Watches Worth Having . Rolex Submariner
I am going to start writing each week about a watch , any new users on this site should think about when trying to decide what to buy . I would like help to do this from all of the members of this forum . This is not a debate about the watches i name , it is about information and pros and cons of buying the watch . Anyone who can help with expertise - pictures- buying advice is more than welcome to contribute . I will write a short introduction about the Brand and the watch , and leave the rest to you all . To avoid turning this into a debate i suggest we do not answer anyone who makes a contribution . This will give new watch users the opportunity to have a link were they can learn about a certain watch in peace and quiet . All pictures and technical information about the watches will be gratefully recieved . None of us are experts on all watches . But i bet that together we can get all the expertise anyone will need about any watches they are thinking of buying .

İmageSubmariner ref. 6200 - year 1954

The watch i have to start with is of course the Rolex Submariner . Intoduced in 1954 it is the most copied and most famous watch on our planet . The Sub became a favorite with prof divers and military forces world wide . It was a piece of design genius , that could be used for everything . Dive with it in the day and wear it for dress in the evening . Before this watch came along , watches were designed and made for many different uses . This was the first watch that crossed the boundarys of what you used your watch for , and in doing so changed the face of wachmaking for ever .

There are so many different calibers case designs dials etc etc used on this watch since 1954 . You will need to do a lot of reading just to keep track of the different models of this watch .

Look at any dive watch made since 1954 , 99% of them have Submariner dna in them . It is also the most copied watch on the planet . Also it is the most collected watch . There are more watch sites dedicated to the sub than any other watch ever made .

İmage Ref 5508 from early 60.

Rolex make roughly between 8-900000 watches a year . So the Sub is a mass produced watch , but so are many other well known brands . But Rolex have a very high standard indeed and every part of a modern Sub is of the highest quality . They are made to be absolutly reliable and easy to service . Rolex calibers are considered by many to be the strongest and most reliable you can buy . Subs can take a lot of hard use without giving problems .

Since the Subs introduction the basic design is maybe the same but the finishing of modern Subs is different to the past . New materials and methods of production have dressed the Sub up and away from the basic tool watch finish of the earlier models . But it as not changed the fact that it is still a go anywhere do anything watch . So much as been written about the Sub . And i have heard Hollywood are making a film about its life Icon_e_smile So now i hope the Rolex people on this site will help me out with pictures and stories about this King of watches .
Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
willy Skrev:I am going to start writing each week about a watch , any new users on this site should think about when trying to decide what to buy . I would like help to do this from all of the members of this forum . This is not a debate about the watches i name , it is about information and pros and cons of buying the watch . Anyone who can help with expertise - pictures- buying advice is more than welcome to contribute . I will write a short introduction about the Brand and the watch , and leave the rest to you all . To avoid turning this into a debate i suggest we do not answer anyone who makes a contribution . This will give new watch users the opportunity to have a link were they can learn about a certain watch in peace and quiet . All pictures and technical information about the watches will be gratefully recieved . None of us are experts on all watches . But i bet that together we can get all the expertise anyone will need about any watches they are thinking of buying .

Det er en super god idé, Willy og et fint initiativ !! Icon_e_smile

Og netop for ikke at få en "mærkereligiøs" debat om for/imod ure eller mærker, så er "reglen" om, at man ikke poster noget som svar på en anden post og måske også, at man ikke poster noget i disse tråde, hvis ikke man kan bidrage med viden/fakta, en rigtig god idé også Icon_exclaim Icon_exclaim
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Det er en super god idé, Willy og et fint initiativ !! Icon_e_smile

Og netop for ikke at få en "mærkereligiøs" debat om for/imod ure eller mærker, så er "reglen" om, at man ikke poster noget som svar på en anden post og måske også, at man ikke poster noget i disse tråde, hvis ikke man kan bidrage med viden/fakta, en rigtig god idé også Icon_exclaim Icon_exclaim
ja fed ide - om man kan undgå noget mærkereligiøs debat vil jo nok til en vis grad afhænge af i hvor høj grad beskrivelsen er rent teknisk velbegrundet, eller i sig selv er "religiøst" præget af personlige følelser, og det er vel ret utænkeligt helt at undgå, så tag ikke så alvorligt på hvis nogen har en anden erfaring - men enig - bidrag med noget konkret og konkret erfaring og så vælg nogle ure ud, som ikke nødvendigvis skal betegnes som a whole bucket of shit - allerede i gennemgangen - no resale value and only a fool buy those watches osv - for der ved vi, at der er forskel på de gode medlemmer Icon_e_biggrin Jeg er positiv over for det Willy - go for it - take care
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Super idé, Willy.

Specielt når det gælder Rolex Submariner er det nok vigtigt at skelne mellem vintage og nyere - hvor så end grænsen går. Men hvis vintage groft sagt kategoriseres som dem med 4-cifrede ref nr er det vigtigt at holde sig for øje, at der er meget forskel i stand og pris. Og også at der desværre også er meget snyd, f.eks. blanding af nye og/eller uægte dele. Mads Gjødesen, som tidligere var en aktiv skribent her er ganske givet en af vores store kapaciteter, når det gælder vintage Submariner. Der er ingen tvivl om, at et vintage Submariner passer på overskriften "watch worth having" - men man skal også være sikker på, at det er gennemført vintage, for at det virkelig er "watch worth having".

Taler vi derimod nyere Rolex Sub (f.eks. 16610) er der betydeligt mindre usikkerhed, og hvis man ser bort fra fakes, er de vel stort set alle "i orden" eller "worth having". For de nyere er "woth having" stort set et spørgsmål om alder og slid, og for de helt nye, at f.eks. den såkaldte kermit af nogen betragtes mere eftertragtet.

Så at en Rolex Submariner er worth having er vel ganske givet, men det kan altså også være en jungle.

/Bjørn.
Svar
Mit første rigtige ur, som jeg fik råd til efter min 30 års fødselsdag i 95 var en 1680-er, som jeg fik tilbudt for ja 7k nyserviceret for 18 år siden: det var min drøm igennem mange år at få en Rolex sub, så da tilbuddet kom, endda med en spændende historie tilbage fra Irak/kuwait krigen i 90, hvor en kollega købte det med hjem fra , ja så var jeg solgt til Rolex...(savner der ur helt vildt og skulle aldrig have solgt det, føler mig virkelig som en farisær , (ikke John A?, som til gengæld fik mig ført ind i de hellige gemakker og skabt min interesse for ure og gav mig mange nye venner i urverdenen..)
İmage
Mikael
Svar
Citat:ja så var jeg solgt til Rolex...(savner der ur helt vildt og skulle aldrig have solgt det, føler mig virkelig som en farisær , (ikke John A?, som til gengæld fik mig ført ind i de hellige gemakker og skabt min interesse for ure og gav mig mange nye venner i urverdenen..

Vis jeg havde anet dengang hvilke kvaler salget af din Sub vil forårsage, ville jeg lagt mig på tværs. Men som du selv skriver, var "byttehandelen" fordelsaktigt, Mikael... Icon_e_wink

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)