Jeg vil nok også tilråde Exploreren af dem du har kig på. Den er på papiret 39mm, men føles større da den ikke har en bred krans som på andre sportsmodeller.... Glasset er derfor større i diameter, hvilket giver den optiske illusion at uret er større end det reelt er.
Er der nogen speciel grund til at du ikke har kigget på eks. Submariner eller GMT modellerne? Submariner plejere at være "the safe bet" for de fleste.....
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Stemmer også på Explorer; det ultimativt no-nonsence ur som er IMHO en af de mest forfinede løsning mellem dress og sporty...
Ang. størrelsen: Som MortenK skriver, virker uret lidt større end de Ø 39 mm.
La´ os vide, hvad du så valgte, når det sker.
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 16
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
willy Skrev:Jessica Skrev:Hej Ulrik,
Tusind tak for dit positive input, nu glæder jeg mig endnu mere til at give denne skønne gave.
Jeg kan godt forstå, at din kone har valgt at konsultere dig inden købet - det ville jeg ønske jeg også kunne. Men det er enormt vigtigt for mig at det bliver en overraskelse, og egentlig også at det er noget jeg har valgt. Han er jo heldigvis ikke en ur-nørd, så han sidder ikke og drømmer om diverse modeller, og derfor føler jeg mig ret sikker på at jeg kan opfylde hans drøm!
Tillykke med dit nye ur, omend du må vente noget tid på det. 
Hi Jessica , I understand Danish so no problems . If you buy the watch from a good dealer he will allow you to come back with the watch if your partner does not like it . My opinion is that the Explorer is a better watch to buy than a datejust . There are many datejusts but not so many Explorers . Also the Explorer will keep its value better than a Datejust . I can promise you your partner will be more pleased he has the Explorer in the long run . If he is a big man then maybe the 42mm Explorer models would suit him better . Go to Klarlund and look at all the models first before you buy . You have i think good taste , so i am sure you will make the right choice
Willy
Han er ikke en stor mand, så tror at 39 mm er fint.

Jeg vil helt sikkert tage ind til Klarlund og kigge på sagerne - Explorer er stadig en lille favorit.
•
bjorn_e58 Skrev:Hej Jessica,
Du skal også lige være opmærksom på, om du mener din mand gerne vil (eller ikke vil) have dato på uret. Jeg tror, der er meget individuelt; jeg har selv svært ved at undvære dato. Specielt på Rolex giver det jo også en ret markant visuel forskel med cykloppen (luppen) over datoen. Hvis det ikke skal være med dato, hælder jeg nok også som Willy lidt over til Explorer'en.
PS: Jeg har skam også fået et ur forærende af min kone....
/Bjørn.
Hej Bjørn,
Han vil rent praktisk ikke have brug for datoen, så det er udelukkende det visuelle der tæller. Jeg vil tage ind til Klarlund for at se forskellen - det kan jo være svært at se på billeder. Kan især forestille mig, at cykloppen er svær at indfange ordentligt på et billede.
•
MortenKN Skrev:Jeg vil nok også tilråde Exploreren af dem du har kig på. Den er på papiret 39mm, men føles større da den ikke har en bred krans som på andre sportsmodeller.... Glasset er derfor større i diameter, hvilket giver den optiske illusion at uret er større end det reelt er.
Er der nogen speciel grund til at du ikke har kigget på eks. Submariner eller GMT modellerne? Submariner plejere at være "the safe bet" for de fleste.....
Hej Morten,
Jeg kan godt fornemme at Submariner og GMT er populærer ure, men de er simpelthen alt for rodede til min smag / der sker for meget. Jeg er mere til det klassiske og ofte minimalistiske look - det samme gælder selvfølgelig min mand.
•
Tio Malo Skrev:Stemmer også på Explorer; det ultimativt no-nonsence ur som er IMHO en af de mest forfinede løsning mellem dress og sporty...
Ang. størrelsen: Som MortenK skriver, virker uret lidt større end de Ø 39 mm.
La´ os vide, hvad du så valgte, når det sker.
Hilsen John
Hej John,
Du formår at sætte de rette ord på mine tanker omkring Explorer.
Jeg vil helt sikkert lade jer vide hvad der sker - jeg er heldigvis ude i god tid, da det er meget vigtigt for mig ikke at træffe forhastede beslutninger!
•
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 137
Skal der lidt farve på uden det bliver for "flashy" så synes jeg også at Milgauss med sort skive og grønt glas er et rigtigt flot ur! Du kan se et billede her: [url]"http://www.rolex.com/en/rolex-watches/milgauss/worn-watch" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rolex.com/en/rolex-watches/m ... worn-watch[/url]
Men ellers kan jeg kun tilslutte mig, at Explorer er et rigtig fedt ur (sådan et vil jeg også gerne have

)
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Hej Jessica
Hvis han nu ikke går med uret hver dag ville jeg investere i en watchwinder, men det kan han naturligvis også selv gøre nu du giver ham uret
Flot gave.
VH
Nicholas
•
JJG Skrev:Skal der lidt farve på uden det bliver for "flashy" så synes jeg også at Milgauss med sort skive og grønt glas er et rigtigt flot ur! Du kan se et billede her: [url]"http://www.rolex.com/en/rolex-watches/milgauss/worn-watch" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rolex.com/en/rolex-watches/m ... worn-watch[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Men ellers kan jeg kun tilslutte mig, at Explorer er et rigtig fedt ur (sådan et vil jeg også gerne have
)
Vi er ikke så gode til farver herhjemme, men ellers mange tak for buddet.
•
Stenstrup Skrev:Hej Jessica
Hvis han nu ikke går med uret hver dag ville jeg investere i en watchwinder, men det kan han naturligvis også selv gøre nu du giver ham uret
Flot gave.
VH
Nicholas
Åh, se så er det her jeg bliver nødt til at have en forklaring - hvad er en watchwinder?
•