Svar: 6
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Nov 2015
Hej,
Kraftigt inspireret af de flotte billeder og omtalen fra "Slettegaard" og "pbr"  , overvejer jeg at købe et nyt Omega Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial 41,5mm.
Den officielle pris på Omega's hjemmeside er ca. 38.800 kr, men kan købes online hos Urvaerket.dk for 30.495 kr.
Som førstegangskøber er jeg helt på bar bund. Hvad skal prisen være for sådan et nyt ur?
Inden jeg ta'r forbi Klarlund for at se urene, vil det være rart at høre fra jer, hvad jeg kan forvente mht rabat.
Jeg foretrækker at købe hos AD fremfor online (er det overhovedet sikkert?), men en mer-pris på 8.000 er lige i overkanten.
På forhånd tak,
Henrik
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Tilmeldt: Apr 2004
(17-11-2015, 08:23 PM)henrik21 Skrev: Hej,
Kraftigt inspireret af de flotte billeder og omtalen fra "Slettegaard" og "pbr" , overvejer jeg at købe et nyt Omega Seamaster Aqua Terra 150M Master Co-Axial 41,5mm.
Den officielle pris på Omega's hjemmeside er ca. 38.800 kr, men kan købes online hos Urvaerket.dk for 30.495 kr.
Som førstegangskøber er jeg helt på bar bund. Hvad skal prisen være for sådan et nyt ur?
Inden jeg ta'r forbi Klarlund for at se urene, vil det være rart at høre fra jer, hvad jeg kan forvente mht rabat.
Jeg foretrækker at købe hos AD fremfor online (er det overhovedet sikkert?), men en mer-pris på 8.000 er lige i overkanten.
På forhånd tak,
Henrik
Hejsa og velkommen til
Du skal ikke regne med store rabatter fra Omega AD´ere. Omega er et mærke som - for det mindste prøver - at holde listeprisen gældende. Men, når du tjekker priserne på http://www.chrono24.dk finder du prisniveauet.
Jeg er i tvivl - dog uden at begynde selv at google - at du finder uret meget billigere end de kr. 30.495, Urværket tilbyder det.
Og om det at handle på nettet... Det er faktisk ikke risky. Hvis man bruger lidt af den gode fornuft Gud har skænket én, sker der ikke ulykker. Og ang. din egen sjælensro; mail et relevant spørgsmål til Urværket før du køber og når du så har modtaget et venligt og fornuftigt svar, ved du at alt er OK og at du kan købe i ro og fred.
Generelt; medmindre man opfører sig tosset og - f. eks. - sender masser af penge til en kinesisk hjemmeside som påstår at de kan sælge Rolex og Omega for 25% af vejledende priser, bliver folk IKKE snydt og bedraget. Og så godt som aldrig, når de handler med en dansk netbutik eller urpusher.
Mvh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Tilmeldt: Dec 2011
27-28 K er nok det billigste på Chrono24 for et nyt i den størrelse du kigger efter. Og så kommer der nok lidt post-omkostninger oven i.
Om det er bedre at købe hos Urværket eller en AD med en ok rabat er op til dig selv.
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Tilmeldt: Jan 2013
10 % er ikke noget problem. 15 % hvis du er meget heldig.
•
Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,827
Tilmeldt: Dec 2011
30500 for det ur sprit vil jeg mene er en fair fin pris,
Urværket kender jeg ikke personligt men jeg mener de er ratet good guy af flere herinde.
Kan du mærke at det skal være det ur så slå til,
Der er intet forkert at vælge en net butik for at spare 8k
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar: 6
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Nov 2015
Rigtig mange tak for svarene.
Hvis service er i orden (f.eks. se og prøve forskellige ure), betaler jeg gerne ekstra for at handle i en fysisk butik.
Jeg er lidt nervøs ved at købe online, selvom f.eks Urværket får ok anmeldelser på trustpilot. Jeg har hørt at der bliver svindlet en hel del, og at man ikke kan være sikker på uret's 'ægthed' selvom det bliver leveret "med boks og papirer". Chrono24 virker dog meget professionel.
Jeg må forbi Klarlund og se hvor heldig jeg er :-)
Hvis prisen er nogenlunde samlignlig, så hælder jeg mest til at støtte det lokale erhvervsliv :-)
vh Henrik
•
Svar: 7,820
Tråde: 362
Modtaget Likes: 2,354 i 1,335 svar
Givet Likes: 1,827
Tilmeldt: Dec 2011
Gør hvad der er rigtig for dig og som giver dig den rigtige oplevelse,
Personlig ville jeg som John er inde på ikke være bange for feks. Danske sider.
En god handel er når både sælger og køber er tilfreds,
Og prisen er kun en del af den pakke.
God jagt husk billeder af resultatet
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 563
Tråde: 22
Modtaget Likes: 410 i 197 svar
Givet Likes: 951
Tilmeldt: Jan 2013
(19-11-2015, 09:42 PM)henrik21 Skrev: Hvis service er i orden (f.eks. se og prøve forskellige ure), betaler jeg gerne ekstra for at handle i en fysisk butik.
Jeg må forbi Klarlund og se hvor heldig jeg er :-)
Hvis prisen er nogenlunde samlignlig, så hælder jeg mest til at støtte det lokale erhvervsliv :-)
vh Henrik
Meget enig i det synspunkt.
Prøv evt også at besøge Stenstrup på Strøget.
Ellers kan du også høre Halse selvom han er længere væk.
Held og lykke!
•
Svar: 26
Tråde: 5
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Nov 2015
Stenstrup og Ole mathiesen har jeg kun gode erfaringer med.
•
Svar: 469
Tråde: 48
Modtaget Likes: 52 i 15 svar
Givet Likes: 133
Tilmeldt: Apr 2004
(19-11-2015, 09:42 PM)henrik21 Skrev: Rigtig mange tak for svarene.
Hvis service er i orden (f.eks. se og prøve forskellige ure), betaler jeg gerne ekstra for at handle i en fysisk butik.
Jeg er lidt nervøs ved at købe online, selvom f.eks Urværket får ok anmeldelser på trustpilot. Jeg har hørt at der bliver svindlet en hel del, og at man ikke kan være sikker på uret's 'ægthed' selvom det bliver leveret "med boks og papirer". Chrono24 virker dog meget professionel.
Jeg må forbi Klarlund og se hvor heldig jeg er :-)
Hvis prisen er nogenlunde samlignlig, så hælder jeg mest til at støtte det lokale erhvervsliv :-)
vh Henrik
Bare for at være på den sikre side: chrono24 er bare en portal/side med annoncer, me tusindvis af annoncer fra forskellige sælgere fra hele verden.
Sent from my iPad using Tapatalk
•
|