Cosmic
Har ikke sådan et, og lurer lidt på dether.

Er der nogen der ejer sådan et og kan sige lidt om det.?
Icon_+1
Svar
Loncar Skrev:Har ikke sådan et, og lurer lidt på dether.

Har et magen til dog med lidt andet skive layout. Det er ref. 166.026. lavet fra 1967, med cal. 565. (købte det den anden dag kr. 900 for et super velholdt ur, der går perfekt med flot skive, ny krone og glas uden ridser - det sgu billigt)
Det er et utroligt behageligt ur at gå med. Det er specielt at åbne, der skal et tool 107 til.

Det er mit andet Cosmic, har også et magen til i manuel med et caliber 601, ref. 135.016. Det har en god størrelse og er pænt (efter min mening)

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Jeg kan godt lide dem, og netop fordi de er vanskelige at åbne - er de også pokkers godt tætte - og derfor er deres skiver ofte så velbevarede i forhold til andre Omega fra samme år synes jeg.
C facon - nogen kan vældigt godt lide (jeg bl.a. men som supplement til andet) andre synes det ligner 1960/70 - men behageligt og god størrelse

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
900 kr.?! - Tja det kommer det ikke til at koste. Jeg håber at det lander, for jeg synes det ser spændende ud. FIn facon og god størrelse.

vi ser.

TDN Skrev:
Loncar Skrev:Har ikke sådan et, og lurer lidt på dether.

Har et magen til dog med lidt andet skive layout. Det er ref. 166.026. lavet fra 1967, med cal. 565. (købte det den anden dag kr. 900 for et super velholdt ur, der går perfekt med flot skive, ny krone og glas uden ridser - det sgu billigt)
Det er et utroligt behageligt ur at gå med. Det er specielt at åbne, der skal et tool 107 til.

Det er mit andet Cosmic, har også et magen til i manuel med et caliber 601, ref. 135.016. Det har en god størrelse og er pænt (efter min mening)

Mvh
Thomas
Icon_+1
Svar
[quote="Loncar"]900 kr.?! - Tja det kommer det ikke til at koste. Jeg håber at det lander, for jeg synes det ser spændende ud. FIn facon og god størrelse.

vi ser.

Det var også billigt, det var et arvestykke sælger ikke kendte service historien på og mente den nok skulle have den store tur, derfor den lave pris, men jeg kan se at krone og glas er ganske nyt og det går fint, så jeg tror det er ganske nyserviceret.

Ellers går de herhjemme for 2.500-3.500. Ellers kig på Tradera.se der er de jævnligt og kan købes for under 2.000 Sek. Kan se der kommer mange ure fra Tradera til DBA til næsten dobbelt op på prisen Icon_e_smile

Mvh
Thomas
Svar
hannover_dk Skrev:Jeg kan godt lide dem, og netop fordi de er vanskelige at åbne - er de også pokkers godt tætte - og derfor er deres skiver ofte så velbevarede i forhold til andre Omega fra samme år synes jeg.
C facon - nogen kan vældigt godt lide (jeg bl.a. men som supplement til andet) andre synes det ligner 1960/70 - men behageligt og god størrelse

vh

Det er ikke mere vanskeligt, at åbne end f. eks. Seamaster De Ville med monobloc kasse. Jeg har både en almindelig glas løfte værktøj, samt Omega 107 tool. Og det var første ur, hvor jeg kunne afprøve værktøjet (107'eren) men glasset vil ikke løftes. Så prøver jeg med almindelig glas løfte værktøj og det lykkedes. Det kan godt være, at jeg skal lære nogle tricks ang. brug af 107 tool, men det er min erfaring med Cosmic.
Svar
dwndler Skrev:Det er ikke mere vanskeligt, at åbne end f. eks. Seamaster De Ville med monobloc kasse. Jeg har både en almindelig glas løfte værktøj, samt Omega 107 tool. Og det var første ur, hvor jeg kunne afprøve værktøjet (107'eren) men glasset vil ikke løftes. Så prøver jeg med almindelig glas løfte værktøj og det lykkedes. Det kan godt være, at jeg skal lære nogle tricks ang. brug af 107 tool, men det er min erfaring med Cosmic.
1 - monobloc kasser er jo også i mine øjne vanskeligere OG tættere end helt almindelige skrue eller press bagkasser - og vel derfor mere tætte og giver ofte mere velbevarede skiver/viser
2 - Jeg ved de kan lykkes med alm glas åbner - men gør det ikke selv med såkaldte "open through front" ure - og jeg har ikke 107 omega tool, men har til nu overladt det en proff - både med Omega og et par andre - fint du har lykkedes

Her en Benrus "open Through face" sag - også der velbevaret blank sort skive og fine markeringer - halvtresser/tresser sag der bare holder sit udseende bedre end mange andre - bare som ex - og undskyld det blev i et Omega forum, men den lukkede kasse gjorde det.
(fra tiden da stødsikring var så fint at man skrev det på skiven. Jeg husker også da biler kørte rundt med skilte bagpå med "POWER-BREAKS" - DET var fint - eller OVERDRIVE milde himmel - sådan et ekstra 5. gear - og for nylig en ret ny Nissan med fint tilnavn AIRCONDITION Icon_e_biggrin )
İmageİmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Her er den sidst tilkommende Cosmic. En ref. 166.026, cal. 565. Det er nok det mest almindelige skive layout der er på denne.

Mvh
Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)