Seamaster Calendar Bumper - før og nu
Da der for nylig kom en Seamaster Calendar til salg oven i købet en af de gamle med dato ved kl. 6 og bumper automatic kunne jeg ikke stå for den. Der var dog et lille problem, den var lettere patineret (mildt sagt) Jeg fik overbevist sælger om at prisen skulle sættes efter at jeg tog en chance og jeg kunne risikere at ende med et reservedels ur. Der blev handlet og uret sendt til Halse i Horsens med ordre om at rense det. Uret er:
Kasse: 2627-5SC
Værk: 13112817
Cal. 353
Årgang: 1952
Resultatet ses her med før og efter billede. Skiven er ikke blevet helt ren, men udgangspunktet taget i betragtning synes jeg resultatet er fint og da det er forholdsvist sjældent ur og den samlede pris incl. rens og anskaffelse er under kr. 1.000, så går det nok.
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Så nu er har jeg et par i samlingen, to Calendar Automatic fra hver deres periode med dato i hhv. kl. 3 og 6.
Den anden:
Kasse: 2849-2SC
Værk: 15390539
Cal. 503
Årgang: 1956

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Jeg synes det er tæt på magi at Halses skivesygehus og urværksted har fået den skive så fin som tilfældet er. Vist er der lidt pletter, men med udgangspunktet in mente, synes jeg det er magi. De pletter ses jo i øvrigt slet ikke når musikken spiller og uret er på armen.

Min egen bumper hilser og kipper med flaget:
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
De er super og især den med bumper er ganske sjælden - og nu er standen jo også smuk.

Sjovt par! Icon_razz

vh Baun
Svar
Hold da op hvor er den blevet flot... flot ur, flot resultat og flot arbejde fra Peter.
Icon_question Til de penge er det vist et fund Icon_smil
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg synes det er tæt på magi at Halses skivesygehus og urværksted har fået den skive så fin som tilfældet er. Vist er der lidt pletter, men med udgangspunktet in mente, synes jeg det er magi. De pletter ses jo i øvrigt slet ikke når musikken spiller og uret er på armen.

...

Jeg ved heller ikke hvad han taler om... Icon_e_biggrin

Thomas, den er jo blevet superflot. Da jeg så det øverste billede spurgte jeg mig hvad Du mente med at få den renset, jeg gik ud fra at det ville være nødvendigt at redial den komplet.
Super! Det er alt jeg kan sige.
Skift ur, når du står op!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)