NY OPDATERING: 2 nye Chronostop med posten i dag.
Hej.

Jeg spurgte i sidste uge jer til råds om en Seamaster Chronostop (145.007), som jeg overvejede at købe.
Jeg slog til og i dag kom der så pakkepost fra sælger i Finland.

Da han samtidig havde et meget fint Genéve Chronostop (145.009) til salg, blev vi enige om en måde at slå to fluer med et smæk.

De er virkelig fine ure - særligt Seamaster. Icon_e_biggrin Jeg forstår din glæde ved uret, Geodoc.

Læs mere om alle Chronostop-modeller her:
http://www.old-omegas.com/chronostop.html
Svar
Tillykke de ser fine ud.

Har en Genéve 146.009/146.010 cal. 920.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tillykke med, ikke blot een; men hele to Chronostop.
Kaliber 865 har jo et godt familieskab, da den grundlæggende er en 861 uden minut og timeregistre, og en "reset" der fungerer fjederbelastet.

Selv har jeg døjet lidt med et rem traume, netop forårsaget af ST 145.007. Nu er jeg spændt på dit evt. valg af rem/lænke.
Det varmer mig, at foto kommentaren er: "Der er lige pladst til en 145.008 i midten" Icon_e_wink

Tillykke med nyerhvervelserne.
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Flot ur, Thomas!!!

Er lidt hooked på driver-modellen. Den er måske ikke super praktisk i alle situationer, men den har personlighed.

Fra Hodinkee:
http://www.hodinkee.com/blog/2010/1/13/h...st-dr.html
Svar
Geodoc: Imponerende tidligere post du linker til. Den glæder jeg mig til at læse.
Svar
Geodoc: I øvrigt sjovt du nævner rem/lænke.

Jeg har altid et princip om at skifte til ny, hvis uret kommer med en læderrem. Er nok ikke den eneste.
Men denne gang kom Seamaster med præcis den rem jeg havde forestillet mig selv at købe og den er komplet ny: En sort Hirsch rally-model med kraftige stitches.

Men har du, eller andre, forslag til en rem eller lænke? Gælder begge ure.

Så vidt jeg ved, er det mest "autentiske" at bruge begge ure med læderrem, ikke? Eller var lænke en mulighed når man købte disse to ure?
Svar
Seamasteren ved jeg ikke om er leveret på oroginal lænke men Geneven er:

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Genève Chronostop

Årgang: 1968
Kasse: Cushion, stål, upoleret flot med lidt brugsspor
Højde: 12 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i pæn stand
Rem: Original læderrem med org spænde
Caliber: 865 Manuel med simpel stopursfunktion
Caliber nr.: 26561372
Ref. Nr.: ST 145.0010

Der er såvel lille bog samt købskvitering med uret

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Genéve Chronostop

Kasse: Cushion, stål, perfekt renoveret
Diameter: 35 nn mm uden krone
Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i flot stand
Rem: Original Omega læderrem
Caliber nr.: 26566941
Ref. Nr.: 145.009
İmage
İmage
İmage İmage

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Chronostop

Kasse: Cushion, stål, flot med lidt brugsspor
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i pæn stand
Rem: Original lænke
Caliber nr.:
Ref. Nr.: ST 145.0010

İmage
İmage
İmage
İmage

İmage

vh Baun
Svar
Baun: Du skriver at "Seamasteren ved jeg ikke om er leveret på oroginal lænke men Geneven er".

Den du har lænke på er jo driver-modellen ST 145.0010, men min er jo den "almindelige" 145.009. Sidstnævnte har du selv læderrem til på billedet.

Mener du at 145.009 også kom med lænke?
Svar
Agemo Skrev:Baun: Du skriver at "Seamasteren ved jeg ikke om er leveret på oroginal lænke men Geneven er".

Den du har lænke på er jo driver-modellen ST 145.0010, men min er jo den "almindelige" 145.009. Sidstnævnte har du selv læderrem til på billedet.

Mener du at 145.009 også kom med lænke?

Det jeg mente var at visse af Geneve Chronostopperne blev leveret med original lænke.

Og det er jo nok sansynligt at 145.010 har været leveret enten med rem som vist på mit med der store overfals lukketøj eller lænken.

Om 145.009 har været leveret med almindelig rem og spænde ved jeg faktisk ikke, men man har jo nok kunne bede om at få den monteret med den originale lænke også.

vh baun
Svar
Seamaster blev leveret med enten lænke eller rem:

İmage

Både rem og lænke er udgået.

Baun's billede viser fint remmens specielle spænde, der kan kendes ved, at det ikke har huller til remstifter (længderegulering)

İmage

Længderegulering foregik, som på nedenstående billede:

İmage

Seamasterens rem (og forøvrigt også Flightmasterens) var fremstillet af det syntetiske læder, Corfam.
Dette materiale fremhævede Omega i 1968, da jeg købte min Seamaster var: "... praktisk talt uforgængeligt".
Den "praktiske uforgængelighed" rakte dog sjældent til mere end 3-4 måneders geologisk feltarbejde.

I Omega's vintage database, angives Seamaster Chronostop (145.007) nu, at have haft læderrem.
Dette er en ændring fra den tidligere vintage database, hvor der korrekt stod anført: Corfam.
... Det kan være, at Omega er ved at "løbe" fra det ikke særligt vellykkede materiale, der kan læses mere om i; Artificial Leather - Corfam

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)