Svar: 295
Tråde: 11
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Note. Lægges der produktion af urkassen i Asien er jeg slet ikke i tvivl om at prisen kan barberes kraftigt ned.
Når vi får lavet støbeværktøjer i Asien har jeg nogle gange opnået tæt ved dansk kvalitet for 10-15% af den danske kvalitet... Og det er fordi mandetimerne ikke koster noget. Fræseren er jo stadig lidt dyr.
Men en kasse som Seadweller eller Luminor 50'er kasse med polerede dele og tydeligt fræste dele, så stiger prisen kraftigt.
(Det linkede ur tror jeg også er støbt kasse og bearbejdet derefter. Det er en lidt anden pris.)
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Der var en vinkender, der engang sagde til mig. Vine over 150 kr. flasken er kun et spørgsmål om prom og pragt, så når det kommer til urkasser, kan en urkasse til 1.000 - 1.500 kr. nok godt gøre det for producentesn side.
Men selvfølgelig kan det ikke helt sammenlignes, men overdreven betalinger har pludselig ikke meget med fornuft at gøre, men handler meget om følelser.
En anden sjov sammenligning er, da min bror havde radioforeretning og sagde: Giver du 3.000 kr. for en højtaler får du, så meget kvalitet , og betaler du 6.000 for en højtaler for du så meget kvalitet.
I---------------------------I 3.000 kr. kvalitet.
I------------------------------------I 6.000 kr kvalitet.
Det kræver meget ekstra for at få det en smule bedre.
Mht. fortjeneste for producenter af ure til detail ledet er en % sats typisk på 50 - 75 %. Men husk. Så skal der betales moms af den fortjenste. Og oftest jo dyre uret er, jo lavere er % satsen.
•
Dela Skrev:Yderligere input kunne her også være at ingen producenter har en procentvis fortjeneste på 50%. Det er aaalt for lidt.
Helt ved siden er det ikke, men op til 75 % er muligt, før momsafregning.
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,357 i 1,338 svar
Givet Likes: 1,829
Tager du de masse produceret mærker/modeller i dag er der ingen tvivl for mig om at deres fortjeneste ligger et pænt stykke over 100%,
mon ikke det ligner tøj branchen hvor jeg fra folk inde i den branche er blevet fortalt de vildeste eksempler,
og som jeg sagde til min kammerat da han gav mig tallene,og så siger folk at brugtvogns forhandleren er en tyveknægt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det kommer jo også an på hvad der på af omkostninger.
I mit spørgsmål betoner jeg ordet "behøver".
Altså kan man fraregne omkostninger til Markedsføring, Detailhandel og udvikling.
Man køber hare kasser hos en producent som laver fine kasser, skiver og visere osv. på samme måde og sælger over nettet.
i stil med dette:
[url]"http://www.urvaerket.dk/fewsome.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/fewsome.html[/url]
Jeg aner ikke hvordan kvaliteten er på netop disse ure. Og jeg har heller ingen ide om hvad fortjenesten er.
Men når jeg stiller spørgsmålet skyldes det at man kan købe dårlige kopiure for 1-200 kroner - men meget flotte til ca 1000 kr. Det siger noget om fremstillingspriser vil jeg mene. Ure som man kun kan se er fake fordi der er en eller anden detalje, som tallet i datovinduet, der er forkert. Kvaliteten er så overbevisende at man bliver snydt. Ure som urmagerne må åbne for at se om de er fake eller originale.
Et Omega PO der ligger i forretningen med et fin værk i (cal 2500 fx) tror jeg ikke Omega har mere en 1- 2 K i fremstillingsomkostninger på. Det skulle ikke undre mig om en større del går til markedsføring og promovering end til produktion. Udvikling er heller ikke billig og skal naturligvis tjenes hjem også, men det behøver producenter der blot går i andres fodspor jo ikke regne med.
vh baun
•
For hele uret:
Jeg tror nærmere, efter at have set mange fortjenstepriser fra engrosleddet af, at Omega PO bliver, når det først er på samlebånd, og tjekket produceret for 4.000 kr, og så sælges engros for ca.8.000 - 10.000 kr. og til Butikken for 13.000 kr, + moms men som sælges for 25.000 kr. inkl moms.
