Svar: 38
Tråde: 5
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 2
Hej urform
Jeg leder efter et fint Seamaster, og håber jeg kan trække på jeres viden.
Mit største problem er nok at jeg ikke helt kan spotte om diverse dele er originale, og korrekte for model/årgang.
[url]"http://www.dba.dk/herreur-omega-vintage-ome/id-1012076633/">http://www.dba.dk/herreur-omega-vintage ... 012076633/[/url]
Dette ur fra dba, synes jeg er flot. Graveringen i bagkassen irriterer mig dog lidt. Er det overhovedet den rigtige, eller burde det have en med søhest?
Har I nogen kommentar til uret ud fra billederne?
Er prisen ellers fair?
Hvis noget har et lignende ur til salg. må i meget gerne sige til.
Mvh. Rasmus
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Givet Likes: 0
Jeg siger ikke der er noget galt med den. Reference er dog ikke fra en Seamaster, hvis man foelger Omega vintage databasen:
http://www.omegawatches.com/de/planet-om...?ref=15790
Skift ur, når du står op!
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Uret/modellen findes jo i stort tal og lige dette ur er vel i "normal" stand, ikke hysterisk "NOS" og med gravering på bagkassen!
Så prisen er måske lige i overkanten - hvis man skulle have en ny/gammel bagkasse uden gravering trukket fra.
Ved ikke lige om der var søhest på i '55 - har selv et fra '60-'61 og der er søhest på! Kan også være at man har monteret en bagkasse uden søhest, så der var plads til gravering?
Der må komme nogle Omega-vintage "eksperter" på banen
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
olof Skrev:Jeg siger ikke der er noget galt med den. Reference er dog ikke fra en Seamaster
Nej, det er vel ikke noget der gør uret ringere. Jeg ville bare blive gladest for et ur der er helt originalt.
selvom det er en gave til min kæreste, som ikke kunne være mere ligeglad:)
Det var ellers en rigtig pæn model.
JohnFyn Skrev:Uret/modellen findes jo i stort tal og lige dette ur er vel i "normal" stand, ikke hysterisk "NOS" og med gravering på bagkassen!
Så prisen er måske lige i overkanten - hvis man skulle have en ny/gammel bagkasse uden gravering trukket fra.
Det vil jeg også sige, hvis ref. ikke er det oprindelige.
JohnFyn Skrev:Ved ikke lige om der var søhest på i '55 - har selv et fra '60-'61 og der er søhest på! Kan også være at man har monteret en bagkasse uden søhest, så der var plads til gravering?
Der må komme nogle Omega-vintage "eksperter" på banen 
Det var også min første tanke.
Der er noget over bagkasserne med søhesten synes jeg
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Hej "razzer" - spændende overvejelser du har om et ur til kæresten.
Og ligeledes spændende, at forum har fået lejlighed til "at endevende" det DBA annoncerede ur, og at det måske ikke "er lige i øjet".
Personligt har jeg kun gode erfaringer med at sælge og købe ur på kaplans Auktioner i Stockholm, og henleder hermed din opmærksomhed på, at der måske også kunne være en mulighed.
Auktionshuset har en institution de kalder "Butikken". - Her sælges alle varer, der ikke har opnået minimumspris til fast pris, dvs. vurdering + salær.
I "Butikken" er de annoncerede priser inklusive salæret, så annonceret pris er altså det "man skal hive ud af muldvarpen"
... og dog. Den svenske krone koster kun 0,8 danske kroner, således at man skal multiplicere prisen med 0,8, for at omregne til danske kroner.
Jeg har "bladet" butikken igennem, med særligt henblik på en Omega til en pigearm.
- Her er så, hvad der har tiltrukket sig min opmærksomhed, modereret efter om det er pænt, ikke bærer præg af skødesløst brug. Bemærk flere af mulighederne er i 18K guld.
OMEGA, Seamaster, Jubilee, Cal 1530, Serie nr. 55345925, PIC nr. 7910.31.01, Ref nr. BA 196.750, Boett nr. 196750 MZ, herrur, 32,5 mm 18K guld, quartz, safirglas, datum, läderband, ca 1995, box (skadad)
OMEGA, Seamaster, Polaris, Cal 1460, Serie nr. 54214686, Ref nr. DB 796.1022, Boett nr. 796.1022, damur, 22,5 mm, stål/guld, quartz, safirglas, skadad urtavla, integrerad originallänk (stål/guld), viklås, Ref nr. 6155/449, ca 1993, box (skadad, ej komplett)
OMEGA, herrur, 28 x 29 (37,5) mm, Cal 471, Serie nr. 16394482, Ref nr. OT 3985, Boett nr. 360082 / 3985, 18K guld, automatisk, plexiglas, skadad urtavla, ca 1958.
