Omega seamaster automatic
hey

Blev intoduceret for online aktioner og har været ved at rode i gemmerne i kælderen og fandt her et omega som jeg i sin tid fik af min mors mand

det ser pænt gammelt ud og er i stål med dato visning men uden sekund viser og jeg har her på siden ikke kunnet finde lignende seamaster uden denne

ved at læse her kunne jeg se der skulle stå et nummer i et af hornene og i mit står der 166 kp

Er det nummeret ?

Er der andre ting jeg skal se efter evt inde i uret for her er bla et nummer der hedder 166.002

Er mit ur mon ægte?

Hvad kan jeg forvente det er værd og kan man forvente et salg her på siden inden for en overskuelig tid?

mvh pro2com
nogen er så dumme de tror de er kloge og så er vi nogen der er så kloge vi ved vi er dumme
Svar
Urets værdi er meget afhængigt af standen. Værket kan trænge grundigt til et eftersyn, og glasset og kronen bør muligvis også skiftes.

Det lyder som et gammelt Omega Seamaster, uden at jeg skal sige for meget, og det kan meget vel stamme fra 1955-1970, vil jeg gætte mig frem til uden at kende for meget til Omega's reference-numre. Denne periode er Omega kendt for at producere nogle af de bedste urværker.

Hvis uret er stål og ikke i super flot stand og ikke har medfølgende papirer eller æsker, så skal du ikke regne salgsværdien for alt for interessant, medmindre det er en sjælden model idag.
Hvis du har noget særligt forhold til din mors mand, eller hvad uret tidligere har været brugt til, så behold uret. Sæt det eventuelt i stand og brug det selv til særlige lejligheder. Uret kan højst sandsynligt få større affektionsværdi end salgsværdi.

Det kan være sjovt at eje et vintage-ur og særligt Omega's ure fra den tid er jo fantastiske ure.

Kan du ikke tage nogle billeder af uret?

Mvh. Martin
Svar
hvis du vil vide mere skal du poste billeder og evt. åbne uret så vi kan få at vide hvad Caliber nr. det har samt hvilket værknr det har.

Lidt usædvanligt at det ikke har sekundviser!

vh baun
Svar
tak for hurtig respons

det har ingen affektionsværdi for hverken ham eller jeg

vi byttede en kasse med ronson ligthere for en kasse med ure hvor dette er det mest interesante. tror jeg

Der var bla et ældre seiko5 DX ?? og Royce

Nå men de billeder jeg tager bliver ikke for gode men et kan ses her: [url]"http://www.pokerfun.dk/peter/images/ur.JPG">http://www.pokerfun.dk/peter/images/ur.JPG[/url]

og ellers ligner den til forveksling denne blot i stål og stål lænke og altså uden sekundviser: [url]"http://www.vintageure.dk/desktopmodules/SIOrderLineImageLarge.aspx?oli=18814">http://www.vintageure.dk/desktopmodules ... ?oli=18814[/url]

på hornet udvendigt står 166KP

invendigt på bagpladen står øverst

acier inoxydable

fab. suisse
swiss made

en trekant med omeategn og teksten OMEGA Watch co

166.002

en politiskilt/våbenskjold lignende form med bogstaverne SGR
nederst en meget svag gravering: 20570g eller måske 2057og

inde i selve uret på værket står bla

på halvmåne (måske til selvoptræk?) omega watch co swiss

på plade nedenunder står twenty-four 24 jewels

på plade nedenunder igen står et omegategn med et 1 tal inden i og herunder tallene 565

nedenunder en plade med nummeret 24258187

tilføjelse: uret kører upåklageligt og er i pæn stand selvom det kan ses det er gammelt
nogen er så dumme de tror de er kloge og så er vi nogen der er så kloge vi ved vi er dumme
Svar
Alt det som står er helt OK for en seamaster som har stålbund, og sikkert også er et stål ur, og jeg vil påstå et stålur er mere værd end et forgyldt, men selvfølgeligt mindre end et rent guld

Tallet 565 på værket siger nok. Det er et af Omegas rigtig gode mærker fra noget med 66 til 69 - med 50 timers power reserve (tid det går når fuldt optrukket.)

Det bør trækkes lidt op inden brug, men så klarer rotoren resten af optrækket - fra dag til dag, og så skal den kun have en tur med kronen hvis du lader den ligge i længere tid.

Sekundviseren kan vi også aflyse som højst et halvmysterie, for den har haft stor sekundviser orindeligt, og det er lidt mærkeligt den ikke ligger inde bag glasset, men det kan jo være røget af og så har en eller anden bestemt sig for at være ligeglad.

Kronen har sikkert Omega logo osv (hvis den er original)

Det er umuligt at se skiven på dit billede, men der skal meget til for at det ikke absolut kan betale sig at sætte det istand, specielt hvis det som nu går i selve værket.

