Svar: 16
Tråde: 3
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Dette spørgsmål er stillet med røde kinder og meget lav stemme:
Bliver den store sekund-viser på f.eks. Speedmaster Pro, Date og Day-Date, udelukkende brugt til at vise sekunder under stopursfunktionen eller kører den med rundt under normal gang?
Hvis nej, sidder den så ikke "i vejen" til dagligt?
Jeg kan se på Omega.ch, at de alle har "small seconds" og jeg er helt med på, at dette er en sekund-viser på en lille "sub dial"/lille skive..
/Kenneth
- Hvis alt var perfekt, ville der ikke være plads til forbedring -
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Anubiz-DK Skrev:Dette spørgsmål er stillet med røde kinder og meget lav stemme:
Bliver den store sekund-viser på f.eks. Speedmaster Pro, Date og Day-Date, udelukkende brugt til at vise sekunder under stopursfunktionen eller kører den med rundt under normal gang?
Hvis nej, sidder den så ikke "i vejen" til dagligt?
/Kenneth
Ja den bliver udelukkende brugt til chronofrafen/stopuret.
Om den sidder i vejen, tjae tjoe, rent visuelt fylder den jo lidt. Men den sidder normalt ikke i vejen for mig, men man kan jo også lade den trille med rundt hvis man bedre kan lide det. Smag og behag.
•
Speedy Skrev:Ja den bliver udelukkende brugt til chronofrafen/stopuret.
Om den sidder i vejen, tjae tjoe, rent visuelt fylder den jo lidt. Men den sidder normalt ikke i vejen for mig, men man kan jo også lade den trille med rundt hvis man bedre kan lide det. Smag og behag.
Mange tak for det hurtige og præcise svar..
/Kenneth
•
Svar: 340
Tråde: 8
Findes der overhovedet chronografer, der har centralsekunder istedetfor små sekunder????
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Olsen Skrev:Findes der overhovedet chronografer, der har centralsekunder istedetfor små sekunder????
Generelt nej, og specielt ja!
Den lidt specielle Speedmaster X-33 har konstant gående central sekundviser. Kronografen er digital med 1/100 dele sekunder.
På denne lille animation: KLIK: Virtuel X-33 kan man blade i urets menu, ved museklik på kronen (akkurat) som den fysiske betjening.
Menuen omfatter:
# TIME
# DATE
# ALARM
# MT (Mission Timer)
# MA (Mission Alarm)
# UT (Universal timer)
# UA (Universal Alarm)
# CDT (Count Down Timer)
# CHR (Chronograf)
Animationen viser den konstant gående centrale sekundviser, og indstiller sig i øvrigt på computerens tid.
Go' fornøjelse,
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Svar: 976
Tråde: 62
Jeg er selv ejer af et Speedmaster pro ref. 3570.
For mig sidder den store sekundviser overhovedet ikke i vejen!
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Stenbukken Skrev:Jeg er selv ejer af et Speedmaster pro ref. 3570.
For mig sidder den store sekundviser overhovedet ikke i vejen!
Nemmerli'!!! Sådan en viser sidder hvor sådan en viser skal sidde!
(Måske er der én der endnu ikke helt er klar til at gå the Speedy-way!  )
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
JohnFyn Skrev:Nemmerli'!!! Sådan en viser sidder hvor sådan en viser skal sidde!
(Måske er der én der endnu ikke helt er klar til at gå the Speedy-way! )
Linie 1: Helt ok.. Selvom det oprindelige ("dumme") spørgsmål gik på, hvorvidt viseren går med rundt i normal gang. Har fået besvaret mit spørgsmål. Super!
Subsidiært: Hvad er jeres mening..? Lige i øjet, godt svaret..
Linie 2: Hmm.. Lettere overflødigt.. Jeg havde nu ikke forventet (ej heller spurgt til) din mening, om hvorvidt du synes det er en go idé at jeg køber en Speedmaster. Det virker tværtimod en smule implicit, set i lyset af at man har henvendt sig i dette forum..?!?
Derudover: Hvor er det fedt at støde på så mange mennesker, der deler den samme passion for et ur(mærke). Der besides en helt enorm viden her, der virkeligt kan hjælpe én på vej, både til det rigtige køb og til at få afklaret alle de spørgsmål og usikkerheder man måtte ligge inde med..
Man får hurtigt svar og bliver altid svaret i en go' og hensynstagende tone, selvom man måtte være en ur-n00b..
/Kenneth
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Anubiz-DK Skrev:Linie 2: Hmm.. Lettere overflødigt.. Jeg havde nu ikke forventet (ej heller spurgt til) din mening, om hvorvidt du synes det er en go idé at jeg køber en Speedmaster. Det virker tværtimod en smule implicit, set i lyset af at man har henvendt sig i dette forum..?!?
Beklager hvis det blev opfattet sådan...det er skrevet med humor  , et glimt i øjet og lidt ironi. Hvis/når man køber en Speedmaster følger der som ved mange andre ure en fuldstændig overflødig kronograf med - jeg bruger ikke min!. En Omega PO er vandtæt til 600 m. - hvor mange har ligesom brug for det? Hvis man "blot" skal have et ur til at vise klokken er der mange billigere ure der er meget bedre til det....så det var måske blot et forsøg på en (sjov?) bemærkning om at hvis man køber en Speedmaster så er det "på godt og ondt"...ligesom med mange andre ure herinde...
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
JohnFyn Skrev:Anubiz-DK Skrev:Linie 2: Hmm.. Lettere overflødigt.. Jeg havde nu ikke forventet (ej heller spurgt til) din mening, om hvorvidt du synes det er en go idé at jeg køber en Speedmaster. Det virker tværtimod en smule implicit, set i lyset af at man har henvendt sig i dette forum..?!?
Beklager hvis det blev opfattet sådan...det er skrevet med humor ,
Jeg fangede dig også sådan. Mange vil gerne ha et bestemt ur - men ikke med plexi - eller ikke hvis der sidder en sekundviser "i vejen" og heller med lys skive, eller glasback - eller automat for et manuelt optræk, eller omvendt.
Det er bare tonen herinde - og var garanteret ikke andet end hjerteligt ment - lidt kompromisløshed med hensyn til hvordan en Speedy ser ud og er - purisme kalder mange det - og det kan man springe op og falde ned på hvis temperamentet er til det - men de fleste vil faktisk over tid, også i faldet Speedmaster pro -, ende i noget nær samme konklusion
Baun har tidligere i tråden nævnt Broadmaster automat speedy med hvid skive og dato - også et supersmukt ur i samme "familie" som du kan se på
vh
•
|