Indvendig drejekrans på LLD defekt
æv æv æv
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Hej David

ØV også, det var da en trist "ende" på forløbet.
Men jeg ville nu ikke give op. Hvis der ved indleveringen er noteret "ingen mærker" på uret, så syntes jeg at du har en god sag.
For hvis der fra forhandlerens side og frem til fabrikanten er sket noget, så bør forhandleren have en forsikring der kan dække. Især hvis de fysiske tegn kan spille ind på om noget indeni er knækket. Altså hvis fabrikken mener at det er tilfældet.
De to ting hænger måske ikke sammen, men hvis de kæder "tabet" sammen med det synlige, så må forhandlerens beskrivelse tælle.

Jeg tror ikke at jeg ville give op..... Men du er nok nød til at håbe på at forhandleren bakker dig op.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
HG Skrev:Hej David

ØV også, det var da en trist "ende" på forløbet.
Men jeg ville nu ikke give op. Hvis der ved indleveringen er noteret "ingen mærker" på uret, så syntes jeg at du har en god sag.
For hvis der fra forhandlerens side og frem til fabrikanten er sket noget, så bør forhandleren have en forsikring der kan dække. Især hvis de fysiske tegn kan spille ind på om noget indeni er knækket. Altså hvis fabrikken mener at det er tilfældet.
De to ting hænger måske ikke sammen, men hvis de kæder "tabet" sammen med det synlige, så må forhandlerens beskrivelse tælle.

Jeg tror ikke at jeg ville give op..... Men du er nok nød til at håbe på at forhandleren bakker dig op.

Ja det er godt nok trist. Det er ovenikøbet mit favorit ur og et jeg har fået af min kone.
Vil da lige sige at forhandleren har været meget venlig i sin kommunikation og jeg nævnte da også med det samme at jeg hverken havde tabt det og at der ingen synlige mærker var på uret. Men det lod ikke rigtig til at have nogen effekt, dog undrede personen der ringede mig op sig over at der på service notaen var skrevet "ingen mærker" men at longines mener det har været udsat for fysisk overlast. Jeg frygter nu at det kommer hjem i en værre stand end da jeg sendte det afsted. Udover den indvendige drejekrans var der intet galt med uret. Både gangreserven og tiden var inden for normen.
Med venlig hilsen

David.H aka "The big flipper"

Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar
Hej
Et lille tip til alle jer der har et ur der ved reparation skal sendes til swatch group, tag billeder af uret inden i går til forhandler, nær billeder, SKARPE NÆRBILLEDER, ikke noget med en rystet dårlig tlf til at tage billederne med, det er dit eneste bevis imod swatch, så de SKAL være skarpe. Så står du lidt bedre overfor dem når sagen skal afgøres, de er lettere hys med ridser og stød på garanti urene, du er hverken den første eller den sidste der får den besked, og det gælder alle deres mærker. sorry... Icon_e_confused
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Det er lidt bekymrende læsning, når man selv går og venter på at få et Longines retur fra garantirep.
Med venlig hilsen T Tornberg

Certina DS Podium Valgranges
Svar
Så er uret landet hos forhandleren. Henter det sidst på dagen. Opdatering følger.
Med venlig hilsen

Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar
David.H Skrev:Så er uret landet hos forhandleren. Henter det sidst på dagen. Opdatering følger.
takker - håber på det bedste Icon_e_wink
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
HG Skrev:
David.H Skrev:Så er uret landet hos forhandleren. Henter det sidst på dagen. Opdatering følger.
takker - håber på det bedste Icon_e_wink

Tak. Det gør jeg også, men frygter det værste..
Med venlig hilsen

Svar
Hej David, hvad er konklusionen efter afhentningen af uret?

Hilsen Tom.
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
Jeg beklager at jeg ikke har givet jer en afslutning på denne historie før nu. Er simpelthen kommet fra det.

Jeg fik afhentet uret i fredags og den korte udgave er at uret virker helt fint!
Den lange udgave er lidt mere kringlet, efter det første opkald i fredags hvor jeg fik at vide uret var klar til afhentningen går der nogle timer og så modtager jeg endnu et opkald fra forhandleren. Denne gang var det en anden person der ringede og vedkommende ringede sådan set bare for at fortælle mig at mit ur var klar til afhentning, værkstedet kunne iøvrigt ikke finde nogle på det og konklusionen måtte være at jeg skulle spænde den øverste krone noget mere.
Som i nok kan forestille jer, stod jeg inde på mit kontor og lignede et stort spørgsmålstegn. Jeg fortalte vedkommende i telefonen om det opkald jeg fik tidligere på ugen hvor jeg fik en noget anderledes besked. Det kunne personen i den anden ende slet ikke forstå, nå men det er jo også fint nok tænkte jeg. Nu virker mit ur da. Så jeg skynder mig ind efter arbejde for at hente det. Kommer ind i butikken og afleverer min indleveringskvittering mens jeg venter smalltalker jeg lidt med bestyreren, som jeg har handlet lidt med før, og fortæller ham forløbet. Han virkede fuldstændig upåvirket af situationen, som om det var hverdagskost.. Det viser sig at de har blandet to ure sammen og at mit ur ikke fejler det fjerneste. Jeg skal bare skrue kronen ordentlig ind. Fair nok.

Et mærkeligt forløb som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal synes om.
Med venlig hilsen

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)