Skiven kan du lade være som den er tror jeg, det hedder Patina. Nyt glas vil det være rimeligt at give det, og selvfølgeligt en sekundviser + en lækker rem. Uden rem - og hvis ellers værket er OK, og det kan det sagtens være, så bør det inkl. nyt glas kunne laves for 1200 til 1500 kr - i CPH hos ex Mølbak eller Krognos, eller i Horsens hos f.eks Peter Halse (nu kan de jo bare brokke sig hvis jeg er for billig, men det mener jeg ikke.

Med nyt glas, lystigt tikkende værk og en lækker rem (se dig lidt rundt) så er det da et nysseligt og godt ur. Tillykke

Skriv du bare lige navnene ned på de andre i kassen, der kunne jo være noget sjovt. Alt hvad der står på skiven vil i første omgang kunne hjælpe (måske).

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Tak for et udførligt svar

Ja kronen har også omega logo

men da jeg ikke er interesseret i at beholde uret men har planer om at sælge det evt her på siden eller qxl så er jeg ikke vild med at sku bruge så mange penge på at sætte det i stand medmindre det vil forhøje værdien betydeligt

jeg bor i kolding med jævnlig gang i århus så hvis nogen her sku finde det spændende at få det at se inden et salg er det muligt

Skulle en af jer være mulig køber så finder vi en pris så det stadigt er et godt køb efter en restaurering

De andre ure i kassen er ikke nogen af betydning så vidt jeg kan søge mig til.

Seiko kører ikke ordenligt og royse kan jeg intet info finde om men det kører fint

derudover er der et timberland og berlinske tidende reklame herreure og 5 dameure Q&Q, comet, medal, et unavngivet stålur og et certina med nummer 203 2056 44 på bagsiden

samt et playboy dameur som min datter plager om at få Icon_e_smile

Giver min bruger her ikke også adgang til selve vintageure.dk til køb og salg?

Ved ik om jeg må give kontaktinfo her men eller kan jeg oprette mig der og sætte det til salg for eventuelle købere
Svar
pro2com Skrev:Giver min bruger her ikke også adgang til selve vintageure.dk til køb og salg?

Ved ik om jeg må give kontaktinfo her men eller kan jeg oprette mig der og sætte det til salg for eventuelle købere

Denne side drives af indtægterne fra salgssiden, og normalt bliver der derfor ikke sat pris på, når folk forsøger at oprette deciderede salgstråde her i forummet.

Jeg vil foreslå, at du forsøger at tage lidt bedre billeder eller beskriver problemer med uret.

Forsøg blandt andet at trække uret op manuelt og se hvor præcist det går. Sammenlign fx med DR1 eller noget andet let tilgængeligt.
Hvis uret fx taber meget, så kan det være tegn på at en smøring er nødvendig eller andet. Hvis det desuden føles mærkeligt ved optrækning vha. kronen, så kan det også være et skidt tegn, men det kan være svært at føle for en uerfaren.

At uret mangler sekundviser trækker væsentligt ned i salgsprisen i mine øjne, medmindre du kan finde en køber, som gider have det uden.
Det vil se dumt ud at få påsat en ny sekundviser og beholde de gamle visere, da der formentlig vil være en væsentlig synlig forskel. Et sæt nye visere kan koste op mod 500 at få sat på. Et nyt glas koster omkring 300 kr.

De priser John/ Hannover er kommet med lyder meget fornuftige, medmindre at værket har lidt meget skade.
Jeg fik poleret urkassen svagt på mit Seamaster fra 1965 med 562 værk, der næsten er identisk, skiftet glas, påsat ny krone samt renset skiven en anelse og derudover et sædvanligt eftersyn med rensning og smøring hos Bo Mølbak til 1400 kr.
Dette skal du dog kun betragte som vejledende pris, da det afhænger af det enkelte ur og dets stand.

Mht. dit Certina, så kunne du jo også forsøge at tage et billede af dette, dog gerne noget bedre end det foregående. Det er muligt at hvis det er i nogenlunde stand, så kan det måske indbringe 500 kr. eller mere, helt afhængigt af modellen og stand.

Held og lykke med det. Overvej eventuelt om der ikke er et enkelt af urene, der kunne være sjovt at beholde som minde om en en sjov handel.

Mvh. Martin
Svar
royce er ikke ukendt heller, ikke high end med heller ikke low fra 50 eller 60. Timberland er ofte ret billige chronografer (noget med små ekstra sekund visere og knapper at trykke på i siden) men det er ikke de store værdier og det er meget svært at sælge ure det ikke er i rimelig stand (jeg tror godt der kan findes en omega sekundviser som kan bringes "ned" til at matche de andre visere sådan ca.)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
omtalte omega har nu kørt upåklageligt og uden tab siden tirsdag aften lidt over otte så værket lader til at have det fint men jeg tjekker igen efter job i eftermiddag Icon_e_smile
Svar
Hej John

Den pris du angiver er helt korrekt.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)