Mit første Omega
Hej
Så fik jeg mit første Omega, der står "600" på skiven og ikke så meget andet, i følge sælger er det fra 1962 og har model nr 14756 SC 62 værk nr 19091027.
Jeg har købt uret, fordi det har det enkle udtryk som jeg godt kan li' og fordi det for mig og se, er i pæn stand, uret går tilsyneladende godt og præcist. Det har dog ikke en original rem.
Hvad kan i eksperter tilføje om sådan et ur..
İmage
İmage
Svar
perh Skrev:Hej
Så fik jeg mit første Omega, der står "600" på skiven og ikke så meget andet, i følge sælger er det fra 1962 og har model nr 14756 SC 62 værk nr 19091027.
Jeg har købt uret, fordi det har det enkle udtryk som jeg godt kan li' og fordi det for mig og se, er i pæn stand, uret går tilsyneladende godt og præcist. Det har dog ikke en original rem.
Hvad kan i eksperter tilføje om sådan et ur..

Tillykke. Jeg har dog aldrig hørt om et Omega "Seamaster 600", med den gamle ref. serie 14XXX og caliber 600, De er normalt ref. 135xxx eller 136.xxx og caliber 601/611/613.
Men jeg har noteret mig en del Omega med redials (ommalede skiver) på DBA, de har typisk en sjov hvid farve og så har de fået tilføjet lidt ekstra tekst som "600".
Men post et billede af dit nye ur så vi kan se det.
At det har fået en redial er ikke verdens undergang, hvis man kan lide resultatet.

Mvh
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Hej perh - Velkommen på forum, og tillykke med det smukke Omega dress ur.
Søger du i: Omega Vintage databasen, og indsætter referencen (14756) i "reference feltet", finder du, at uret er udrustet med en kaliber 600.

Vælger du at søge på Kaliber 600, får du både uret, og en liste over hvilke andre "slægtninge", der var udrustet med en kaliber 600

Kaliber 600 kan ses her: Ranfft om kaliber 600
Lidt teknisk nørdet om 6xx familien er, at de både fandtes udrustet med almindelig regulator, svanehalsfinregulering (Reed's regulator) og excenter regulator.

Her er et link til yderligere information om kaliber 600: Old Swiss Watches - Omega Mechanical movements / spares

Ligesom Thomas, ser jeg frem til at se billeder af uret. Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)