28-02-2015, 08:30 PM
Havde netop besøg af en ur-ven, der oprømt berettede, at han var på vej hjem med en nyerhvervet "Albatros", om han ikke liiige skulle lægge vejen om ad Silkeborg.
Jo da - I allerhøjeste grad.
Omega intrododucerede Chrono-Quartz (populært kaldet Albatros) i forbindelse med de olympiske lege 1976.
Det var første ur, der kombinerede analog (quartz drevet) visning med digital display og kronograf.

Her bliver Speedmaster 125 "den lille", til trods for, at 125'eren har en "vis fylde".
Populærnavnet Albatros stammer fra de "vinger", som batteriholderne danner i kaliber 1211.

... ja der er faktisk 2 batterier. Man skulle jo nødigt løbe tør for elektroner
ST 396.0839 har en bredde incl. trykknapper: 51 mm.
Atter kan jeg undre mig over de "unge brushoveder", der "ikke gider vintage, for de er så små" - ???
Med venlig hilsen - Geodoc
Jo da - I allerhøjeste grad.
Omega intrododucerede Chrono-Quartz (populært kaldet Albatros) i forbindelse med de olympiske lege 1976.
Det var første ur, der kombinerede analog (quartz drevet) visning med digital display og kronograf.

Her bliver Speedmaster 125 "den lille", til trods for, at 125'eren har en "vis fylde".
Populærnavnet Albatros stammer fra de "vinger", som batteriholderne danner i kaliber 1211.
... ja der er faktisk 2 batterier. Man skulle jo nødigt løbe tør for elektroner
ST 396.0839 har en bredde incl. trykknapper: 51 mm.
Atter kan jeg undre mig over de "unge brushoveder", der "ikke gider vintage, for de er så små" - ???
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)