Omega værdi
#1
Hej


Jeg har for få måneder siden købt et SMP 300 M Co-Axial Chronograph i sort, ref 212.30.42.50.01.001

Jeg går og overvejer køb af andet ur, og tænker jeg måske vil sælge det her. Men hvor meget kan det sælges for som "brugt"?
- det er nyt, og kun gået med det 3 gange. Har selvfølgelig boks, certifikat, kvittering fra Hvelplund. Efterfølgende har jeg købt COSC certifikat i Schweiz fra da det blev testet.( 100 CHF )

vejl. pris er 38.800kr, men det er vel underordnet, det er vel prisen på kvittering man skal regne gensalgsprisen ud fra??


håber I kan hjælpe, for ellers skal jeg måske bare bruge det som et beater hvis afskrivningen alligevel er for stor Icon_head
Svar
#2
ofte kan man finde et svar på Chrono24.dk

Der er et kæmpe udvalg og er et godt sted at kigge hvis man skal prisfastsætte et brugt ur
Svar
#3
Prisen på din kvittering er underordnet. Det er et spørgsmålet om at finde en køber der er parat til at betale så meget at du mister mindst muligt. Kunsten er at finde markedsprisen. Er de annoncerede priser på Chrono24.dk ikke svære at opnå ?
Det lyder svært at undgå en betragtelig afskrivning når du ikke har haft uret i længere tid.
P.N.
Svar
#4
Hvis du har betalt fuld hane, så smider den nok 30% på brugtmarkedet
Svar
#5
Chrono24 giver en ok indikation af niveauet omend det nogle gange er til den optimistiske side. Et ur som dit kan handles spritnyt til ca. 26k. i Tyskland og du skal således forvente en pæn stor kantstensafskrivning ifht. til listepris når det sælges som brugt.
Svar
#6
okay jeg har givet 30k hos Hvelplund for uret.

Hvis det kan fås helt nyt for 26k i Tyskland, så kan jeg da godt se prisen bliver et stykke under det.

Derfor har jeg som sagt i tankerne at bruge uret som en beater, og så må det få sig nogle brugsspor, for hvis jeg alligevel ikke kan få særlig meget for det brugt, så kan jeg jo lige så godt bare bruge det, i stedet for at købe et billigere til hverdagsbrug.

Nogle af de ure jeg har i tankerne er fra VC, AP eller Lange & Söhne, og det er jo ure i en helt andet kategori sammenlignet med mit SMP.
Svar
#7
(16-11-2015, 07:56 PM)Oak Skrev: okay jeg har givet 30k hos Hvelplund for uret.

Hvis det kan fås helt nyt for 26k i Tyskland, så kan jeg da godt se prisen bliver et stykke under det.

Derfor har jeg som sagt i tankerne at bruge uret som en beater, og så må det få sig nogle brugsspor, for hvis jeg alligevel ikke kan få særlig meget for det brugt, så kan jeg jo lige så godt bare bruge det, i stedet for at købe et billigere til hverdagsbrug.

Nogle af de ure jeg har i tankerne er fra VC, AP eller Lange & Söhne, og det er jo ure i en helt andet kategori sammenlignet med mit SMP.


22 % rabat var ellers en flot rabat.
Svar
#8
Citat:Hej

Jeg har for få måneder siden købt et SMP 300 M Co-Axial Chronograph i sort, ref 212.30.42.50.01.001

Jeg går og overvejer køb af andet ur, og tænker jeg måske vil sælge det her. Men hvor meget kan det sælges for som "brugt"?
- det er nyt, og kun gået med det 3 gange. Har selvfølgelig boks, certifikat, kvittering fra Hvelplund. Efterfølgende har jeg købt COSC certifikat i Schweiz fra da det blev testet.( 100 CHF )

vejl. pris er 38.800kr, men det er vel underordnet, det er vel prisen på kvittering man skal regne gensalgsprisen ud fra??


håber I kan hjælpe, for ellers skal jeg måske bare bruge det som et beater hvis afskrivningen alligevel er for stor Icon_head

Jeg har lige købt et 212.30.42.50.01.001 Fra sep. 2015 Til Kr. 21.000.-
Mvh.Poul.
Svar
#9
Under krisen blev Omega kaldt af et par urmagere som verdens dyreste discount mærke. Det er ikke helt ved siden af. Men et tab på ca 20 - 45 % af listepris fra nyt af er åbentbart virkeligheden efter ca 1 - 4 måneders brug.
[-]
  • 116613
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)