"sjov" model speedmaster - hvad siger i til prisen?
Hej folkens

Jeg har i lang tid været på udkig efter et speedmaster (3570 eller 3573) og jeg er så småt ved at opgive jagten. De er simpelthen flået væk med mindre de står til helt urimelige priser.

Så tænkte jeg at jeg ville kigge på de ældre modeller (har hovedsageligt kigget efter 05-2009 modeller)

Nu har jeg så fundet en lidt anden model.

Omega Speedmaster,
Urværk: 1140, 46 jewels
Ref: 1750032 1750033
Størrelse: 38mm

Modellen tiltaler mig egentlig ikke specielt, mest pga størrelsen - men så igen, jeg har små håndled.

- HVAD må jeg betale for ovenstående ur, der er ca 18 år gammelt og i "OK" stand, men med spor efter brug?

- Er der noget der gør at dette ur er et DO/DONT?

Pft.
Svar
Hej,

det er en medium size Speedmaster? 1140 er et automatik værk som bygger op på ETA 2892, hvor man har tilføjet et chronograph modul. Hvis den går i stykker, skal den skiftes komplet hos Omega, så vidt jeg ved - den er ikke "serviceable".
Hvis det virkelig er en Speedmaster, Du er ude efter, så skulle Du måske hellere vente og så få Dig den rigtige, ellers kommer Du til at fortryde det en dag.

Olof
Skift ur, når du står op!
Svar
Uha et vanskeligt spørgsmål. Det går på personlig smag, og svaret (svarene) kan rumme kimen til skuffelse hos spørgeren.

Jeg er helt enig med Olof, både i beskrivelsen af uret og hvor (lidt) attraktivt det er. Her er ingen slinger i valsen.

Derimod kunne jeg godt tænke mig, at du revurderer omkredsen af dit (lille?) håndled.
I tråden: "Er vores håndled meget forskellige eller...", kan du se hvordan forummedlemmernes håndled er.
Undersøgelsen viser håndled i størrelse fra "skinke" til "pibestilk"; men med et klart udfaldsrum lige over 17 cm.
Dersom dit håndled ligger i middelområdet, tror jeg i højere grad det er en visuel eller holdningsmæssig opfattelse af "hvor stort et 42 mm ur er på dit håndled".

Man siger (lidt syrligt) om Speedmaster Reduced, "at den er let at købe; men svær at sælge".
Dersom du kan få den meget billigt, og du fortsat er varm på den, kan der være en anledning til at købe.
.... og dog alligevel ikke, for i samme prislag ligger en Speedmaster Professional Mark II, kaliber 861. En (lidt mindre) og noget mindre "synende" Speedmaster.
Mark II er et praktisk, bundsolidt Speedmaster med en "bedre oprindelse" end en "Reduced".

I tråden: Flighty og Mesh viser "Stou" (på side 2) en Mark II på mesh lænke, og "peppet op" med den såkaldte "racing dial".
Bemærk også, at Mark II har "hooded lugs". Dette gør at uret syner mindre, og sidder godt på håndleddet (selv et eventuelt spinkelt håndled).

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
...spar op og få det "rigtige" 3570......eller 145.022...eller anden med cal. 321 Icon_e_sad
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)