NY OPDATERING: 2 nye Chronostop med posten i dag.
Baun og Geodoc: Tak for input!

Geodoc: Ved du hvilket nummer lænken til Seamaster havde?
Måske man kunne være heldig en dag....
Svar
Her er hvad Ofrei skriver om den oprindelige 1170 lænke:
İmage

Som erstatning, har jeg fundet (en synes jeg selv, tilfredsstillende løsning) - lænke ref. 1202
İmage
Lænke 1202 er forholdsvis tynd, og har massive led.
İmage

At finde et tilfredsstillende endestykke i 22 mm bredde - viste sig, at være noget "bøvl"

İmage
Her ses TV endestykke 612, der har for kurvet anlæg - og TH endestykke 714, der er betydeligt mere vellykket.

Jeg skal naturligvis betone, at der er tale om en erstatning. Ej heller at "min løsning" har nogen som helst større grad af korrekthed end andre;
men blot at 1202 er en lænke, der faldt i min smag, er original Omega fremstillet og ikke virker påfaldende eller "fremmed" på uret.
.... en original lænke vil altid være at foretrække.

God jagt Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc og Baun: Tak for jeres indlæg. Stor hjælp!

Geodoc: Synes din løsning ser rigtig godt ud og passer flot med uret. Flot løsning!

Fandt dette link på old-omegas.com om 1170 (med billede):
http://www.old-omegas.com/11701171comp.html

Baun: Kan det passe at dit spænde har nr 27 indeni?
Svar
Jeg har nu indtil videre sat opgaven med at finde en lænke nr. 1170 til min Seamaster Chronostop (145.007) på stand-by og jeg begynder at forstå dine tidligere frustrationer, Geodoc.

Uret har derfor stadig den samme sorte rally-rem fra Hirsch.

İmage

İmage

Jeg vendte derfor opmærksomheden andetsteds og det blev til denne flotte driver-model (145.0010) i mint stand. Den kom med den originale rem (i rødt læder) og originalt spænde nr. 27, hvilket man ikke ser så ofte længere.

İmage
Driver med remmen der fulgte med.

Et par dage efter faldt jeg mere eller mindre tilfældigt over yderligere 2 af de originale Omega-remme med spænde nr. 27 - en med sort og en med rødt læder. Det bedste var, at de var komplet NOS. De har aldrig været brugt og står helt som nye.

İmage

Jeg havde været på udkig efter en original-rem til min Genéve Chronostop (145.009), som stadig havde sælgers blå Hirsch-rem monteret (se første indlæg i denne tråd). Den har nu endelig fået en ubrugt, sort original-rem. Den nye driver-model (145.0010) er gået fra original, men brugt, rød rem til ubrugt rød original-rem.

İmage

İmage

İmage

İmage

Dette kan man da vist kalde overspringshandlinger og jagten på lænken til Seamaster fortsætter derfor.... Icon_rolleyes
Svar
Hold da op - god fangst må jeg sige. Remmene bliver helt sikkert mere sjældne end urene. Super.

vh Baun
Svar
Ser SUPER ud. Jeg går jo med alle mine ure, og havde nok ikke nændet at bytte den røde brugte ud med den nye - men superflot og sjældent. Urjagt når det er bedst
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak skal i have. Jeg er også glad for resultatet.

Når man taler om solen:
http://www.ebay.com/itm/RARE-NOS-18mm-OM...19c7ead2e0

Jeg vil nu nok mene, at 900 USD for en NOS rem er liiiiige i overkanten.
Men hvis nogen herinde er på jagt og synes prisen er ok, er her en enestående mulighed.
Den har været til salg et stykke tid, så man kunne jo tilbyde en 1/3 af prisen - måske han ville acceptere.
Svar
God læsning.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)