Måske et ret specielt ur
Jeg har med posten idag modtaget en nyindkøbt Seamaster 300.

Uret er specielt fordi det er bygget op af originale dele og med et værk, som selvfølgelig også passe i og til det Refner 165.024 som uret er. Værket er cal. 552 2249xxxx - altså fra ca 1965, hvilket også matcher hvornår uret kunne være fremstillet!

Men det har altså kun eksisteret som "dette ur" i måske 10 år.

Delene er selvfølgelig originale og NOS.

Min samling er rummelig og jeg synes det kunne være morsomt også at have sådan et ur i samlingen!

Kontrasten er jo den Seamaster 120 som jeg solgte for nogen tid siden - den var på alle måder autentisk - og det kunne ses og nydes! Denne er flot som ny - og det kan også nydes.

Det ene udelukker ikke det andet.

Nå men her er det:

İmage
İmage
İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Først og fremmest dejligt ur!

Denne "type" ure opfatter jeg som fuldstændig originale (en slags NOS) - det er jo en sammensætning af originale reservedele, der passer sammen i tid, model, etc.

Jeg ved, der er nogen, der er mere skeptiske, men der er netop ikke tale om replacement skive, kopikasse, visere fra nyere modeller, etc.

Så herfra: lækkert!
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Først og fremmest dejligt ur!

Denne "type" ure opfatter jeg som fuldstændig originale (en slags NOS) - det er jo en sammensætning af originale reservedele, der passer sammen i tid, model, etc.

Jeg ved, der er nogen, der er mere skeptiske, men der er netop ikke tale om replacement skive, kopikasse, visere fra nyere modeller, etc.

Jeg er for så vidt enig - men det er altså ikke helt det samme som når en urmager i de gamle gemmer finder en NOS. Det er tæt på men ikke det samme.

Og så kan jeg også godt lide gamle ure der ser gamle ud. Men som sagt det ene udelukker ikke det andet. Der er absolut ikke noget i vejen for at man kan lide både moderen og datteren!

vh Baun
Svar
Hold op, hvor er det ur bare flot! Hvor stort er det?
Svar
DonWerner Skrev:Hold op, hvor er det ur bare flot! Hvor stort er det?

interessant spørgsmål.

Det virker stort på min forholds almindelig arm - men den er jo også vant til dress ure.

Omega siger at den er 42 mm, men jeg måler den til 41 mm - og jeg kan se at ofte, når de sættes til salg står der 40 mm.

Den er ca 13 mm tyk.

Medvirkende til at den virker stot er at kransen ikke læner sig bagover men holdes i niveau i urets bredde.

vh Baun
Svar
Tillykke med uret det er rigtig lækkert så kunne selv jeg blive forfalden til vintage eller semi-vintage Icon_e_surprised (ved ikke hvad i kalder det Icon_cool )
Svar
Endelig et vintage ur, som har min "størrelse". Icon_e_smile

Der er altså noget over det ur, som i den grad tiltaler mig. Jeg er jo ellers normalt ikke så meget til de lidt ældre ure, men et ur som dette kunne meget nemt gå hen og blive mit første vintage ur. Skal helt sikkert prøve det på armen til næste GTG (hvis du stadig har det til den tid).
Svar
Flot ur Baun!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Baun Skrev:
GTwatch Skrev:Først og fremmest dejligt ur!

Jeg er for så vidt enig - men det er altså ikke helt det samme som når en urmager i de gamle gemmer finder en NOS. Det er tæt på men ikke det samme.

Og så kan jeg også godt lide gamle ure der ser gamle ud. Men som sagt det ene udelukker ikke det andet. Der er absolut ikke noget i vejen for at man kan lide både moderen og datteren!

vh Baun
Vil også sige NOS, men uden den patina som kan opstå overalt - et superlækkert ur i alle fald
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Vil også sige NOS, men uden den patina som kan opstå overalt - et superlækkert ur i alle fald
vh

Nu har et NOS ur vel normalt ikke patina over alt????

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)