Svar: 17
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
[attachment=0]<!-- ia0 -->omega2.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Hej,
Min far har fundet sit gamle Omega Seamaster Calendar Automatic frem fra skuffen, efter det har ligget der i 25-30 år. Han fik det i sin tid af min far og vil nu forære det til mig.
Jeg kender ikke meget til ure, så mangler lidt hjælp.
Kan det betale sig at få det ordnet? Skiven er godt patineret, og den del (ved ikke hvad den hedder) man stiller uret med mangler. Uret går når det ligesom får et "stød"
Bunden af uret er ikke guld, men er metal.
Skal uret tilbage i skuffen eller skal det ordnes??
Hilsen Carl
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej Carl
Jeg kan godt ordne dit ur, og jeg tror at jeg kan få skiven til at se lidt bedre ud, og montere ny krone og nyt glas, og så skal værket selvfølgelig have en omgang, hvis du er interesseret i at få uret sat istand kan jeg kontaktes på telefon 75623633.
MVH Peter
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Hvis der er nogen der kan rense dit ur, så er det Peter Halse!!
Hvis du søger på Patina så kommer der nok 3 ure op jeg har fået renset ved ham, med super resultat. Så jeg kan klart anbefale Urmager Halse.
Dit ur er et fint gammel Seamaster Calendar, med bumperautomatic. Den gang var man lige begyndt med dato på automatic urene og derfor pralede man lidt med det, ved at skrive Calendar. Denne tidlige calendar har som du kan se dato ved. kl. 6 og ikke ved kl. 3 som de senere versioner.
Bestemt et ur der er værd at restaurere.
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Jeg ville også restaurere sådan et ur, for det har noget af det vigtigste, som et ur kan have: Historie, som er knyttet til din familie
God vind med projektet !
De venligste hilsner, John
•
Svar: 106
Tråde: 6
Helt klart afsted til Peter Halse med det ur!
Du vil få et smukt ur med en fin historie ud af det, men det risikerer at blive begyndelse på en passion for mekaniske ure.. Det er vist set før her på forum!
Lad os høre hvad du gør
mvh Jens
•
Svar: 17
Tråde: 8
Hej igen,
tak for Jeres hurtige svar.
Jens jeg kan oplyse dig om, at den passion nok allerede er startet. Jeg fik mit helt nye Omega Speedmaster CO-Axial her forleden, og siden har jeg været solgt. Det er godt nok ikke et vintage, men synes selv at det ser rigtig flot ud på mit håndled
Peter jeg bor i København, men skal til Jylland sidst på måneden, så regner med at kigge forbi din butik. Synes også selv at uret skal ordnes. Jeg kontakter dig telefonisk inden.
Hilsen
Carl
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Carl Skrev:Peter jeg bor i København, men skal til Jylland sidst på måneden, så regner med at kigge forbi din butik. Synes også selv at uret skal ordnes. Jeg kontakter dig telefonisk inden.
Hilsen
Carl
Fint du lige kan håndaflevere og få en konkret bedømmelse, men jeg er enig i alt der er skrevet
Du behøver ikke absolut skulle til Horsens for at hente. Halse (Peter og Poul) pakker totalt forsvarligt og sender, ligesom der som tit er nogen fra CPH der lige møder Peter et sted og kan være budbringer, så "not to worry"
vh
•