Hjælp til køb af Speedmaster med udskiftede dele
Efter at læst en masse herinde om klassiske ure, er jeg som så mange andre forelsket mig i et Omega Speedmaster Prof Icon_e_wink
Jeg har desværre ikke råd til en cal. 321, så jeg tænkte, at det næstbedste var en 861'er fra mit fødselsår (1979).

Jeg har efter langs tids søgen fundet en 79'er fra Italien på chrono24.com: Se her via google-translate

Forhandleren har dog skiftet en del ting på uret. Det skærer lidt i mine øjne, at skiven er skiftet Icon_e_sad
İmage (Billede fra Chrono24)

Jeg vil da gerne have et "pænt" ur, men det havde nu også været sjovt med tritium-skive og det hele Icon_e_wink

Hvad er jeres holdning til et ur som dette? Ville i foretrække et "ramponeret" ur frem for et med forkert årgang på delene?

På forhånd tusind tak for hjælpen Icon_e_smile
Svar
Min egen erfaring med ure er, at hvis der er noget som generer mig ved et ur, så bliver det ved med at genere mig.
Det lyder ikke som du er tilfreds med uret, så jeg vil råde dig til at søge videre, til du finder det som du ønsker.
Tålmod er vejen til tilfredshed Icon_e_wink
İmage
Svar
Spring det over helt klart - det skal ha original skive og visere hvis først du er så langt, at du er opmærksom på det
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Magnum Skrev:Min egen erfaring med ure er, at hvis der er noget som generer mig ved et ur, så bliver det ved med at genere mig.
Det lyder ikke som du er tilfreds med uret, så jeg vil råde dig til at søge videre, til du finder det som du ønsker.
Tålmod er vejen til tilfredshed Icon_e_wink

Mavefornemmelsen siger også lidt det samme. Men det gibber godt nok i en, når man tror, at man har fundet yndlingsuret!
Svar
Jeg kan godt acceptere udskiftede dele når bare de "nye" dele er rigtige til uret.

Torben har vist eksempel med en Flight master med ny skive. Det synes jeg er flot. Det er jo så fint at han samtidig også har den gamle patinerede skive.

Denne Speedy er også sat istand, men med rimelig respekt for originalitet, synes jeg. En Speedmaster er et "flot ur" og det skal altså stå i flot stand for at have det rette udtryk, synes jeg. Jeg ser anderledes på et gammelt militær ur, et gammelt SUVERÆN eller en gammel dykker. I sidste ende er det en smags sag.

Mærke og model: Omega Speedmaster professionel.

Årgang: 1967
Kasse: Rund, stål, i fin stand
Højde: 14,4 mm
Diameter: 42 mm uden krone
Skive: meget fin stand
Rem: Læder rem med original vintage spænde
Caliber: 321
Caliber nr.: nnnnnnn
Ref. Nr.: 145.012 - 67

İmage
İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Ring til Bo Mølbak.

Jeg mener han stadig ligger inde med en skive fra den periode.

Jeg har ikke set sælgers billeder men umiddelbart virker kassen god. Uret har formentlig også fået et eftersyn nu hvor dele er skiftet hvilke er et stort plus.

Som ham der wanna be Tom Selleck siger så vær skeptisk for det kan være en torn i øjet at se på noget som man ikke er tilfreds med.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)