12-01-2016, 08:49 AM
Det sker nok for de fleste med hang til ure, at man tænker på et ur fra ens fødselsår (1960) og man begynder at kigge tilbage i de historiske arkiver. Jeg har været på sådan en lille tur af flere omgange og en gang i mellem falder man over noget der stikker ud.
Først lige et link til den tråd jeg har fundet rigtig spændende
http://forums.watchuseek.com/f20/seamast...94618.html
Det var egentlig et Seamaster 300 fra 1960 der i første omgang var omdrejningspunktet, men så faldt mit øje på et Seamaster 200 Banana, som lige ramte mig i (sådan et må jeg ha) området, men uret er 41mm og så er prisen altså bare gået i vejret, så størrelsen er ofte et problem, da jeg helst skulle nå de 44mm.
I denne Seamaster ligger der et Cal. 565 movement og her rammer min begrænsede viden og indsigt i disse ældre værker, men når det kommer til design på disse ældre ure er jeg rigtig glad...de er smukke synes jeg.
Jeg har endnu ikke gået hele vejen med disse ældre ure og måske er jeg ikke helt klar til det endnu og om det skyldes størrelsen eller prisen ??
For at vende tilbage til den Banana udgave, så vil skæbnen at der kommer en kopi / tribute til uret, som man ser det med så mange andre ure for tiden, hvor der så er anvendt nye materialer og ikke mindst er de ofte lidt større disse ure, så jeg har altså i første omgang til noget billigere penge, bestilt et Banana fra et mærke der lyder som en pandekage dessert
jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen af jer samlere herinde måske havde den originale udgave fra 1969 og evt kunne vise et billede af vidunderet der handles til 20.000 - 30.000 tusser og ikke at forglemme give et råd angående et ur fra 1960 hvor størrelsen kommer op i nærheden af de 44mm...ville det være muligt, så på forhånd tak
Først lige et link til den tråd jeg har fundet rigtig spændende
http://forums.watchuseek.com/f20/seamast...94618.html
Det var egentlig et Seamaster 300 fra 1960 der i første omgang var omdrejningspunktet, men så faldt mit øje på et Seamaster 200 Banana, som lige ramte mig i (sådan et må jeg ha) området, men uret er 41mm og så er prisen altså bare gået i vejret, så størrelsen er ofte et problem, da jeg helst skulle nå de 44mm.
I denne Seamaster ligger der et Cal. 565 movement og her rammer min begrænsede viden og indsigt i disse ældre værker, men når det kommer til design på disse ældre ure er jeg rigtig glad...de er smukke synes jeg.
Jeg har endnu ikke gået hele vejen med disse ældre ure og måske er jeg ikke helt klar til det endnu og om det skyldes størrelsen eller prisen ??
For at vende tilbage til den Banana udgave, så vil skæbnen at der kommer en kopi / tribute til uret, som man ser det med så mange andre ure for tiden, hvor der så er anvendt nye materialer og ikke mindst er de ofte lidt større disse ure, så jeg har altså i første omgang til noget billigere penge, bestilt et Banana fra et mærke der lyder som en pandekage dessert
jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen af jer samlere herinde måske havde den originale udgave fra 1969 og evt kunne vise et billede af vidunderet der handles til 20.000 - 30.000 tusser og ikke at forglemme give et råd angående et ur fra 1960 hvor størrelsen kommer op i nærheden af de 44mm...ville det være muligt, så på forhånd tak
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Elsker når ure kommer med en historie

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)
















