Vintage Omega
Jeg går med tankerne om at købe et vintage Omega, hvad er det største i diameter - Omega vintage, som man kan købe?

Normalt synes jeg at et 36mm ser meget lille ud på mit håndled.

hvilken prisleje ligger vi i - Hvis man kan skaffe et som er større end 36mm?

Gerne links - til steder man kan købe et Icon_razz
Omega Seamaster 300M (Quartz) - Skive: Sort - År 2012 - Ref: 212.30.41.61.01.001
Rolex Explorer II - Skive: Hvid - År: 2014 - Ref: 216570
Omega Jumbo - Cal: 283 - År Ca 1950 - Ref: 2506
Svar
Der findes det som kaldes Jumbo og som er 38mm (uden krone) Mit håndled er 19cm og det passer fint efter min mening.

Her er mit eksemplar.

İmage
Svar
Lidt flere billeder her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=36&t=4784" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=36&t=4784</a><!-- l -->
Svar
Nu ved jeg ikke om du mener dress-ure? Men ellers findes der muligheder som f.eks. Speedmaster Professionel + alle Mark II, III osv. modeller som alle er +40 mm. Ligeledes findes der en del Seamaster kronografer der er over 36 mm - ofte også +40 mm. De mere "seriøse" Seamaster dykkerure som f.eks. Seamaster 300 er også større ure.

Priser vil jeg mene generelt er fra omkring 8000 kr. og opefter, alt efter stand, model m.m. (mit eget personlige gæt) Icon_e_smile

Der findes en del forskelligt på dba.dk, her på siden, vintageure.dk og ursiden.dk. Så er der selvfølgelig også de mange udenlandske sider som f.eks. Chrono24, eBay, udenlanske fora m.m.

God jagt - jagten er en stor del af fornøjelse ved at finde/købe vintage ure Icon_e_biggrin1
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Det er lige præcis sådan noget jeg tænkte Icon_razz Det er virkelig et lækkert ur.

Sådan et kunne jeg godt være interesseret i - Findes der mange Jumbo vintage ure? eller skal man købe når man ser nogen til salg???
Omega Seamaster 300M (Quartz) - Skive: Sort - År 2012 - Ref: 212.30.41.61.01.001
Rolex Explorer II - Skive: Hvid - År: 2014 - Ref: 216570
Omega Jumbo - Cal: 283 - År Ca 1950 - Ref: 2506
Svar
Jeg ved det faktisk ikke, men det er sjældent jeg ser nogle. Jeg bruger ikke mit - måske det kunne være interessant for dig? Du får lige en PB om lidt.
Svar
KimT Skrev:Jeg ved det faktisk ikke, men det er sjældent jeg ser nogle. Jeg bruger ikke mit - måske det kunne være interessant for dig? Du får lige en PB om lidt.
Ellers kunne jeg måske være interesseret.. Icon_question
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Lennie skal lige se/prøve det når har tid (læs: efter d.30 sep.) Hvis ikke det er noget for ham hører du fra mig Henrik.
Svar
KimT Skrev:Lennie skal lige se/prøve det når har tid (læs: efter d.30 sep.) Hvis ikke det er noget for ham hører du fra mig Henrik.
Helt fair Icon_e_smile - vi tales ved Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Jeg har en 37 mm i diameter fra 1950

[url]"http://www.kronometer.dk/alle-1/vintageure/omega-2687-vintage-1950.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kronometer.dk/alle-1/vintage ... -1950.html[/url]
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)