Hvor skaffer jeg en fliplock til en 93150-lænke?
Jeg var uheldig at være ude for et grimt cykelstyrt forrige uge, og i den forbindelse blev låsen på min 93150-lænke beskadiget. Faktisk blev selve fliplock'en samt "dækslet" revet af, og jeg kunne ikke finde disse efterfølgende.. Icon_e_sad

Jeg har været omkring Klarlund, som kunne oplyse, at det kun er muligt at købe hele låsemekanismen, og den koster 2.175, hvilket jeg synes, er lidt småpebret, så jeg vil høre, om der er nogen, der har ideer til, hvor jeg kan skaffe de manglende dele eller evt. en hel lås af alternative veje - gerne brugt. Jeg har luret lidt på ebay, men der er ikke rigtig noget at finde lige nu.

İmageİmage
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Svar
Jeg er bange for der ikke er anden udvej end en ny lås, som Klarlund siger. Og ja, det koster som en i h... Du kan så vælge at købe en ny/brugt lænke, hvorefter du vil have en del løs led/lidt i reserve.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Morgan er verdensmester i "bits and pieces" til lænker.
Selv om din flip lock er beskadiget kan den være noget værd.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hvad vil du give for en Icon_e_wink Jeg har vist en liggende men kan ikke huske i hvilken stand. Mener nu at nitterne er temmelig slidte. Jeg ville bare smide de 2 k for en ny. Rolex dele koster kassen på brugtmarkedet. Har endda set folk forsøge at sælge 93150 lænker for stort set ny pris Icon_rolleyes

/Mads
Svar
kbkjeldsen Skrev:Jeg var uheldig at være ude for et grimt cykelstyrt forrige uge, og i den forbindelse blev låsen på min 93150-lænke beskadiget. Faktisk blev selve fliplock'en samt "dækslet" revet af, og jeg kunne ikke finde disse efterfølgende.. Icon_e_sad

Jeg har været omkring Klarlund, som kunne oplyse, at det kun er muligt at købe hele låsemekanismen, og den koster 2.175, hvilket jeg synes, er lidt småpebret, så jeg vil høre, om der er nogen, der har ideer til, hvor jeg kan skaffe de manglende dele eller evt. en hel lås af alternative veje - gerne brugt. Jeg har luret lidt på ebay, men der er ikke rigtig noget at finde lige nu.

İmageİmage

er der ikke en forsikring der dækker?

vh baun
Svar
Lyder mærkeligt med Klarlund.
For ca. 2 år siden købte jeg en ny 93150 lås for 1850kr hos Klarlund.
Da jeg kom hjem og skulle sætte den på, manglede dykkerleddet. Gik tilbage og fik at vide at det skulle man købe seperat for 450kr, da den del behøvede man ofte ikke at skifte....

Det ville da være lidt billigere med 450kr.
İmage
Svar
Magnum Skrev:Lyder mærkeligt med Klarlund.
For ca. 2 år siden købte jeg en ny 93150 lås for 1850kr hos Klarlund.
Da jeg kom hjem og skulle sætte den på, manglede dykkerleddet. Gik tilbage og fik at vide at det skulle man købe seperat for 450kr, da den del behøvede man ofte ikke at skifte....

Det ville da være lidt billigere med 450kr.
Som jeg ser billedet, er der stadig et diver extension på. Det lader til, at det er den yderste del af låsen, der mangler.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Bedste bud er ebay, men generelt er det svært at finde originale 93150 låse. Desuden handles de pæne eksemplarer til 2-300 euro.... Såeh..... God tålmodighed hos ebay eller en tur hos Klarlund er valgene....

M
Svar
Ja, sov vidst lige lidt der.... Icon_e_surprised
İmage
Svar
Hej

Du mangler desværre den del der er sværest at skaffe brugt, grundet at det som regel er fliplocken der er mest slidt på 93150 lænker, så du er på udkig efter en sliddel, så der er det som regel kun at bide i det sure æble og købe en ny desværre. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)