Svar: 58
Tråde: 18
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
jeg har længe kigget på lidt vintage rolex.
Der er der dukket en riveted band, syntes den er super fin , men hvilke modeller passer den på.
Eneste jeg kan finde ud af er at det er noget daytona.
mvh
kristian
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Den "nittede" rivet kom både i 19 og 20 mm og du kan uden problemer købe ekstra led fra eBay ($ 25 - 35 / pcs), eller en hele lænke for $ 150 - 300 (man skal være på vagt ang. endestykkenes korrektethed - mange af de hele rivet armbånd på bugten er samlet fra vintage stumper).
Den er lidt besværligt at arbejde med ved køkkenbordet (ikke så nem at splitte & samle igen uden de helt rigtige værktøj).
Held og lykke !
Cheerio - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 58
Tråde: 18
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Hvilke modeller/ref kom den lænke på orginal ?
Det eneste jeg har kunne finde er at den har sidet på daytona , men findes den også på andre ?
mvh
kristian
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Hej kf
rivet lænkerne har været brugt på mange modeller; 5512, 5513 osv osv. afh. af produktionsår. Lænken har et type nummer som du kan krydsrefererer på:
[url]"http://orologi-rolex.shop.it/bracciali">http://orologi-rolex.shop.it/bracciali[/url]
og du kan også benytte linket øverst på dette Rolex forum ang. endestykker og lænker.
/longbear
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Rivet lænken er jo en gl. type oyster lænke så den fandtes på alle sportsmodeller tilbage i 50-60´erne. Tjek artiklen om lænker/endestykker. Her kan du se ref. ect.
19 mm til Daytonas er til at komme i nærheden af for penge, men 20 mm til Sub, GMT ect. koster kassen brugt. I fin stand snildt 800-1000$. Pas på fakes. Der findes MANGE af disse og specielt på ebay.
/Mads
•