Omega Seamaster Polaris
Efter at have gået om den varme grød et stykke tid, har jeg igen forbrudt mig imod de gode gamle mekaniske ure.

Jeg har ikke rigtigt kunne finde ud af om jeg synes den var grim, anderledes eller....

Der vil utvivlsom blive rynket på næsen af den, men efter en dag på armen vinder den ubetinget ved et nærmere bekendtskab.

Kombinationen af viser og digitalur med anden tidszone, nedtælling, chronograf, alarm m.v. kun betjent fra kronen. Værket er et Quartz electronic multifunction caliber 1665.

De blev produceret i denne anden udgave fra 1988-1995, jeg kan dog ikke finde serienummer på denne så jeg kender ikke alderen.

Kassen er stål med solid gold bezel. Denne skal lige en tur til Horsens og have renset lænke og poleres til den rigtige mathed på stålet.

Omega Seamaster Polaris
Cal. 1665
Ref. 386.0822

Mvh.
Thomas

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Jeg har selv erhervet mig den store i titan.

Jeg fik skiftet værket ud til den model der har split funktionen i chronoen.

Tillykke med dit nye ur.

[url]"http://www.omegawatches.com/spirit/history/vintage-omegas/search?q=aHR0cDovLzYyLjczLjE3Mi4xNzEvZU11c2V1bVBsdXM%2Fc2VydmljZT1kaXJlY3QvMS9SZXN1bHRMaXN0Vmlldy9yZXN1bHQudDIuY29sbGVjdGlvbl9saXN0LiRUc3BUaXRsZUxpbmskMC5saW5rJmFtcDtzcD0xMCZhbXA7c3A9U2NvbGxlY3Rpb24mYW1wO3NwPVNmaWVsZFZhbHVlJmFtcDtzcD0wJmFtcDtzcD0wJmFtcDtzcD0zJmFtcDtzcD1Tc2ltcGxlTGlzdCZhbXA7c3A9MCZhbXA7c3A9U2RldGFpbCZhbXA7c3A9MCZhbXA7c3A9RiZhbXA7c3A9VCZhbXA7c3A9MA%3D%3D" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.omegawatches.com/spirit/hist ... A9MA%3D%3D[/url]
Svar
Den fås vist også i midsize, så vidt jeg ved?
Er nr. 1 på min urønskeseddel.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Takker!

Der vist kun denne størrelse som vel er mid-size.

Jette du kan jo prøve den hvis vi ses til træf.

Mvh.
Thomas

İmage
Svar
Jeg var egentlig ikke klæar over at der er flere størrelser. hvor stor er den største?

vh baun
Svar
Knap 40mm.

De er ret sjældne. Jeg mener at den kun blev produceret i knap to år. Der er findes også mekanisk chrono samt samt en 3 hand udgave med caliber 1109.
Svar
Ja tak, Thomas - men nu har jeg jo ikke tilmeldt mig, så det må blive en anden god gang.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
Svar
Og så snuppede jeg lige den mindre fætter. Ville egentlig have købt samme som Thomas, men sælger ville have mere, end jeg ville give. Han havde så denne til en absolut acceptabel pris. Oplysningen var, at det var et fint ur i god stand, men det er nok sidste gang, jeg køber et ur alene på ét foto af forsiden. Det var temmelig snavset, løs i lænken og med ødelagte skruer, kronen var yderst genstridig.
Overvejede at benytte mig af reklamationsretten, men tænkte, at sælger så måske bare ville lade handlen gå tilbage.
Overlod sagen til min vanligt benyttede urmager, som var glad for at se en skildpadde, idet det åbenbart er en sjælden gæst.
Hun kunne ikke matpolere det og fandt ikke, at det var slemt nok til at sende til en (dyr) polering hos Omega.
Det er så blevet ultralydsrenset udvendigt, har fået en indvendig rensning og "smøring" (det var utrolig snavset), hvilket også hjalp gevaldigt på kronens bevægelighed, fået nye lænkeskruer og isat en remsplit i stål i den ene side. Batteriet var ved at afgå ved døden, så der kom i samme seance et nyt i. Fik også lige snuppet et par led af lænken, men skal muligvis have sat ét tilbage.
Herudover blev ref., kasse, værk og lænke dokumenteret.
Pris: 855 kr.(!).
Alt er originalt og fra 1983.
Case ref. 196.0291
TZ 396.0981

Lænke 1410/058
Svar
Hej!

Tillykke med det, jeg har købt 3 ure af sælgeren uden problemer og et 4 der var fejl på blev returneret og pengene returnet med det samme, så han er helt reel, så jeg er sikker på at han ville lade handlen gå tilbage hvis du havde henvendt dig. På ebay og Chrono24 handles de til mellem 800-1200€ og jeg ved jo godt hvad du har givet, så snydt er du ikke blevet Icon_smil Men hvis den var beskrevet som i god stand er det jo selvfølgelig træls.

Mvh
Thomas
Svar
Jep, sælger virker helt reel - men som nævnt var jeg sikker på, at han bare ville lade handlen gå tilbage, og jeg ville jo gerne have uret.
Nu er det så i top stand til en billig penge, så jeg er yderst tilfreds.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)