Vi har jo set 33.3 generelt er dyr, men også at den fås til langt under dette.
Omvendt er den speciel, og tidlig og så er der jo lige det med buy it now/make an offer på 17.999 $. Jeg tror ikke du får den meget under det + stor risiko for told og moms fra USA:
Vi er vel enige om det nærmeste den kommer er CK 2048
Gents' leather strap
Reference
CK 2048
International collection 1937
Movement
* Type: Manual winding (mechanical)
* Caliber number: 33,3 CHRO
* Lemania
17 jewels
Created in 1933
Functions Tachymeter, Chronograph
Case Stainless steel
Case back * Press-in * Full metal
Dial existing with different designs
Bracelet Leather
OMEGA tachy-telemetric wrist chronograph, 1940:
Outside raised 1/5-second minute track with 5-60, telemetric scale for calculating distances up to 20 km, inside tachometric scale for calculating speeds between 500 and 20 km/h, 30-minute totalizer at right, small seconds at left, polished leaf-shaped hands, steel case with modern Arabic numerals engraved in red on the bezel, lyre-shaped horns, start-stop push button at 2 o'clock and return-to-zero on the crown.
International Collection: not available
Swiss retail price (1937): CHF 180.-
Du skal nok lidt over de 180 CHF som jeg tror var noget med ca 1000 danske kr - i 1937 - som iflg. Danmarks statistik = ca 30.000 DKK idag
Det slog mig at viserne meget nemt kunne være skiftet - og ser man Omegas billede - og beskrivelse Leaf-shaped hands, så tror jeg faktisk de kan være det.
Omegas billede (til andre)

Så er der skiven - Ja enten er den mere end usædvanlig for en sort skive fra 1940 eller også er det en re-dial, jeg ville absolut tro det er det , ingen blege steder for den hvide skrift som jeg lige kan spotte osv.
Bagsiden af den med Omega indridset siger ikke andet end den har været af, men det kan der være mange andre årsager til
Kassen må være pudset og poleret, bagsiden ser noget nær ny ud - men tydeligvis har den været åbnet mange gange, for der er på indersiden af kassen under låget, mange mærker af kasse åbner.
Med en formodning om re-dial og "nye" visere og kraftigt poleret lyder 100 tDKK ex. told/moms jo af meget, MEN man møder den ikke ret ofte - sååå
Svært at sige helt ærligt - men den bliver sjov at følge, og du slipper helt for konkurrence. Ikke at jeg ikke godt ville ha den, men den er for dyr for min smag og bedømmelse
vh