En Connie historie og et projekt
Som samler kigger jeg jævnligt annoncer på diverse salgsider og nogle gange forvilder sælgerne sig i under sjove kategorier hvor ure sjældent står. Denne annonce stod under en af disse kategorier. Første gang jeg så den står der bare gammelt omega til salg med dårlige billeder, men det fremgik dog at der var en Constellation kasse uret var ikke til se standen på, prisen var 8.000 så den gik jeg hurtigt fra, næste gang jeg kigge 5.000 og her til morgen var den nede i kr. 3.000 med mulighed for bud. Ringede til sælger og spurgte efter efter bedre billeder, men de var helt udtværede. Jeg prøvede over telefonen at spørge ind til hvad det var for en model. Fik at vide at det var en afdød farfar som ca. 1970 blev udnævnt til direktør og skulle have fået det der. Jeg spurgte ind til tekst, udseende, visere m.v, fik at vide der ingen sekundviser var,hvilket snævrede det ind til cal. 7xx, men det passede ikke med visere osv. så forviringen var total og jeg blevet tilstrækkelig nysgerrig til at se uret. Det passede fint med at datteren skulle til børne fødselsdag og og jeg slå nogle timer ihjel, så turen gik til midtjylland.

Hos sælgeren viste det sig at alt maling og tekst var væk, men jeg kunne se uret var langt ældre. Jeg åbnede det kunne se det var et bumperværk. Vi loggede på Omega's vintage side og fandt ref. og alder. hvilket slet ikke passede med historien om farfar'en havde fået den omkring 1970.

Skiven var ikke god og den trænger til ny krone, glas og pakning samt sekundviser. Men kasse og værk er rigtigt fint.

Ur boksen er superflot og jeg kan se at de sælges på Ebay med sofortkauf på 240-300€.

Så jeg regnede lidt baglæns og bød kr. 1.500 for ur og kasse og forklarede at der skulle en repaint + de andre ting til og hvad det kostede og fik uret.

Så nu skal jeg have fundet et sted der laver et flot repaint af skiven og jeg ved ikke om visere er et problem da jeg aldrig købt dem, så jeg håber på at finde en korrekt sekundviser.

Hvis nogen støder på en NOS Connie cal. 354 skive så lad mig høre.

Uret er en 1 gen. Constellation:
Ref. nr. 2648-2
Cal. 354
Årgang 1952

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Og et par billeder mere:
Svar
Og et par reklamer.
Svar
Få du den re-dialet - Der er nogen gode af slagsen - PB du Baun om det, han ved hvem.

Sekundviseren er let at få fat i er jeg helt overbevist om, bare kontakt vintage urmagere, som ex Krognos. Den type gemmer ALT der kan tænkes at komme til nytte fra div lig - skruer og hvad ved jeg. Du ville ikke tro dine øjne hvis du så hans "reservedels lager" og ingen anden ville sikkert heller kunne finde tingene, men jeg har en calender bumper - samme kaliber, og den havde drukket vand, så de fleste skruer skulle skiftes - de blev rent faktisk fundet på fjernlageret samme med lidt andre kaliber specifikke dele.
De store visere? Har de mon haft en tynd tritium stribe ned af sig? Jeg kan ikke se det på billedet. Normalt kan du se det ved at der står t Swiss t for neden - som indikation af tritium på/ved markeringer (det første T) og tritium på visere (det andet T) Uden tritium på viserne bør der kun stå T forrest - men det kan jo ikke lige læses længere

Den ser jo tilmed ud til at ha original kronen - på dit ikke alt for suverænt skarpe billede - og det alene er jo så fint - så godt nok købt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
...sådan Thomas, endnu et spændende projekt ur som jeg er spændt på processen og hvad det ende med Icon_smil
Husk at poste os løbende...!
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Svar
Ja, skiven er den største udfordring, fandt tidligere en amerikaner der kan lave en repaint for 120$ (skal sendes til Østen) så med den nuværende $ kurs kan den laves for godt kr. 650 kr. + porto derover. Jeg har 2 skiver og Baun skulle vist have lavet en.

Jeg overvejer at få lavet med sort skive på Connien. Jeg ved dog ikke om disse tidlige Connier fandtes med sort skive.

Mvh
Thomas
Svar
Det er jeg ikke sikker på om de gjorde. Sort er flot - og når den alligevel ikke bliver "original" er det måske okj. Jeg tager mine 2 1. gen Connier med i sommerhuset, så kan vi kigge på det.

Lad os sende skiver sammen. Jeg har i hvert fald 1 - måske 2 - og det er vist samme kontakt vi har.

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)