Hvad skal en seiko 7002 eller 6309 koste?
Hej,

Som overskriften antyder kigger jeg lidt på disse på ebay, hvor meget skal man synes er rimeligt?

mvh
Michael
Svar
For 7002 vil jeg mene at mellem 400-600 alt efter stand.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Jeg vil godt betale op til 750, men så skal standen være super god. Evt. speciel, såsom en lækker "cushion" facon el. lign. Jeg er påpasselig med at kigge godt på værket når jeg køber vintage Seiko. De kan være svære at reparere og få dele.
De venligste hilsner, John
Svar
..
Svar
For mit vedkommende er du altid velkommen til at dele din seikoe viden jens.
Det lyder som on du ved noget om det Icon_e_wink
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
De to nævnte modeller, 7040 og 7049, er lækre, men helt at afksrive alle andre 6309 modeller, det har jeg ikke gjort. Tag f.eks. 6309-729A, den er lige fra den periode, hvor Seiko gik over til at lave de mere "runde" diver modeller - næsten identisk med de som produceres den dag idag. Overgangen skete vist omkring 86-87. Der er dog en lille forskel, og det er at 6309-729A modellen har kronen kl. 18 over, hvorimod de nye 7S26 har kronen kl. 20 over. Sjovt er det da også, at da Seiko begyndte på 6309-729A modellen, så var det helt uhørt, at et ur havde 22mm mellem hornene Icon_e_smile Sådan er der så meget ... Ofte er det jo historien til ens køb, der afgør handlen.
Svar
Hey,
Endte med at betale 43 euro. Det bliver spændende at se, når posten kommer. Icon_e_smile
/M
Svar
Clifton, umiddelbart lyder det meget billigt. Har du noget imod at sende linket til dit køb, så jeg kan vurdere nærmere ?
Svar
Nope, den er her:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...0251413063
Svar
Kender INTET til uret - men Speedtimer collection - man får hvad man køber - men han får malet skiver og kranse op helt som de står flot uden de har noget med virkeligheden at gøre. Hvordan man har råd til at gøre det i Spanien ved jeg ikke, men jeg ved han har tonsvis af ommalede skiver - selv i billigere ure
I øvrigt er han good guy som leverer som betalt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)