complaint about seiko SBDX001
This watch has grown on to my wrist.I am having problems taking it off before i go to bed.I even get up one hour earlier than usual to put it on again.Can i get help under the garanti? HELP! Willy
[-]
  • millan renatus
Svar
Du kan bare sende det over til mig, så er det problem løst Icon_e_wink .
[-]
  • millan renatus
Svar
Nice. I know the feeling.

Regards
Mvh Kim 
Svar
herlig entusiasme fra en som vel ellers er lidt "feinschmecker" omkring ure i forhold til et Seiko som mange betragter som et masseprodukt (hvad det jo i øvrigt også er, men her jo med kvalitet i den højere ende også), som KUN fordi jeg IKKE er til nyere ure, ikke risikerer at sætte sig fast i huden på mig - men godt lyder det
Hvem ved hvad forskellen er i produktionsomkostninger i de to lande, Japan og Schweiz?

Jeg googlede lidt, og fandt

I Wikepedia fandt jeg at man arbejder lang tid i japan ca 1828 timer per år imod ca 1350 timer i Schweiz inkl. ferier og alt, men jeg synes det lyder lavt for Schweiz? Det ses dog en del steder, at Japan er et land man stadigt arbejder 8-17 de fleste steder 5-6 dage om ugen.

Lønnen kunne jeg ikke finde for ur-folk Icon_redface men en almindelig - ikke højt lønnet fabriksarbejder i Japan stod til ca 46 kr i timen imod samme i Schweiz 121 kr i timen (lavtlønnen fabrik)

Lægger man arbejdstid og løn sammen, så burde Japan jo faktisk kunne ha en mægtig fordel stadigt

MEN om mine tal er alt for hurtigt fundet ved jeg ikke, har vi nogen der kan sådanne tal?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
[-]
  • millan renatus
Svar
hannover_dk Skrev:herlig entusiasme fra en som vel ellers er lidt "feinschmecker" omkring ure i forhold til et Seiko som mange betragter som et masseprodukt (hvad det jo i øvrigt også er, men her jo med kvalitet i den højere ende også), som KUN fordi jeg IKKE er til nyere ure, ikke risikerer at sætte sig fast i huden på mig - men godt lyder det
Hvem ved hvad forskellen er i produktionsomkostninger i de to lande, Japan og Schweiz?

Jeg googlede lidt, og fandt

I Wikepedia fandt jeg at man arbejder lang tid i japan ca 1828 timer per år imod ca 1350 timer i Schweiz inkl. ferier og alt, men jeg synes det lyder lavt for Schweiz? Det ses dog en del steder, at Japan er et land man stadigt arbejder 8-17 de fleste steder 5-6 dage om ugen.

Lønnen kunne jeg ikke finde for ur-folk Icon_redface men en almindelig - ikke højt lønnet fabriksarbejder i Japan stod til ca 46 kr i timen imod samme i Schweiz 121 kr i timen (lavtlønnen fabrik)

Lægger man arbejdstid og løn sammen, så burde Japan jo faktisk kunne ha en mægtig fordel stadigt

MEN om mine tal er alt for hurtigt fundet ved jeg ikke, har vi nogen der kan sådanne tal?
vh
Citat:
Their top models are not mass produced john.And i have to say that quality is my measure stick for any watch.I just think that it is about time we forgave Seiko for nearly wiping out the swiss watch industry.And give them the credit for what they have given the industry in return.I think they deserve it and it is good that the swiss get a bit of competition Icon_e_wink willy
Svar
I would kill for a watch like this..... Maybe not

But i like it a lot Icon_mrgreen

http://www.seiyajapan.com/product/S-SBGA...GA031.html
Mvh Kim 
Svar
willy Skrev:Their top models are not mass produced john.And i have to say that quality is my measure stick for any watch.I just think that it is about time we forgave Seiko for nearly wiping out the swiss watch industry.And give them the credit for what they have given the industry in return.I think they deserve it and it is good that the swiss get a bit of competition Icon_e_wink willy
Well probably depends on what you put into "mass produced" but even the top watches are probably made in thousands or? Anyway - I basically fully agree
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
avantismo Skrev:I would kill for a watch like this..... Maybe not

Citat:
That is a juicy looking piece.But i dare not buy it because then i would get no sleep at all . willy
Svar
willy Skrev:

Citat:
That is a juicy looking piece.But i dare not buy it because then i would get no sleep at all . willy
Det værste er, at det sikkert i alle fald teknisk er hver eneste af sine ca 41.000 kr værd-

Ved nogen hvordan de der highend Seiko opfører sig prismæssigt når de er 10 år gamle - i forhold til f.eks. Rolex - eller er 10 år for lang tid i forhold til de egentlige high end Seiko på brugtmarkedet?

Spring drive har vel eksisteret længe nok til at være bekræftet i sin holdbarhed/kvalitet?
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
willy Skrev:

Citat:
Det værste er, at det sikkert i alle fald teknisk er hver eneste af sine ca 41.000 kr værd-

Ved nogen hvordan de der highend Seiko opfører sig prismæssigt når de er 10 år gamle - i forhold til f.eks. Rolex - eller er 10 år for lang tid i forhold til de egentlige high end Seiko på brugtmarkedet?

Spring drive har vel eksisteret længe nok til at være bekræftet i sin holdbarhed/kvalitet?
vh
Citat:
Well i am not Joepete but here is my view.You have to remember that all of seiko top models grand seiko- prospex divers etc are all put together in one small factory by only 21 of seikos absolute elite watchmakers.So there is a limit to how many they can make in a year.High end seiko have really not been around long enough to judge on the used market yet.But i have heard that grand seiko loose quite a bit.Many of their high end models are only sold in the asian market these models hold their prices as good as Omega for example.A seiko was recently voted by the swiss watchmakers best sports watch of the year if i remember correctly.Spring drive is so new to the market it cannot be judged yet.But i think a lot of swiss brands are wishing they invented it.I have talked to a couple of seiko dealers they both told me the same story.They hardly ever have problems with even the low end seiko models.I think that if seiko keep their high end watches to a limited no they could well become sought after collector items. Willy
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)