Det er ingen guldgruppe, der mange Omegaure i butikkerne ligger lige fra 3 måneder og op til 1 år har jeg set. Hvor jeg var i butik var omsætningshastigheden i krisetiden 4 - 6 måneder og i ikke krisetiden nede på 1 måned for hvert Omegaur solgt.
De omtalte ure som du linker til har et fortjeneste på 60 - 75 %. hvis man køber en del hjem til lager. Typsisk en fortjenseste på netsalgsure og 40 - 55 % fortjenste hvis man ikke køber lager hjem og benytter sig af dropoffaftaler. Og når momsen er betalt er profitten ikke stor, så der skal en del igennem døren. Men der er ingen tvivl om at i kr og øre by the end of the day, groft sagt, er der mere fortjenste i salg af 2.000 - 4.000 kr ure end ure i 20.000 - 40.000 kr. klassen.
En amerikansk Rolexfohandler viste mig engang fortjensten på Rolexure. 75 % på Stålmodeller - 50 % på Guld/stål og 35 % på guldmodellerne. Jeg viste det til mig egen Rolexforhandler som smilte og sagde at de priser passer meget godt, hvis man følger de anbefalede listepriser. Jeg synes 75 % er en hel del på stålmoddlerne. Oftes ligger det kun på 50 - 60 % for Omegamodllerne i stål.
Men Baun. Der er noget forskel på stålkvaliteten af billige kopiure og ikke kopiure. Jeg ved ikke omkostninger for disse ståltyper, men jeg ved at stålet på Rolexure 904 L. skulle være 3 gange dyrere end 316 L stål.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Ure som urmagerne må åbne for at se om de er fake eller originale.
Det er en rigtig sejlivet røverhistorie.
I hine tider bag disken i vintageurbixen lovede jeg en kasse kvali-rødvin til den som kommer og viser mig den her "højkvalitetskopi" (på vintageure.dk). Der var nogle som viste kopiure, alm. crap-kvalitet...
Efter +40 års liv som urnørt har jeg stadigvæg oplevelsen at se den "perfekte kopi" til gode.
Men... jeg afviser da ikke sagen. Måske kommer den en dag
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Det eneste jeg kom tæt på af en såkaldt kopi var et Daytona 6362, og jeg havde ikke meget idé om det. Troede den var ægte.
Rolex Ad kunne heller ikke se om den var ægte og gik ud fra at den var det.
Hos Rolexfabrikken kunne de ikke umiddelbart se noget galt før de tjekkede serienummer, da var forkert. Da de åbnede den var urværket ægte, men med få uorginale dele i. Kassen var uægte men perfekt lavet, og skiven var uægte, men om den var perfekt lavet ved jeg ikke. Jeg havde intet at sammnligne med. Lænken var ægte.
Men bortset fra det har jeg heller ikke set en superkopi, der matched orginaeln 100 % i design, men jeg så en kopi i 18 k guld og med et godt urværk i sagde min gamle AD i Odense. Det var proffesor Jørgen Beckmann, som bad mig tage det til urmageren for at få det tjekket. Han var bange for at de ville tage det fra ham hvis det var fake. Luppen på uret var mindre en dorginalen, så jeg tænkte den nok var fake. Min urmager kikkede ikke engang på uret inden han sagde den var fake. Han kunne høre det sagde han. Men værket var et godt ETA værk sagde han og guldet var i massivt 18 K guld. Jørgen Beckmann havde fået det i gave under en konference i Brasilien for 25 år siden. Han havde dog et ægte guld/stål datejust til ham og konen købt i Geneve 5 år senere.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Et ordentligt ur (for mig) indeholder et fornuftigt automatik værk, f.eks. ETA2824, SW200 eller Seiko 6R15, og koster, fra nyt imellem kr. 2.000-kr. 5.000.....
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Claus Tukjær Skrev:Et ordentligt ur (for mig) indeholder et fornuftigt automatik værk, f.eks. ETA2824, SW200 eller Seiko 6R15, og koster, fra nyt imellem kr. 2.000-kr. 5.000.....
Nu ved jeg ikke om du har læst spørgsmålet, men du svarer i hvert fald på noget andet.
Jeg trak nemlig med vilje værket ud af kakulationen.
Men man kan vel konkludere at kan man sælge et ordentlig ur..... Med et ETA2824 til lige over 2 K, ja så er der nok ikke mere til kasse, skive og visere end 1000 kr.
Vh baun
•
|