Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Hej Alle,
For et par mdr. siden fik jeg endelig hjembragt den første af Omegas 3-enighed nemlig CK2914-1 Railmaster fra 57.
(Søg evt. efter tidligere indlæg).
I den forbindelse viste jeg godt at dets ydre var perfekt, men urværket nok trængte til et ordentlig service!!
Peter Halse fik opgaven og jeg må erkende at jeg ikke kan være mere tilfreds!
Nu er der flere indlæg pt. om ures præcision og i den henseende må jeg indrømme jeg blev forbavset da jeg her til morgen skulle tjekke uret efter 40 timers run....
+2 sekunder var alt hvad det havde vundet!!
Det er da vildt!!!
Så endnu engang tak til dig Peter!!!
Mvh.
Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Fra 1957 - 40 timer og 2 sek fejlgang - det kunne jo har været et indlæg i Bauns gode spørgsmål, om mekaniske ure faktisk var færdigudvilkede i 1970 så præcisionen ikke er bedre i dag.
Dejlig historie - husker godt uret, som jeg havde med over til Peter - nu må du så videre i den tre-enighed
vh
•
hannover_dk Skrev:Fra 1957 - 40 timer og 2 sek fejlgang - det kunne jo har været et indlæg i Bauns gode spørgsmål, om mekaniske ure faktisk var færdigudvilkede i 1970 så præcisionen ikke er bedre i dag.
Dejlig historie - husker godt uret, som jeg havde med over til Peter - nu må du så videre i den tre-enighed
vh
Ja der kan i hvert fald ikke være uenighed om Omega Vintage urenes præcision!
Det kunne være sjovt at få en af de nye Railmastere hjem og så sammenligne - det kunne også give nogle gode billeder med dem ved siden af hinanden!
De 2 andre Omega ure jeg har fra 60'erne går iøvrigt også indenfor -+4 sekunder på et døgn!
3-enigheden
Jeg er faktisk ikke kommet så meget videre i min søgning desværre, grundet mega meget arbejde(og træningen skal jo også passes).
Dem som kender mig ved jo også at mit arb. er foran pc, så for at der ikke bliver for meget tid foran skærmen begrænses søgningen lidt i perioder med meget arb!
MEN mon ikke der sker noget i løbet af 2011!!
MVH.
•
Svar: 420
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
gmt-geek Skrev:3-enigheden
Jeg er faktisk ikke kommet så meget videre i min søgning desværre, grundet mega meget arbejde(og træningen skal jo også passes).
Dem som kender mig ved jo også at mit arb. er foran pc, så for at der ikke bliver for meget tid foran skærmen begrænses søgningen lidt i perioder med meget arb!
MEN mon ikke der sker noget i løbet af 2011!!
MVH.
Godt resultat fra Peter må jeg sige, og held og lykke med treenigheds søgningen

Jeg missede 2914 ved Kaplans her i november..lad is se hvad der dukker op i 2011
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hans Jørgen Skrev:Godt resultat fra Peter må jeg sige, og held og lykke med treenigheds søgningen
Jeg missede 2914 ved Kaplans her i november..lad is se hvad der dukker op i 2011 
Den blev altså også uartig dyr
Held og lykke næste gang!
vh Baun
•
Baun Skrev:Hans Jørgen Skrev:Godt resultat fra Peter må jeg sige, og held og lykke med treenigheds søgningen
Den blev altså også uartig dyr
Held og lykke næste gang!
vh Baun
Tror ikke du ville have blevet tilfreds med den Hans....
Jeg er faktisk helt enig med Per her - den blev alt for dyr- og specielt i forhold til, hvilken stand den var i!!
Som det ser ud på billederne er i hvert fald glasset og kassen i ringe stand - Skiven og viserne ser på sidste billede ok ud dog!
Mht. urværket er det jo ikke til at vide, så det havde jo været en joker!!
Omvendt Per - så har jeg faktisk ikke set noget til under 50k listet længe - i hvert fald ikke for 1. udgaven af den....
I det hele taget er der ikke ret mange til salg pt...
Skal du snart se min???
Du har også lidt jeg gerne vil se på!!
Mvh. Jon
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig følger priserne på de oplagte samler Omegaer. så du kan meget vel have ret.
Et Vintage Omega urtræf står stadig på ønskesedlen... efter jul.
vh baun
•
Baun Skrev:Jeg må indrømme at jeg ikke rigtig følger priserne på de oplagte samler Omegaer. så du kan meget vel have ret.
Et Vintage Omega urtræf står stadig på ønskesedlen... efter jul.
vh baun
Nej... Jeg vil sige prismæssigt, har jeg også været ret heldig med min!
Omvendt så kostede det også rigtig mange timers research som kunne have bragt penge ind jobmæssigt i stedet, så det er svært at sige, hvad det har kostet mig alt i alt!!
Men jeg hyggede mig foran skærmen, mens det stod på og det er jo det vigtigste!
Jeg er klar efter nytår - jeg vil i hvert fald gerne se hvad du har af Constellation Pie Pans og/eller måske en Seamaster Bumper!
Mvh. Jon
•
Svar: 420
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•
Hans Jørgen Skrev:........ Selvom det kun er på Seamaster der er forskel (på nummer rækkefølgen på drejeskiven)
Et Omega de Fyn træf ville være en rigtig god start på 2011. Måske en mulighed for at se 2914'eren men hvertfald muligheden for en masse Omega snak på højt plan 
Hej Hans,
Ja jeg er frisk
Mht. ovenstående er der måske ikke officielt forskel på de forskellige versioner af 2914'erne, men der er i hvert fald en ret overbevisende tendens mht. viserne.
Jeg stødte ikke i min søgen på nogen 1'ere uden at de var udstyret med den aflange tynde minut viser og "arrow head" time viseren...
Jeg stødte heller ikke på nogen der havde søhesten på bagkassen.... - det så jeg først på 2-ere og 3'ere...
Mvh. Jon
•