12-03-2011, 09:25 PM
Som samler kigger jeg jævnligt annoncer på diverse salgsider og nogle gange forvilder sælgerne sig i under sjove kategorier hvor ure sjældent står. Denne annonce stod under en af disse kategorier. Første gang jeg så den står der bare gammelt omega til salg med dårlige billeder, men det fremgik dog at der var en Constellation kasse uret var ikke til se standen på, prisen var 8.000 så den gik jeg hurtigt fra, næste gang jeg kigge 5.000 og her til morgen var den nede i kr. 3.000 med mulighed for bud. Ringede til sælger og spurgte efter efter bedre billeder, men de var helt udtværede. Jeg prøvede over telefonen at spørge ind til hvad det var for en model. Fik at vide at det var en afdød farfar som ca. 1970 blev udnævnt til direktør og skulle have fået det der. Jeg spurgte ind til tekst, udseende, visere m.v, fik at vide der ingen sekundviser var,hvilket snævrede det ind til cal. 7xx, men det passede ikke med visere osv. så forviringen var total og jeg blevet tilstrækkelig nysgerrig til at se uret. Det passede fint med at datteren skulle til børne fødselsdag og og jeg slå nogle timer ihjel, så turen gik til midtjylland.
Hos sælgeren viste det sig at alt maling og tekst var væk, men jeg kunne se uret var langt ældre. Jeg åbnede det kunne se det var et bumperværk. Vi loggede på Omega's vintage side og fandt ref. og alder. hvilket slet ikke passede med historien om farfar'en havde fået den omkring 1970.
Skiven var ikke god og den trænger til ny krone, glas og pakning samt sekundviser. Men kasse og værk er rigtigt fint.
Ur boksen er superflot og jeg kan se at de sælges på Ebay med sofortkauf på 240-300€.
Så jeg regnede lidt baglæns og bød kr. 1.500 for ur og kasse og forklarede at der skulle en repaint + de andre ting til og hvad det kostede og fik uret.
Så nu skal jeg have fundet et sted der laver et flot repaint af skiven og jeg ved ikke om visere er et problem da jeg aldrig købt dem, så jeg håber på at finde en korrekt sekundviser.
Hvis nogen støder på en NOS Connie cal. 354 skive så lad mig høre.
Uret er en 1 gen. Constellation:
Ref. nr. 2648-2
Cal. 354
Årgang 1952
Mvh
Thomas
Hos sælgeren viste det sig at alt maling og tekst var væk, men jeg kunne se uret var langt ældre. Jeg åbnede det kunne se det var et bumperværk. Vi loggede på Omega's vintage side og fandt ref. og alder. hvilket slet ikke passede med historien om farfar'en havde fået den omkring 1970.
Skiven var ikke god og den trænger til ny krone, glas og pakning samt sekundviser. Men kasse og værk er rigtigt fint.
Ur boksen er superflot og jeg kan se at de sælges på Ebay med sofortkauf på 240-300€.
Så jeg regnede lidt baglæns og bød kr. 1.500 for ur og kasse og forklarede at der skulle en repaint + de andre ting til og hvad det kostede og fik uret.
Så nu skal jeg have fundet et sted der laver et flot repaint af skiven og jeg ved ikke om visere er et problem da jeg aldrig købt dem, så jeg håber på at finde en korrekt sekundviser.
Hvis nogen støder på en NOS Connie cal. 354 skive så lad mig høre.
Uret er en 1 gen. Constellation:
Ref. nr. 2648-2
Cal. 354
Årgang 1952
Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)