Rolex 100 år - Klarlund
Ville bare høre om der er nogen som har været forbi Klalund og se Deres jubilæumsudstilling, evt. hørt Hr. Haagens indlæg i går.

Er det noget som man skal kaste en halv eller hel time efter, eller går man ikke glip af det helt store hvis ikke man når forbi ?
Svar
Var i dag inde og se udstillingen hos Klarlund

Efter min smag var det en rigtig fin udstilling.

Der var b.la. Daytona med Poul Newman skive, Migauss, Qvarts modeller, Submarina og m.m

I øvrigt syntes jeg de havde flere af de lidt specille ure udstillet, som Daytona i Erverrose, Yachtmaster II, GMT II i guld m.m

Prøvede det nye Day Date II, men den var heldigvis for stort til mig

Fik det nye Rolex katalog med hjem. Det er bedre end de tidligere da der nu også er en del tekst om urene

Husk udstillingen slutter på fredag

Super betjening som altid

God weekend

Lars
Rolex Daytona 116506
Svar
Rolex udstillingen blev pakket ned her til morgen - jeg var forbi idag og Klarlund undskyldte mange gange.
Svar
Her er min rapport fra <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.timekeeperforum.com">www.timekeeperforum.com</a><!-- w --> om eventen:

I was invited to a Rolex event at my AD, Klarlund in Copenhagen, on the 21th. of November and was the ONLY one allowed to take pics of some vintage Rolex watches from the private Rolex collection that was lended out to my AD.

Due to security reasons, I was not allowed to post pics before after the 28th. when the exhibition was ended and the watches shipped by, though.

Since we have now passed this date, I would like to share the pictures with you. Also, I would like to thank Klarlund and especialle the store manager, Mr. Stig Andersen, for this awesome and very rare arrangement and his always kind way! :thumbsup:

I also got on tv... just for a short while, though. Stig overheard me talking about the various vintage models and told me that I just HAD to be interviewed by Danish Television who also attended the exhibition. However, since it was only a short spot in the 9 o'clock news, I was only seen shortly on television.

Here are pics of the awesome Rolex collection, lended out by Rolex S.A.:

Three generations Sea-Dwellers:
İmage

"DRSD":
İmage

1680:
İmage

Early Sub's + 5513 like seen in "Dr. No" and the 5513 in various Bond movies:
İmage

Look at this dial!
İmage

Explorer's and Explorer II 1655:
İmage
İmage

Explorer II, "Cream" AND "Rail Dial"!
İmage

First quartz Rolex:
İmage

Cellini "Midas" (Christopher Lee wore one in the Bond movie "The Man With The Golden Gun"):
İmage

Desk clock:
İmage

"Pre-Daytona" (one like it was seen on George Lazenby's wrist in "In Her Majesty's Secret Service"):
İmage

"Paul Newman" Daytonas:
İmage

]PRISTINE Milgauss 1019:
İmage

GMT 1675 in its box. Note the faded bezel insert:
İmage

Early GMT's! Note the 6542 "Pussy Galore" GMT:
İmage

"Thunderbird":
İmage

Early non-Oysters. Note: Dials printed with "Janus, København":
İmage

Excellent pocket watch:
İmage

Some of the first Rolex watches:
İmage

Early Rolex with its timing certificate!
İmage
Mvh., Bo.
Svar
Fede billeder Icon_e_surprised
Svar
Stenbukken Skrev:Fede billeder Icon_e_surprised

Tak! Icon_e_smile

De var lidt svære at tage, fordi de skulle tages igennem glasruder. Kun de ansatte måtte røre urene. I nogle tilfælde løste jeg problemet med at bruge en kombi af macro og zoom for at komme tættere på.
Mvh., Bo.
Svar
Så vidt jeg forstod kom urene fra Rolex selv. Det undrer mig lidt at de så ikke var i mint stand. Den DRSD så bestemt noget brugt ud.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Det har du helt ret i (både at de kommer fra Rolex S.A., og at det er mystisk, at nogle af dem er godt brugte)..

Milgauss 1019 var nok min favorit blandt de udstillede ure. Det var nemlig i NOS stand og med en helt utrolig skive uden det mindst spor af patinering af Tritium'et. Viserne på det ur er (sammen med Explorer II 1655 viserne, i øvrigt) ret unikke: KUN de to modeller har unikke visere. De er aldrig sidenhen set på et Rolex ure.
Mvh., Bo.
Svar
Sea-Dweller Skrev:Det har du helt ret i (både at de kommer fra Rolex S.A., og at det er mystisk, at nogle af dem er godt brugte)..

Milgauss 1019 var nok min favorit blandt de udstillede ure. Det var nemlig i NOS stand og med en helt utrolig skive uden det mindst spor af patinering af Tritium'et. Viserne på det ur er (sammen med Explorer II 1655 viserne, i øvrigt) ret unikke: KUN de to modeller har unikke visere. De er aldrig sidenhen set på et Rolex ure.
Tak for billederne i alle fald. Måske Rolex - som Omega - har glemt at gemme et museums eksemplar af hver model og har været nødt til at gå på markedet for at få fat i visse modeller - som så jo ikke er NOS

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Fine billeder tak for det, dejligt når man kan få en del af oplevelsen selv om man ikke selv har været forbi.

Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)