3750.50 stopursfunktion fejlede
Hej,

jeg havde en lidt skuffende oplevelse med mit nye Speedmaster i dag. Da jeg aktiverede stopuret humpede og hoppede centralviseren sig afsted indtil det gik i stå efter ca. 20 sek. Uret gik også i stå - ihvertfald stoppede sekundviseren .. Jeg stoppede så chronograften og uret gik igang igen. Efterfølgende kørte chronoen dog også fornuftigt og glat uden at hoppe og springe over..

Kan det tænkes, at olien har klumper og skal fordeles, eller hvad tænker I? Icon_e_confused

Da jeg fik uret for nogle uger siden bemærkede jeg også de først par gange, at centralviseren ikke gik så pænt og regelmæssigt, men det lod til at gå over..

Hilsen fra rumfærgen, der lige blev nød til at tage en runde mere Icon_e_wink Icon_e_wink

Jens
Svar
Jens Skrev:Hej,

jeg havde en lidt skuffende oplevelse med mit nye Speedmaster i dag. Da jeg aktiverede stopuret humpede og hoppede centralviseren sig afsted indtil det gik i stå efter ca. 20 sek. Uret gik også i stå - ihvertfald stoppede sekundviseren .. Jeg stoppede så chronograften og uret gik igang igen. Efterfølgende kørte chronoen dog også fornuftigt og glat uden at hoppe og springe over..

Kan det tænkes, at olien har klumper og skal fordeles, eller hvad tænker I? Icon_e_confused

Jens
Det er ikke olien, så du må nok har nogen tl at se på det. Hvis det er nyt så er det afgjort en garantisag. Der er mange muligheder, justeringer, ting der hænger lidt - men ikke noget som den selv får fordelt sig ud af ved at røre i olien
Jeg tør ikke udelukke, at man kan trykke lidt for lidt eller trykke begge pushers samtidigt, så det er et uheld, så du kan jo lige teste over de næste dage, mens du cirkler
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
det har ikke noget med knapperne at gøre.

Jeg vil umiddelbart gætte på nogen med indgribningen mellem koblingshjul og kronosekundhjul eller måske at kronosekundviser er trykke forlangt ned over kronosekundshjuls-tappen så den går mod minutviser.

afsted til urmager!

mvh
Tommy
Svar
Tak for jeres input.

Det er jo altid bøvlet med periodiske fejl - lige nu kører det fint derudaf. Skal jeg teste lidt videre på det eller kan jeg skade noget - også selvom jeg ikke kan konstatere fejl lige pt?

Jeg kan også undlade at bruge chronoen en uge eller to, og så se, om det sker igen.

Hilsen fra Major Tom Icon_cool
Svar
Jens Skrev:Tak for jeres input.

Det er jo altid bøvlet med periodiske fejl - lige nu kører det fint derudaf. Skal jeg teste lidt videre på det eller kan jeg skade noget - også selvom jeg ikke kan konstatere fejl lige pt?

Jeg kan også undlade at bruge chronoen en uge eller to, og så se, om det sker igen.

Hilsen fra Major Tom Icon_cool
Jeg kunne da ikke holde fingre fra den. Det er netop det at jeg, som jeg forstod oplevede det som en engangsoplevelse der ville få mig til at teste regelmæssigt. Det med at vente skal ikke gøre nogen forskel. Kan du få det til at lave fejlen EN gang til, så til service, ellers har du da ret i at det er svært at kræve garantirep på noget man ikke kan vise nogen fejl på selv ved mange forsøg
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg er nok en forsigtig-Per, for oplevede jeg sådan en fejl én gang, så var jeg på vej til urmager med det samme Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
Hvis uret er NYT skal du bare hurtigst muligt hen til din AD'er og få ham til at sende det ind til Swatch Group Icon_e_smile - og det er uanset om der er periodisk eller ej Icon_e_smile
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:Hvis uret er NYT skal du bare hurtigst muligt hen til din AD'er og få ham til at sende det ind til Swatch Group Icon_e_smile - og det er uanset om der er periodisk eller ej Icon_e_smile
Jeg er som ikke uenig. Jeg ved bare ikke om de faktisk gør det store ved det, ud over at teste det en del gange, men det kan være mig der er skeptisk selv mod et swatch service.
Hvis det er sket EN gang og ikke på nogen måde kan genskabes som fejl, er det jo ikke en let sag at reparere, men jeg tør da slet ikke udelukke at de rent faktisk åbner uret og går det igennem - hvorved de måske kan se det som er galt/går på osv - , selv om det virker perfekt hver gang de prøver det.
Der sker da ikke andet, end man er uden det ur en tid, og så har man jo prøvet
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
I har ret: Uret skal en tur på værksted og ses efter.

Selvom fejlen kun er konstateret en enkelt gang - måske et par gange hvis man tæller centralviserens omend midlertidige uregelmæssige vandring, så må der være tale om en eller anden fejl, som ikke bør findes på et helt nyt ur, og som ikke bare kan gå væk af sig selv, også selvom fejlen nu ikke viser sig på kommando..

mvh Jens
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)