Den nye Dweller
Jeg er lige kommet tilbage fra byen, hvor en af de lokale "brugt-vogns-forhandler" havde den nye og den gamle Dweller side om side i vinduet.
Min første tanke var:
Hold da kæft, hvor er den stor!
Min næste
Hold da kæft, hvor en den stor i forhold til den gamle.

Den er virkelig stor. Højde og diameter er for Rolex absolut noget nyt. Dette gjorde, at jeg kom til den erkendelse. Dette er bare et helt igennem fedt ur. Men på mig ville det ligne en parabol på et kosteskaft.

Men for pokker hvor en den "lille" ny flot.

Regards
Morten
Svar
Hej Morten

Da Rolex forstørrede urkassen på SeaDweller Deepsea glemte de at forstørre lænken, da den har samme størrelse på Deepsea som på den gamle SeaDweller 16600. Icon_e_surprised

MVH Peter
Svar
Nej:
16600 er 20mm
Deepsea er 21mm
Mvh Klaus
Svar
Yes forstørret den lidt, men ikke helt nok i mine øjne. En 22 mm ville vist have passet bedre samtidig med at den ikke skulle "tape" så kraftigt ind. Men jeg mener nu tykkelsen er det største problem mht. harmonien i uret dimensioner. Overgangen mellem den tykke kasse og over til den tynde lænke klæder ikke uret.

Når det så er sagt vil jeg nu godt påpege at jeg syntes bedre og bedre om DS. Det er et lækkert ur og bestemt et kvalitetsmæssigt løft i forhold til 16600. Ikke mindst lænkens lås.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Yes forstørret den lidt, men ikke helt nok i mine øjne. En 22 mm ville vist have passet bedre samtidig med at den ikke skulle "tape" så kraftigt ind. Men jeg mener nu tykkelsen er det største problem mht. harmonien i uret dimensioner. Overgangen mellem den tykke kasse og over til den tynde lænke klæder ikke uret.

Når det så er sagt vil jeg nu godt påpege at jeg syntes bedre og bedre om DS. Det er et lækkert ur og bestemt et kvalitetsmæssigt løft i forhold til 16600. Ikke mindst lænkens lås.

/Mads

MHT låsen.
Mon man kunne eftermontere en sådan på sin Sub? Den ville helt klart klæde min!
Svar
Lænken ser lidt for lille ud på Deepsea. Men det er stadig et helt vild fedt ur Icon_e_biggrin
Svar
Det sjove ved Deepsea og alle de vurderinger man læser om på bla. TZ er at folk vurdere og ser på uret placeret klods op af en 16600 eller anden 40mm ure og bliver forskrækket. Så er det den ser voldsom ud. Men hvornår er det lige man har 2 ure på samme håndled? Deepsea er sin egen. Netop Deepsea skal vurderes på armen og alene. Der ser man heller ikke de smalleste led placeret klods op af urkassen. Jeg var sammen med et par venner forleden og begge havde Subs på. Ved blot at kigge på hinandens håndled kunne man sagtens tro Deepsea var en 16600. Forskellen er faktisk ikke så slående. Men den halvmatte skive og buet glas er sku flot. Man kan faktisk godt få lidt af det lys spil i glasset man typisk ser på en plexi model.
Dette er skrevet lidt i sjov men der er noget om snakken Icon_e_surprised
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Det sjove ved Deepsea og alle de vurderinger man læser om på bla. TZ er at folk vurdere og ser på uret placeret klods op af en 16600 eller anden 40mm ure og bliver forskrækket. Så er det den ser voldsom ud. Men hvornår er det lige man har 2 ure på samme håndled? Deepsea er sin egen. Netop Deepsea skal vurderes på armen og alene. Der ser man heller ikke de smalleste led placeret klods op af urkassen. Jeg var sammen med et par venner forleden og begge havde Subs på. Ved blot at kigge på hinandens håndled kunne man sagtens tro Deepsea var en 16600. Forskellen er faktisk ikke så slående. Men den halvmatte skive og buet glas er sku flot. Man kan faktisk godt få lidt af det lys spil i glasset man typisk ser på en plexi model.
Dette er skrevet lidt i sjov men der er noget om snakken Icon_e_surprised
Mvh
Klaus

Jeg tror du har ret. Det med at det kan virke voldsomt når de ligger ved siden af hinanden.

Men flot er uret. Jeg syntes næsten det så røgfarvet ud da det lå der sammen med den gamle dweller.'
Svar
Hej

De kunne nu godt have lavet lænken lidt bredere nede ved låsen, der er den såvidt jeg ved kun 16 millimeter, det havde nok passet bedre med en 18 til 19 millimeter nede ved låsen.

MVH Peter
Svar
Ja lænken på Deepsea er ikke så godt lavet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)