piepan oversized
dwndler Skrev:Hej hannover,

På denne side i vores forum har jeg og andre vist deres ref. 168.004.
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.ph...2A#p127008
Den jeg har er i stål og jeg har hørt en gang af en Omega samler, at der er lavet ca. 10% Connie's i stål, da langt det fleste var i guld på stål. Og så er det endnu sjældnere med sort skive men det er jo ikke noget nyt for os her Icon_cool
Jeg vil påstå, at det ikke er pie-pan og er heller ikke beskrevet som pie-pan af Omega selv.
Jeg har flere steder læst at 168.004 ikke er lavet i sortskivet version, andre steder mener den er, jeg kan godt tvivle lidt ud fra det samlede, men har ikke lige nu tid at prøve Omega vintage eler museum for oplysninger. Jeg tror det kan passe med 10% i stål, som den gang ikke var så fint som guld på stål Icon_e_smile
Stadigt og igen, det er ikke en piepan men en convex her bekræftet igen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Baun Skrev:İmage

vh Baun
Óg her forstår man jo illusionen af piepan på grund at de lige linjer mellem time markeringerne i den indre cirkel, men der er ikke knæk (som jeg ser det) i den ydre ring ude fra og ind til timemarkering, så den er bukket skarpt mellem timemarkeringer, men derimod "convex"

Jeg ved også, at Omega har leveret erstatningsskiver til det som virkeligt er piepan med knækkende ved timemarkeringer, men at disse erstatningsskiver iflg. Krognos har mindre skarpe knæk/dybe knæk - og jeg har set eksempler som viser forskellen
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Hannover Icon_smil

Jeg har en 168.004, der meget tydeligt er en ægte piepan, med "knækket skive" - skiven er den originale, så der er ikke tale om en replacement.

At vinklen i knækket muligvis er en smule mindre skarp, end den alm Constellation, skyldes i min overbevisning alene, den lidt større skivediameter.

Se indlæg og billeder i denne tråd om samme emne:

http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.ph...br#p126507
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Hej Hannover Icon_smil

Jeg har en 168.004, der meget tydeligt er en ægte piepan, med "knækket skive" - skiven er den originale, så der er ikke tale om en replacement.

At vinklen i knækket muligvis er en smule mindre skarp, end den alm Constellation, skyldes i min overbevisning alene, den lidt større skivediameter.

Jeg har forstørret op, og har jo også set den, og kan godt se den går nedaf - men ikke at det er et egentligt klart knæk som jo bare i stor skive burde være større hvis det bare var forstørret op. Det er der jeg TROR den er convex, og ikke kan finde noget som siger 168.004 med egentlig klart knæk. Jeg ser en i løbet af ugen, og kan jo så se tættere. Jeg mener ikke der er tvivl om convex er konveks og går ned af, men "malingen" synes gør det svært (på billederne) at se om det er et klart knæk.
Du kan se de mange links, som svarer til det jeg kan finde, nemlig betegnelsen convex og ikke piepan - for what ever it is worth Icon_e_smile

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
pbr Skrev:Hej Hannover Icon_smil

Jeg har forstørret op, og har jo også set den, og kan godt se den går nedaf - men ikke at det er et egentligt klart knæk som jo bare i stor skive burde være større hvis det bare var forstørret op. Det er der jeg TROR den er convex, og ikke kan finde noget som siger 168.004 med egentlig klart knæk. Jeg ser en i løbet af ugen, og kan jo så se tættere. Jeg mener ikke der er tvivl om convex er konveks og går ned af, men "malingen" synes gør det svært (på billederne) at se om det er et klart knæk.
Du kan se de mange links, som svarer til det jeg kan finde, nemlig betegnelsen convex og ikke piepan - for what ever it is worth Icon_e_smile

vh

Jeg kan godt se, at det er svært at få øje på - men jeg tror, at hvis du ser skiven irl og tæt på, så vil du ikke være i tvivl Icon_smil

Jeg vil prøve, om jeg kan få taget et par makro fotos en af dagene og ellers må jeg tage den med til et urtræf (sammen med min kæreste, på hvis arm den sidder) engang Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Så fik jeg en 168.019 som nogen kalder oversized piepan - og andre, vel de fleste - convex skive
Selve uret får sin egen lille tråd, men jeg mener bestemt knækket er langt hårdere på piepan end convex som buer meget smukt nedaf i hele skiven som jeg bedømmer det
Piepan knæk
İmage
Convex "knæd"
İmage
flere billeder i egen convex tråd 168.019
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)