17-12-2010, 10:59 PM
Halløjsa,
Jeg har fået vintage feber, og har fået fingrene i dette her gamle Omega Seamaster.
Jeg kender ikke meget til det, men her er hvad sælger skrev til mig
"Omega Automatic Seamaster, cal. 501 med værk nr. 14.681.XXX fra 1955. Urkassen er lavet af rustfrit stål og har Omega ref. nr. 2846. Urets diameter er 34mm, målt uden krone. Der er monteret en ny sort læderem med originalt spænde, som passer med sorte skive. Der er original glas med Omega logo på, samt original krone. Uret går og holder tiden godt.
Det er nyligt serviceret af Krognos Urmageri, med et års garanti."

Nogen der kan fortælle mig lidt om modellen? Hvad er sådan en værd i den stand?
Og hvor vandtæt er det egentligt? Kan det holde til at man går i bad med det eller hvad?
På forhånd tak for hjælpen
Jeg har fået vintage feber, og har fået fingrene i dette her gamle Omega Seamaster.
Jeg kender ikke meget til det, men her er hvad sælger skrev til mig
"Omega Automatic Seamaster, cal. 501 med værk nr. 14.681.XXX fra 1955. Urkassen er lavet af rustfrit stål og har Omega ref. nr. 2846. Urets diameter er 34mm, målt uden krone. Der er monteret en ny sort læderem med originalt spænde, som passer med sorte skive. Der er original glas med Omega logo på, samt original krone. Uret går og holder tiden godt.
Det er nyligt serviceret af Krognos Urmageri, med et års garanti."

Nogen der kan fortælle mig lidt om modellen? Hvad er sådan en værd i den stand?
Og hvor vandtæt er det egentligt? Kan det holde til at man går i bad med det eller hvad?
På forhånd tak for hjælpen
1999 Breitling Aerospace
199x Camel Trophy
199x Camel Trophy

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)