OMEGA, De Ville, Classic, Serie nr. 53327433, Ref nr. BA 195.2378, Boett nr. 1952378, herrur, 32,5 mm, 18K guld, quartz, safirglas, skadad urtavla, urverk ej signerat, ca 1991, box, ytterkartong.
OMEGA, Constellation, Cal 1455, Serie nr. 48132550, Ref nr. 795.0877, Boett nr. 795.0877, damur, 21 mm, stål/guld, quartz, safirglas, skadad urtavla, integrerad originallänk (stål), viklås, Ref nr. 6051/085, ca 1985
OMEGA, Seamaster, Polaris, Multifunction, Serie nr. 50350093, PIC nr. 2540.50.00, Ref nr. DR 386.0820, Boett nr. 386.0820.1, herrur, 32 mm, analog/digital, stål/guld, quartz, safirglas, OBS: urverk ej signerat, integrerad originallänk, viklås, Ref nr. 1455/448, ca 1987
OMEGA, herrur, 21,5 x 27,5 (34) mm, Cal 620, Serie nr. 25162109, Boett nr. D6697 / 673068, 14K guld, manuell, plexiglas, skadad urtavla, läderband, ca 1967.
Kaplans ur auktioner er super professionelle. Se blot varebeskrivelserne, der får vores hjemlige Lauritz til at ligne lallende amatører (hvilket de jo også er).
Man skal ikke lade sig gå på af, at der står "skadad urtavla" (beskadiget skive). Det skriver de om 99% af urene. Hvis intet bemærkes, er skiven perfekt.
Den næste ur auktion er nært forestående: Kaplans ur auktion lørdag d. 6. december 2014, her var der måske også noget interessant.
Bemærk, at ved auktion lægges 20% på i salær; men det udkompenseres af de 20% som den svenske krone er billigere end den danske.
Det betyder, at hammerslagsprisen også er prisen for erhvervelse af uret.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Hej Rasmus
Det er mig der sælger uret.
Jeg har haft en lignende dilemma for ca. 4 år siden og selveste geodoc var involveret lidt
Det drejer sig om et beslægtet ref. 2891
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=12095
Jeg vil påstå, at uret er ægte nok og hvis man googler "Omega ref. 2792" vil man finde også et andet ur med Seamaster på skiven.
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?14...54-%28-%29
Min teori vil være, at lige omkring 1955-56 (som Baun skriver i andet tråd) kom Seamaster på håndoptrukne Omega ure.
Men skiven kunne måske også være bytte om, selvom det udsende mæssig passer men alderen. Vi har set svenske "Ranchero" Seamaster ure før selvom i den tråden fra forum.tz-uk påstår trådstarteren at hans Seamaster ref. 2792 kunne ikke havde fået skiftet skiven.
Hvis man kigger i Omegas database (heller ikke 100% perfekt) og søger efter ref. 2791 (samme version blot med lille sekunvdiser cal. 266/267) vil databasen skrive Seamaster i "Collection" mens der er intet Seamaster skrevet på skiven af det viste ur.
http://www.omegawatches.com/planet-omega...?ref=15664
Og til sidst som en af mine chefer plejede, at sige: "Er du i tvivl, så er du ikke i tvivl".
Så jeg vil egentlig ønske dig held og lykke i din ursøgen og skulle der dukke et Seamaster med søhesten bagpå (har ikke set mange og ref. er 2937/8 eller 14389/90 for lidt senere modeller) skal jeg nok sige til.
•
Geodoc Skrev:Hej "razzer" - spændende overvejelser du har om et ur til kæresten.
Og ligeledes spændende, at forum har fået lejlighed til "at endevende" det DBA annoncerede ur, og at det måske ikke "er lige i øjet".
Personligt har jeg kun gode erfaringer med at sælge og købe ur på kaplans Auktioner i Stockholm, og henleder hermed din opmærksomhed på, at der måske også kunne være en mulighed.
