Urrem - mål og anbefalinger
Hejsa !

Har netop modtaget mit Seiko SNKE01K1. Det kunne godt trænge til en flot rem.

Den originale lænke måler 22mm der hvor den påsættes uret, og 18mm ellers. Hvilken størrelse rem skal jeg købe til uret ?

Kan du anbefale en rem til uret ?

Joepete

P.S.: Er det almindeligt at told og moms opkræves af FedEx, når de har leveret min vare ?

İmage
Svar
Jep!!!! du får en bon med told og moms samt gebyr for toldpapir. på ca 350kr
Men bare rolig UPS har et størrer gebyr. Der kommer ofte en bon på mellem 500 og 600. Hvorfor ved jeg ikke.

Claus
Svar
Som jeg ser det så er uret med integreret lænke, dvs. at der hvor lænken sidder fast til uret med en remstift der er der ikke 22mm, men måske efter billedet at dømme 10mm.

Det betyder at du enten skal anskaffe en original Seiko rem med det mål eller, købe en 22mm rem og så selv skære den til og håbe det bliver nogenlunde pænt Icon_rolleyes

Dejligt ur ellers med en flot lænke.

Thomas
Svar
Hejsa !

Jeg er ingen ekspert, så derfor smider jeg lige et ekstra billede ind. Umiddelbart vil jeg dog stadig skyde på, at remmen måler 22mm, der hvor det sættes på uret. Lænken er i børstet stål, mens selve uret er i blankt stål - deraf mit bud.

Jeg har følgende om lænken: "Bracelet reference: 3358-BE". Hvad det betyder ved jeg dog ikke ...

Kom endelig med afklarende udsagn ! Også gerne anbefalinger til en ny rem til uret - tak !

Joepete

İmage
Svar
Jeg fandt et billede af det lænkenr. du skrev

İmage

Her fremgår det ret tydeligt at lænken sidder fast med ca. 10-12mm i selve uret.

Hvis det ser ud på samme måde på dit så holder jeg fast i min opfattelse.

Thomas
Svar
Tak for svaret Seamus !

Dvs., lige for den tungnemme (mig...), at jeg kun har den mulighed (da jeg ikke kan/skal skære noget til) at investere i en original Seiko rem ?

Mvh

Joepete

P.S.: Takf for din tid !
Svar
Det er givet korrekt at selve remmen er 10-12 mm rem bredde. Det kan man faktisk godt selv skære en lækker læderrem til i, og hvis man ikke har lyst til at eksperimentere - så kan jeg sige absolut god for at Jørgen Krognos kan klare den opgave. Det han han gjort på en Omega med integreret lænke, som han gjorde fuld service på til mig. Jeg ville ha læder på den, og det blev perfekt med den der 10 eller 12 mm stift bredde i en 22 mm rem

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
God løsning med Jørgen Krognos, hannover ... men er den ikke lidt dyr at vælge til så billigt et ur som Seiko SNKE01K1 ?

Joepete
Svar
Hej Joe,

som John skriver så kan du godt selv med en meget skarp kniv/stanley kniv skære dette til så det ser pænt ud.

En Seiko rem som passer til kan være svær at finde.

John du har vel ikke tilfældigvis et billede af dit ur med den tilpassede rem på, det ville være sjovt at se hvordan det kan gøres med lidt proff. tilpasning?

Thomas
Svar
Seamus Skrev:Hej Joe,

som John skriver så kan du godt selv med en meget skarp kniv/stanley kniv skære dette til så det ser pænt ud.

En Seiko rem som passer til kan være svær at finde.

John du har vel ikke tilfældigvis et billede af dit ur med den tilpassede rem på, det ville være sjovt at se hvordan det kan gøres med lidt proff. tilpasning?

Thomas
Jo det var jo bare lige at lægge det op og skyde et par billeder på soveværelseshylden (tiden taget i betragtning) Icon_e_smile Jeg er helt tilfreds, og hvad der også er vigtigt er at remmen sidder naturligt og ikke "hænger i " uret med den skæring. Det kostede intet ud over remmens pris - vil jeg lige tilføje - hos Krognos.
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)