.
Mvh.
Thomas
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
TDN Skrev:Jeg undres dog over det skulle være fra 1969, den type visere er typisk en del yngre, uden jeg kan være sikker på der ikke er undtagelser, det ville også passe bedre med at det ikke har et navn.
Mvh.
Thomas
Enig - og selv om uret er solgt i 69 kan det jo sagtens være produceret i fx. 64, hvilket så betyder at caliberen er 562
vh Baun
•
Ja det ligner da godt nok rigtig meget det du har fundet Thomas. Det stemmer også godt overens med at der står det kunne fås i 14 karat yellow gold og størrelsen passer også; 33 mm.
Mon ikke også retail prisoplysningerne passer meget godt med 1.000 DKK.
Men alt dette lader sig selvfølgelig afsløre med numrene, så jeg vil lige vil stikke hovedet ind hos Krognos og sige de gerne må notere disse.
Mine overvejelser går nu på om den nye rem skal være sort - som oprindeligt, eller mørkebrun.
Tak til alle for input.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
kaizen Skrev:Mine overvejelser går nu på om den nye rem skal være sort - som oprindeligt, eller mørkebrun.
Tak til alle for input.
Numrene skal Jørgen nok notere hvis du ber om det, no problemos. Sort eller mørkebrun rem - hipper as happer - jeg ville tage som oprindelig, og DU SKAL naturligvis sørge for, at spændet føres over på den nye rem. Enten har Krognos en rem du kan lide og som passer (og han har en del) eller du får den der kommer med den nye rem, til at sikre overførsel af spænde m.m-. (eller gør det selv) Det er ikke en omkostning hvis man køber en rem i en butik, så skal det med i servicen. Det tager 1,4 minutter - (sådan cirka)
vh
•
Så er jeg blevet lidt klogere, idet jeg hentede mit ur i sidste uge, hvorpå jeg kunne få numrene.
Det er som både TDN og Baun vurderede ældre end en model 1969, nemlig fra 1966 (23.016.607). Hvilket også passer meget godt med den lille detalje min mor i weekenden afslørede, nemlig at hun havde fået lagt det til side i to år i forvejen for min fars 35 års fødselsdag, hvorefter hun påbegyndte opsparingen af det fra husholdningsbudgettet, så hun havde det klar i 1969 til hans fødselsdag.
Værket er iflg Krognos et 562 værk.
Det er blevet fint, men jeg kan desværre endnu ikke levere billeder af det, for det måtte lige retur til Krognos da sekundviseren og minutviseren karambolerede på den sydlige halvkugle.
Ref.nr. 162.009, giver ikke noget resultat på [url]"http://62.73.172.167/cu_vintage/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://62.73.172.167/cu_vintage/main.php[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; hvad kan det skyldes?
•
Hej!
Det er et Geneve. Grunden til du ikke kan finde det er at man nogle gange skal tilføje et 0 i referencen. Det var faktisk den jeg gættede på
Mvh
Thomas
•
Lykkedes, kiggede jo på dit bud ovenfor, yes godt gået du havde ret!
Citat:Hmm, hvor skal det 0 ind? Jeg har prøvet både før og efter og ind imellem men stadig med resultatet: No results found...
...og vi taler om [url]"http://62.73.172.167/cu_vintage/main.php" onclick="window.open(this.href);return false;">http://62.73.172.167/cu_vintage/main.php[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; ?
•
|