Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Der findes det som kaldes Jumbo og som er 38mm (uden krone) Mit håndled er 19cm og det passer fint efter min mening.
Her er mit eksemplar.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Lidt flere billeder her <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://itstime.dk/urdebatten/viewtopic.php?f=36&t=4784" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=36&t=4784</a><!-- l -->
•
Svar: 1,167
Tråde: 43
Modtaget Likes: 1,243 i 350 svar
Givet Likes: 2,218
Tilmeldt: Jul 2014
Nu ved jeg ikke om du mener dress-ure? Men ellers findes der muligheder som f.eks. Speedmaster Professionel + alle Mark II, III osv. modeller som alle er +40 mm. Ligeledes findes der en del Seamaster kronografer der er over 36 mm - ofte også +40 mm. De mere "seriøse" Seamaster dykkerure som f.eks. Seamaster 300 er også større ure.
Priser vil jeg mene generelt er fra omkring 8000 kr. og opefter, alt efter stand, model m.m. (mit eget personlige gæt)
Der findes en del forskelligt på dba.dk, her på siden, vintageure.dk og ursiden.dk. Så er der selvfølgelig også de mange udenlandske sider som f.eks. Chrono24, eBay, udenlanske fora m.m.
God jagt - jagten er en stor del af fornøjelse ved at finde/købe vintage ure
Mvh Danny
•
Svar: 30
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Tilmeldt: Feb 2014
Det er lige præcis sådan noget jeg tænkte

Det er virkelig et lækkert ur.
Sådan et kunne jeg godt være interesseret i - Findes der mange Jumbo vintage ure? eller skal man købe når man ser nogen til salg???
Omega Seamaster 300M (Quartz) - Skive: Sort - År 2012 - Ref: 212.30.41.61.01.001
Rolex Explorer II - Skive: Hvid - År: 2014 - Ref: 216570
Omega Jumbo - Cal: 283 - År Ca 1950 - Ref: 2506
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Jeg ved det faktisk ikke, men det er sjældent jeg ser nogle. Jeg bruger ikke mit - måske det kunne være interessant for dig? Du får lige en PB om lidt.
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Tilmeldt: Dec 2011
KimT Skrev:Jeg ved det faktisk ikke, men det er sjældent jeg ser nogle. Jeg bruger ikke mit - måske det kunne være interessant for dig? Du får lige en PB om lidt.
Ellers kunne jeg måske være interesseret..
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Tilmeldt: Mar 2005
Lennie skal lige se/prøve det når har tid (læs: efter d.30 sep.) Hvis ikke det er noget for ham hører du fra mig Henrik.
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Tilmeldt: Dec 2011
KimT Skrev:Lennie skal lige se/prøve det når har tid (læs: efter d.30 sep.) Hvis ikke det er noget for ham hører du fra mig Henrik.
Helt fair

- vi tales ved
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 1,471
Tråde: 49
Modtaget Likes: 274 i 158 svar
Givet Likes: 118
Tilmeldt: Jan 2013
Jeg har en 37 mm i diameter fra 1950
[url]"http://www.kronometer.dk/alle-1/vintageure/omega-2687-vintage-1950.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kronometer.dk/alle-1/vintage ... -1950.html[/url]
•