Auktionshuset har en institution de kalder "Butikken". - Her sælges alle varer, der ikke har opnået minimumspris til fast pris, dvs. vurdering + salær.
I "Butikken" er de annoncerede priser inklusive salæret, så annonceret pris er altså det "man skal hive ud af muldvarpen"
... og dog. Den svenske krone koster kun 0,8 danske kroner, således at man skal multiplicere prisen med 0,8, for at omregne til danske kroner.
Jeg har "bladet" butikken igennem, med særligt henblik på en Omega til en pigearm.
- Her er så, hvad der har tiltrukket sig min opmærksomhed, modereret efter om det er pænt, ikke bærer præg af skødesløst brug. Bemærk flere af mulighederne er i 18K guld.
Ja jeg tror det ville klæde hende med et ordentligt ur.
Godt der er nogle der ved noget om sagerne, når jeg ikke gør
Sikke et arbejde du har lavet på Kaplans Auktioner.
Jeg er ikke så meget til de deciderede kvindeure. Så synes jeg bedre om et herreur, der ikke er for stort.
Jeg har lige oprettet mig derinde, og der er godtnok meget. Kan det passe at der kun er et billede af hvert ur, eller kan jeg bare ikke finde ud af det?
•
dwndler Skrev:Hej Rasmus
Det er mig der sælger uret.
Jeg har haft en lignende dilemma for ca. 4 år siden og selveste geodoc var involveret lidt
Det drejer sig om et beslægtet ref. 2891
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=12095
Jeg vil påstå, at uret er ægte nok og hvis man googler "Omega ref. 2792" vil man finde også et andet ur med Seamaster på skiven.
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?14...54-%28-%29
Min teori vil være, at lige omkring 1955-56 (som Baun skriver i andet tråd) kom Seamaster på håndoptrukne Omega ure.
Men skiven kunne måske også være bytte om, selvom det udsende mæssig passer men alderen. Vi har set svenske "Ranchero" Seamaster ure før selvom i den tråden fra forum.tz-uk påstår trådstarteren at hans Seamaster ref. 2792 kunne ikke havde fået skiftet skiven.
Hvis man kigger i Omegas database (heller ikke 100% perfekt) og søger efter ref. 2791 (samme version blot med lille sekunvdiser cal. 266/267) vil databasen skrive Seamaster i "Collection" mens der er intet Seamaster skrevet på skiven af det viste ur.
http://www.omegawatches.com/planet-omega...?ref=15664
Og til sidst som en af mine chefer plejede, at sige: "Er du i tvivl, så er du ikke i tvivl".
Så jeg vil egentlig ønske dig held og lykke i din ursøgen og skulle der dukke et Seamaster med søhesten bagpå (har ikke set mange og ref. er 2937/8 eller 14389/90 for lidt senere modeller) skal jeg nok sige til.
Hej dwndler
Det kan godt være du har ret. Det er alt for langhåret for mig at hitte ud af
Men ja, hvis man er i tvivl, så er det måske ikke det rigtige ur. Jeg synes ellers at det er en rigtig flot..
Ja, du må endelig sige til hvis du skulle finde noget lignende.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Uddrag af, hvad razzer Skrev:...... Kan det passe at der kun er et billede af hvert ur (på Kaplans), eller kan jeg bare ikke finde ud af det?
Det passer i de fleste tilfælde.
Kaplans afholder ur-auktioner i 3 kvalitetsklasser:
# 3. "Lilla Klockor", der omfatter almindelige ure. Beskrivelsen er kortfattet; men tilstrækkelig og der er kun 1 billede.
# 2. "Klockor", der omfatter bedre ure. Beskrivelsen er teknisk og fagligt detaljeret. Der er kun 1 billede.
# 1. "Klockkvaliten", der i den engelse oversættelse kaldes "Watches of importance". Urene har været åbnet og bedømt af urmager.
Der er flere/mange billeder af værk og detaljer. Beskrivelsen er af høj faglig kvalitet.
Alt afhængig af hvilken auktion uret stammer fra, vil der således (typisk) være 1 billede.
Som eksempler på 1'ste kvalitet, se:
# OMEGA, De Ville, Hour Vision
# OMEGA, Constellation, Chronometer
Med venlig hilsen - Geodoc
•
|