Submariner Vintage
Hvad må man give for sådan en her. Tror den er fra omkring 1980.

İmage

İmage

Lænken er meget slidt men ellers er det pænt stand

(ændret. Det kan jo slet ikke passe da det kommer safir på i 1979 samtidig med det bliver 300 m.) Er det korrekt ?
Svar
Safir kom i starten af 80´erne som 16800 og var så en 300m så denne 1680 er god nok. Den ser umiddelbart pæn ud. Lænken og evt. manglende service kan betyde en del for prisen.
I disse krise tiden er det vanskeligt at sætte værdi på og køber du fra GB, USA eller EU kan det gøre en forskel. Et skud fra hoften: 25-30k.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hmm hvis nogen vil sælge deres 1680 for 25 k så køber jeg gerne Icon_e_biggrin Finanskrise eller ej...

Tror ikke de fås for under 30 k i EU. Realistisk pris for det afbillede ur er ca. 33-36 k. efter min mening. Standen ser ok ud uden at imponere. Kassen er lidt poleret i kanten og indlægget er af nyere dato. Lænken trænger til en udskiftning og vil koste dig ca. 3 k. En ny koster små 6 k og du kan få 2.5-3 k for den gl. Skive og visere ser fin ud.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Hmm hvis nogen vil sælge deres 1680 for 25 k så køber jeg gerne Icon_e_biggrin Finanskrise eller ej...

Tror ikke de fås for under 30 k i EU. Realistisk pris for det afbillede ur er ca. 33-36 k. efter min mening. Standen ser ok ud uden at imponere. Kassen er lidt poleret i kanten og indlægget er af nyere dato. Lænken trænger til en udskiftning og vil koste dig ca. 3 k. En ny koster små 6 k og du kan få 2.5-3 k for den gl. Skive og visere ser fin ud.

/Mads

Mener du den er så meget værd ? Ja indlæg og glas er blevet skiftet for et par år siden og den har fået lavet service for 3 år siden.
Skiven er heldigvis original
Det er en bekendt der måske vil sælge den til mig. Han gav selv 3500 kr !!!!! for den i 1983.

Jeg vil jo ikke snyde ham men er sikker på han vil være tilfreds med et meget lavere bud. Havd gør man i sådan en situation ?

Købt på Grønland og er uden æske og certifikat.
Svar
Giv ham en fair pris så i begge kommer godt ud af denne handel. Som tiden går vil din bekendte på den kortere bane vinde på denne handel. Jeg mener mit bud er fair. For 25k får du et ur billigt men du skal leve med et ustabilt marked.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
En god handel er når begge parter er tilfredse. Men er det en god bekendt kan det jo være svært at underbyde. Ellers vil jeg bare starte lavt til sælger siger "ja tak".

Jeg mener de ligger fra ca. 30-32 k i EU og i ok stand ca. 33-35 k. Det er så markedsprisen. Skal man lave en god handel skal uret så være tilsvarende billigt.

/Mads
Svar
Ja det er svær balancegang at købe ur af en man kender. Specielt når de slet ikke er klar over hvad det er de går rundt med på armen.

Han er så ked af han ikke ikke har safir glas på !!! Måske kunne man købe end nyere til ham og så bytte..

Ved ikke, føler faktisk allerede jeg er ved at snyde ham Icon_redface
Svar
Det var måske en god indgangsvinkel. Tilbyd ham en nyere 16610 i bytte. De fåes vel fra 25-27k.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Stik ham 32K, så har du fået et fedt ur til en ok pris, og du har samtidig ikke snydt ham selvom han måske ville kunne få et par tusinde mere ved at handle andetsteds og med lidt tålmodighed
Svar
Jeg syntes at du skal fortælle ham hvad han går rundt med og at du ikke vil snyde ham og at du kan tilbyde ham et nyere Sub med safirglas som han gerne vil have. Mon ikke at han som ven syntes at ærligheden er mere værd end nogle ekstra tusser? I begge får det I gerne vil have.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)