Hvad sker der lige for 5513?
Er det bare mig eller er 5513 blevet total "most wanted" på det sidste? Jeg får vel 1-3 henvendelser ugentligt på "Om der er noget på vej...?" eller "Kan du skaffe eller henvise/hjælpe...?". De sidste par stk. jeg har haft er også blevet revet væk. Men det er da også et svine lækkert ur Icon_cool

Mig der har overset noget eller hvad skyldes denne pludseligt stigende interesse?

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Jeg har lige solgt mit Icon_crazy

Uden at være stærk i Rolex (vintage) er det så ikke fordi at de stadig er til at komme i nærheden af
til en rimelig pris, sammenlignet med andre vintage/neovintage Rolex?
Svar
Aner det ikke men jeg overvejer at bytte mit væk, så måske skal jeg lige checke priserne inden jeg giver håndslag.

Jeg havde en ide om at den skulle ligge mellem 25 og 30 K - er det ikke prisen? Standen er vel ok men det er da både poleret og der er brugsspor. 85-86'er med blank skive.

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Hvis den er fra 86 og du sælger Baun, så hører jeg gerne fra dig ;)

Mangler et fra mit fødselsår.
Svar
Calle Skrev:Hvis den er fra 86 og du sælger Baun, så hører jeg gerne fra dig ;)

Mangler et fra mit fødselsår.

Den er fra 85-86 så vidt jeg har fået oplyst, men jeg er ikke selv skarp på Rolexer. Efter week-enden ved jeg om den er til salg.

vh Baun
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Er det bare mig eller er 5513 blevet total "most wanted" på det sidste? Jeg får vel 1-3 henvendelser ugentligt på "Om der er noget på vej...?" eller "Kan du skaffe eller henvise/hjælpe...?". De sidste par stk. jeg har haft er også blevet revet væk. Men det er da også et svine lækkert ur Icon_cool

Mig der har overset noget eller hvad skyldes denne pludseligt stigende interesse?

/Mads

Jeg havde ikke fornemmelsen at de var blevet mere eftertragtet, men så da en wtb annonce på en 5513 fornylig. Men priserne virker ikke til at have gået så meget op generelt for 5513 (i forhold til nyere subs) og man får en unik klassiker modsat nye ure uden patina. Men jeg har intet bud på hvorfor det lige nu er blevet mere eftertragtet.
vh Hans Henrik
Svar
Det er vel den mest hotte vintage Sub der stadig koster mindre end en ny og lige omkring det samme som en 16610.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Markedet er så lille i DK at to eller tre købere som spørger en bestemt model samtidigt skaber en falsk idé om at der sker noget. I de lidt større salgsområder absorberer den større market den slags svingninger.
Der er så meget hype i omløb ang. brugt-Rolex fantastisk prisstigning at det nemt bliver en slags selvopfyldende profeti.
Et - par år siden var brugtpris af en 14060 med B&P ca. 24K. I dag kan jeg se at mange privatsælgere tror at de kaqn opnå 32-34K for det samme. Det gør de så ikke (bortset fra de prof sælgere som tilbyder reklamationsret og tryghed, dog for en lidt anden kundesegment end os her på debaten, vil jeg tro ?).
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har lige købt Kims 5513, og jeg synes det var sjovere end at få en ny Sub, man få et ur med en lille smag af vintage til en fornuftig pris.

P.sebastian
Svar
Det er ikke blot 2-3 der spørger, men måske 15-20 henvendelser over det sidste halve år og det er MANGE i DK. Dog er folk meget selektive og efterlyser matskivede i flot stand. Ikke noget hastværk eller for den sags skyld noget hype som vi så i 2006-2008, hvor man støvsugede markedet for ALT uanset stand. Det er jo ikke noget der presser priserne på markedet, men bare sjovt at folk søger så aktivt på netop dette ref.

Men det er jo nok en billig måde at smage på vintage samtidig med at det kan betales. Som mange siger afspejler modellen det samme som et nyt Sub samtidig med at det viser man ikke bare har craschet den lokale Rolex pusher og rykket det første og bedste ned fra hylden Icon_party

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)