ROLEX: Købe ude, vedligeholdelse hjemme ...
.... hvordan virker garantien hjemme i DK

Da jeg arbejder/bor i udlandet halvdelen af året, så er det jo fristende at købe Rolex hos en AD i udlandet.

Det der lige umiddelbart holder mig tilbage er, hvad hvis der sker noget som skal laves/serviceres ?

Selvfølgelig er besparelsen til at få øje på, men gider omvendt hellere ikke stå og se dum ud hos en AD i Danmark, og en masse bøvl for at spare et par tusinde.

Derfor .... er der nogen som har stået med en reklamation (eller fået et service) af et udenlandsk købt Rolex, hos en AD i Danmark

Cheers, Geo

PS .... vi taler om ÆGTE Rolex og ikke Frankenstien-ure der skal "godkendes" for videresalg ....
Svar
Intet problem! Medens jeg for nogle år siden boede i USA købte jeg et Rolex, som der var et eller andet i vejen med - jeg kan faktisk ikke huske hvad. Men Klarlund ordnede det på garantien uden så meget som at undre siger over det amerikanske certifikat.

/Bjørn.
Svar
jeg har koebt alle mine ure i USA, Singapore, England og DK, ingen problemer med ADs eller RSC, saa laenge man har papers der har det rigtige serial #..
Svar
bjorn_e58 Skrev:Intet problem! Medens jeg for nogle år siden boede i USA købte jeg et Rolex, som der var et eller andet i vejen med - jeg kan faktisk ikke huske hvad. Men Klarlund ordnede det på garantien uden så meget som at undre siger over det amerikanske certifikat.

/Bjørn.

Så var Klarlund venlig (som de også plejer at være!)...

For strengt taget SKAL ingen autoriseret forhandler reparere Rolex ure, der er købt andetsteds. De KAN gøre det, men SKAL ikke...

Worldwide garantien indebærer, at kunden (eller forhandleren) kan sende Rolex uret til nærmeste ROLEX SERVICE CENTER og få det repareret dér (hvis manglen er dækket af garantien). Garantien foreskriver IKKE, at kunden bare kan opsøge hvilken som helst forhandler verden over og "forlange", at uret bliver repareret på garanti... HVEM skal betale for urmagerens løn??

Forhandler kan (og vil for det meste) også kræve betaling for dækning af forsendelsesudgifterne til RSC..........
Mvh., Bo.
Svar
SPACE-DWELLER Skrev:strengt taget SKAL ingen autoriseret forhandler reparere Rolex ure, der er købt andetsteds.

Det har du givet vis ret i. Men mon ikke netop Klarlund i det lange løb har en stor "gevinst" på den konto? De sælger formentlig betydeligt flere ure, som forlader Danmark for stedse, end de modtager ure til service, der ikke er købt hos dem.

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:
SPACE-DWELLER Skrev:strengt taget SKAL ingen autoriseret forhandler reparere Rolex ure, der er købt andetsteds.

Det har du givet vis ret i. Men mon ikke netop Klarlund i det lange løb har en stor "gevinst" på den konto? De sælger formentlig betydeligt flere ure, som forlader Danmark for stedse, end de modtager ure til service, der ikke er købt hos dem.

/Bjørn.
Tjo men det er jo ikke enten eller. De ville så tjene endnu mere ved at glæde sig over alle de ure som rejste med ejeren til Kina osv. og stadigt sende alt der var købt i udlandet til Rolex med kunden til at betale fragten - så jeg vil blot tilskrive det god service.

Desuden tror jeg ikke Klarlund tjener ved at folk køber og tager urene til udlandet generelt. Normalt skal et Rolex jo ikke gå i stykker under garantien, så det de opnår er vel, at de ikke får de ure ind til normal betalt service - hvilket vel koster på regnskabet Icon_e_smile .

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
SPACE-DWELLER Skrev:Så var Klarlund venlig (som de også plejer at være!)...

For strengt taget SKAL ingen autoriseret forhandler reparere Rolex ure, der er købt andetsteds. De KAN gøre det, men SKAL ikke...

Worldwide garantien indebærer, at kunden (eller forhandleren) kan sende Rolex uret til nærmeste ROLEX SERVICE CENTER og få det repareret dér (hvis manglen er dækket af garantien). Garantien foreskriver IKKE, at kunden bare kan opsøge hvilken som helst forhandler verden over og "forlange", at uret bliver repareret på garanti... HVEM skal betale for urmagerens løn??

Forhandler kan (og vil for det meste) også kræve betaling for dækning af forsendelsesudgifterne til RSC..........

Umiddelbart kunne jeg forestille mig, at med et legitimt købt ur, kunne urmageren blot sende regningen for garantiereparationen videre til Rolex... men om det forholder sig sådan i den virkelige verden ved jeg ikke.

/Peter
Svar
Olsen Skrev:
SPACE-DWELLER Skrev:Så var Klarlund venlig (som de også plejer at være!)...

Umiddelbart kunne jeg forestille mig, at med et legitimt købt ur, kunne urmageren blot sende regningen for garantiereparationen videre til Rolex... men om det forholder sig sådan i den virkelige verden ved jeg ikke.

/Peter

Min Sub. LV købt i Tyskland. Afleveret her i Luxembourg hos AD under garantien. Sendt til Rolex Belgien og retur. Pris 0 Euro.

VH
morten
Svar
Fornemt og takker for vejledning

Så med andre ord .... køb i udlandet er ikke "risky" (underforstået at det er hos en AD'er)

Lidt spørgsmål i tillæg .... hvor mange sek kan man acceptere at et GMT vinder/taber, før det skal til service ?

... og ....

Hvad koster et typisk service hos eg. Klarlund

//Geoexp
Svar
Du kan jo f.eks. tage COSC som den acceptable afvigelse, hvilket er -4/+6 sek/døgn, men i virekligheden er det jo op til dig selv at sætte mindre eller større grænser. Jeg kan dog ikke forestille mig, at en urmager under garantien vil gøre noget ved et COSC certificeret ur, som faktisk holder sig indenfor -4/+6.

Service på et sport Rolex i stål-kasse koster ca 3500 hos Klarlund; det er noget dyrere med ur i guld kasse.

Vi havde for nylig en anden tråd, hvor konsensus er, at såfremt uret går stabilt og kan holde optrækket, så er der ingen grund til service.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)